היועץ המשפטי של מכבי ת"א חשף: כך נמכר בן רייכרט

בן רייכרט
בן רייכרט | עדי אבישי

ההיעלמות הפתאומית של השחקן, המהלכים להעלאת מחירו וההחלטה לפעול נגדו בשל התנהגותו כלפי המועדון. עו"ד מורן מאירי פגש את האוהדים הצהובים וסיפר פרטים נדירים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיימה אמש (חמישי) ערב סגור ל-150 חברי מועדון האוהדים "Forever", במסגרתו נערך מפגש עם שחקני הקבוצה דור פרץ ודן גלזר, שענו על שאלות, התייחסו למצב הקבוצה בשבועות האחרונים ואף חלקו חוויות ממשחק העונה הדרמטי נגד מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. פרץ, שנמצא בשלבי החלמה מתקדמים מקרע בגיד הירך ואף הגביר את קצב האימונים בימים האחרונים, סיפר לאוהדים כי אם לא יהיו תקלות מיוחדות, הוא מקווה לחזור לסגל תוך שבועיים-שלושה וזאת לאחר היעדרות של שלושה חודשים מהמגרשים.

גולת הכותרת של המפגש הייתה הרצאת היועץ המשפטי של המועדון, עורך הדין מורן מאירי, ששיתף את האוהדים הצהובים על כל מה שמתרחש מאחורי הקלעים של מכבי תל אביב בנוגע לפעילות משפטית. שני המקרים הבולטים עליהם דיבר היו עונש ההרחקה של השוער הסרבי פרדראג ראיקוביץ' בשנת 2016 והסיפור מאחורי עסקת מכירתו של הקשר בן רייכרט להפועל תל אביב.

מאירי הסביר על ההליכים המשפטיים שביצע בתיק פרשת ההשעייה של השוער ואיך הדבר גרם לשינוי התקנון בחובת ייצוג באירועים דומים בעתיד. בנוסף, הוא דיבר על הגישה הבעייתית והעקשנות של בית הדין, שבעצם כך עזרו לו לנצח ולדחות את העונש. כזכור, בסופו של דבר ריצה הסרבי את עונש ההרחקה שלו בשלושה משחקי גביע הטוטו, בפתיחת העונה שלאחר מכן.

מקווה לחזור תוך שבועיים-שלושה. פרץ (אריאל שלום)
מקווה לחזור תוך שבועיים-שלושה. פרץ (אריאל שלום)

הסיפור שבאמת עניין את האוהדים במפגש חשף את מה שקרה מאחורי הקלעים של עסקת בן רייכרט, שהסעירה את הכדורגל הישראלי בקיץ 2015. מאירי סיפר כיצד נעלם רייכרט בפתאומיות מאימוני הקבוצה, הציג לאוהדים תכתובות של הודעות אס.אם.אס ו-וואטסאפ בין השחקן למנהל הספורטיבי דאז, ג'ורדי קרויף, וגילה איך בשל רגישות הפרשה מבחינה משפטית, הוא זה שסיגנן להולנדי חלק מהתשובות שנשלחו לרייכרט באותם ימים.

מאירי אישר לנוכחים את מה ששיערו בתקופה ההיא גם אנשי התקשורת ואנשי עולם הכדורגל – שמכבי תל אביב עשתה צעדים ומהלכים משפטיים שחלקם נועד להרים את מחירו של רייכרט טרם מכירתו ליריבה העירונית. חלק מאותה פרשה היה גם סיפור העברתו של גילי ורמוט למדים הצהובים, כאשר האלופה השאילה לאדומים את שון גולדברג ואת רייכרט עצמו. מאירי גילה שלפני הליך הבוררות, הפועל תל אביב הייתה בטוחה שתקבל את הקשר בחינם, אך בזכות פעילות משפטית וחשיפת הוכחות, תכתובות ואף קטעי וידאו שצולמו, נקבע לבסוף תג מחיר של מיליון יורו שאכן הועברו לחשבון מכבי תל אביב.

עורך דין מורן מאירי (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
עורך דין מורן מאירי (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

עורך הדין הדגיש שבכל אותו הזמן, הצהובים היו לפני השלמת הרכישה של כרטיסו של רייכרט והיו אמורים לשלם עוד 450 אלף ש"ח תמורת 50% מהכרטיס שלא היו ברשותה – לכן, בפועל נמכר חצי מהכרטיס תמורת מיליון יורו – מה שהפך את שווי הקשר ל-2 מיליון יורו.

עוד גילה מאירי, כי למזלם של אנשי המועדון הם ביקשו ואף קיבלו כתבי ערבויות לכסף עבור מכירת הקשר וזה מה ש"הציל" את הקבוצה, שהייתה בסופו של דבר לנושה היחיד שקיבלה את כל הכסף מהפועל תל אביב אחרי הפירוק. עורך הדין חשף פרט מעניין נוסף שטרם סופר עד היום ואמר שאחרי שנמכר רייכרט לאדומים ולמרות שמכבי תל אביב קיבלה מיליון יורו עבור כרטיסו, הוחלט ללכת ראש בראש נגד הקשר ובמועדון התעקשו שרייכרט יחזיר את הפקדון הצבאי שלו בסך 30 אלף שקלים וזאת רק בשל התנהגותו והדרך בה בחר לפעול כנגד הצהובים – ואכן כך קרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי