רשמית: אלישע לוי יחליף את יוסי אבוקסיס כמאמן בני יהודה

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

כפי שפורסם לראשונה בספורט1, מאמן נבחרת ישראל לשעבר סיכם לעונה וחצי בשורות הקבוצה מהשכונה ויוצג במסיבת עיתונאים חגיגית. בשבת בספורט1: הבכורה מול הפועל ת"א

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)
לאחר שיוסי אבוקסיס מונה רשמית למאמנה החדש של הפועל באר שבע, בני יהודה הודיעה היום (רביעי) בשעות הערב על מינויו של מאמן נבחרת ישראל לשעבר בן ה-62, אלישע לוי, שסגר לעונה וחצי. כפי שפורסם לראשונה כאן, בני יהודה פנתה היום לסוכנו של אלישע לוי, אבי נימני, לאחר שבעלי מכבי נתניה אייל סגל הטיל וטו על שחרורו של שי ברדה.

מרגע שמינויו של אבוקסיס לבאר שבע הפך רשמי, רצו בבני יהודה לקדם כמה שיותר מהר את נושא מינוי המאמן החדש לקבוצה. בשכונה רצו לראות מאמן חדש על הקווים כבר במשחק הבית הקרוב נגד הפועל תל אביב (שבת, 20:00, שידור ישיר בספורט1) ואחרי משא ומתן די מהיר מול אבי נמני, נבחר כאמור אלישע לוי לתפקיד. לוי צפוי להשתכר כ-140 אלף דולר לעונה, בחוזה לעונה וחצי. מחר (13:00) יקיים לוי את אימון הבכורה וגם תיערך מסיבת עיתונאים, בה הוא יוצג באופן רשמי.

ברשימת המועמדים לצד לוי, היה גם אורי גוטמן, ששימש בעונות האחרונות כעוזרו של יוסי אבוקסיס ואת העונה הנוכחית פתח כמאמן הפועל חדרה. יחד עם זאת, בבני יהודה חיפשו מישהו מנוסה, שיוכל להיכנס לתוך המערכת הדי לחוצה כרגע במועדון. המצב המקצועי הלא מזהיר בתוספת מחאת האוהדים שהולכת ומחריפה, הכניסו המון לחץ וכאמור אלישע לוי המנוסה שכבר זכה באליפויות וגם עמד על הקווים במדי הנבחרת הלאומית, נבחר להיות האיש.

לוי החל את קריירת האימון כשפרש ממשחק פעיל בהפועל בית שאן ב-1989, ומאז עבר בקבוצות כמו מכבי הרצליה, הפועל כפ"ס ובני סכנין לפני שמונה למאמן מכבי חיפה ב-2008. עם המועדון הירוק הוא זכה בשתי אליפויות ב-2009 ו-2011, ולאחר מכן עבר להפועל באר שבע. ב-2016 מונה למאמן נבחרת ישראל והנהיג אותה במוקדמות מונדיאל 2018, אך לא המשיך לקמפיין הבא. קבוצתו האחרונה היתה מכבי פתח תקווה, ממנה פוטר לפני שנה.
 
 

בנושא יוסי אבוקסיס, כפי שפרסמנו אמש, בפגישה שנערכה בין ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס ביקש המאמן לעבור להפועל באר שבע, כאשר בחוזהו של אבוקסיס ישנו סעיף שחרור בגובה חצי מיליון דולר, אם הוא עוזב למועדון אחר בישראל. עם זאת, הצהיר אברמוב שהוא שוחרר ללא תמורה להפועל באר שבע: "אין ספק שמדובר באבידה קשה עבורנו, אבל הפעם כבר אי אפשר היה להחזיק יותר את יוסי ב'כוח', גם אם זה אומר לאפשר לו לעבור ללא תמורה. יוסי היה אחד הגורמים המרכזיים בהישגים הנהדרים של המועדון בשנתיים וחצי האחרונות. כולנו בבני יהודה מאחלים לו המון הצלחה בדרכו החדשה", מסר אברמוב.


אבוקסיס בין אסייג לגוטמן. השניים שיובילו את הכתומים לאחר עזיבתו? (דני מרון)

בהודעת הפרידה אמר אבוקסיס: "חשוב להדגיש שלא רציתי ולא חשבתי לעזוב באמצע העונה, אבל בעקבות המצב שנוצר סביב המועדון, מצב שפוגע בצורה קשה בתפקוד השוטף, בשילוב עם ההצעה ממועדון גדול, כמו הפועל באר שבע, החלטתי שזה הזמן הנכון להיפרד. אני רוצה להודות לברק שאיפשר לי להשלים את המהלך. בני יהודה תישאר בליבי לעד. אני רוצה לאחל לכל האנשים היקרים שנמצאים במועדון, הצלחה גדולה בהמשך הדרך".

בתוך כך, בבני יהודה ממתינים להשלמת עסקת מכירתו של הקשר איסמעילה סורו לסלטיק הסקוטית, שכפי שפורסם אתמול לראשונה בספורט1. העסקה כאמור נמצאת על סף סגירה ותמורת שחרורו הזהובים יקבלו סכום המוערך ב-2.5 מיליון יורו. הקשר המוכשר צפוי לעזוב כבר בימים הקרובים ובשורות אלופת סקוטלנד ישתף פעולה גם עם ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד. סורו צפוי לחתום על חוזה ארוך טווח לשלוש או ארבע עונות ושכרו ישודרג בצורה משמעותית.

אברמוב מתכוון להביא תחליף לסורו שהיה השחקן המרכזי העונה בקבוצה, אך ייתכן וימתין למינוי מאמן חדש במקום אבוקסיס כדי לקבל החלטה על זהות השחקן שיגיע.


גם לו יצטרכו בשכונה למצוא מחליף. סורו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי