צפו: הפועל באר שבע הפסידה לרעננה 2:1 בבכורה של אבוקסיס

יוסי אבוקסיס, שחקני הפועל באר שבע
יוסי אבוקסיס, שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

המאמן החדש רשם תוצאה מאכזבת מאוד במשחקו הראשון על הקווים כשנוצח מול האחרונה בטבלה. ארשיד כבש שער נפלא (52), שהר השווה מהאוויר (69), והמחליף שוקר הכריע (84)

(גודל טקסט)

העונה האיומה של הפועל באר שבע נמשכת. לעיני 1,800 צופים, הקבוצה מהדרום רשמה הערב (שבת) הפסד שני ברציפות כשנכנעה 2:1 לאחרונה בטבלה הפועל רעננה. אפילו "אפקט המאמן החדש" לא הועיל לקבוצה של אלונה ברקת שהפסידה בהופעת הבכורה של יוסי אבוקסיס על הקווים. אמנם מאמן מתקשה להביא לשינוי תוך ימים ספורים אבל גם אבוקסיס לא היה יכול לחלום על בכורה נוראית כזו.

המאמן החזיר להרכב את החלוץ בן שהר ו-ויתר על מערך שלושת הבלמים, אך למרות דקות טובות של ז'וסואה, השחקן הטוב ביותר בקבוצה בתקופה האחרונה – באר שבע התקשתה לסכן את השער עד לסיום המחצית הראשונה. מי שבלט בחסרונו הוא השוער ארנסטס שטקוס, כאשר מחליפו גיא חיימוב ספג שני שערים שהיה יכול למנוע. חשוב לציין כי הייתה גם שערוריית שיפוט שכן שער שוויון של חנן ממן בנגיחה נפסל בהחלטה מפוקפקת בשל החלטה של השופט שהחלוץ נייג'ל האסלביינק הפריע לאסף צור במהלך.

עם ההפסד המאכזב הזה, באר שבע החמיצה הזדמנות גדולה להתקרב לשלישית בטבלה בית"ר ירושלים ועלולה להתרחק עד כדי שבע נקודות מהמאבק על אירופה. נראה שגביע המדינה הוא המפלט היחיד של הקבוצה העונה, וביום חמישי, במשחק נגד מכבי נתניה – הקבוצה תהיה חייבת להשתפר.

יוסי אבוקסיס מאוכזב. בכורה 

הפועל רעננה, מצידה, לא שמחה ככה הרבה זמן. ליתר דיוק – כמעט ארבעה וחצי חודשים, אז השיגה את ניצחונה האחרון והיחיד העונה כשגברה 1:2 על בית"ר ירושלים. זה היה ניצחון ראשון שלה מזה 15 מחזורים. הקבוצה של ניסו אביטן אמנם מדורגת עדיין במקום האחרון בטבלה אך שלוש הנקודות האלה יכולות לתת לה דחיפה גדולה לקראת ההמשך, כשכרגע היא רחוקה שתי נקודות מהקו האדום. אין ספק שבמשחקי הבית לא קל להכניע אותה. רעננה הציגה משחק לחימה הירואי ואביחי ידין שחזר להרכב מנע שער בטוח בגליץ' נפלא

אביטן ביצע חילוף גדול כשהעלה את הקשר שניר שוקר מהספסל וקיבל ממנו שער ניצחון ענק בסיום התקפה מתפרצת לתפארת. עוד קודם לכן, כארם ארשיד כבש שער נפלא בפתיחת המחצית השנייה בבעיטה ממרחק, ושהר השווה בבעיטה מהאוויר.


שחקני הפועל רעננה הורסים את הבכורה של יוסי אבוקסיס (דני מרון)

מהלך המשחק:
הפועל באר שבע הייתה מאוד נמרצת אך לא מדויקת בדקות הראשונות. נייג'ל האסלביינק פרץ יפה באגף שמאל אך כדור הרוחב שלו נבלם ובהמשך כדור ארוך לבן שהר היה לא מדויק. בדקה העשירית התקפה טובה של באר שבע הסתיימה עם שתי בעיטות של ההולנדי. הראשונה נבלמה והשנייה הלכה מעל השער.  בדקה ה-17 בן שהר איים לראשונה אך נגח לא מדויק.


אוהדי הפועל באר שבע (דני מרון)


ז'וסואה מול אביחי ידין (דני מרון)

עמית כהן מול בן בנימין (דני מרון)

בדקה ה-24 הגיעה הזדמנות ראשונה מסוכנת לבאר שבע. אביחי ידין ביצע עבירה על ז'וסואה מחוץ לרחבה אבל הפורטוגלי שניגש בעצמו לכדור נבלם על ידי החומה. ז'וסואה המשיך להיות הבולט בשורות הקבוצה של אבוקסיס כאשר בעט מהאוויר כדור שנהדף מההגנה אך נאלץ להסתפק רק בקרן. עמית ביטון נגח החוצה לאחר הקרן (28).

רעננה כמעט עקצה שער יתרון בדקה ה-30. לאחר כדור קרן, עמית כהן הגיע למצב מול אוהד לויטה שהדף עם הרגל. באר שבע, מנגד, רשמה איום ראשון למסגרת רק בדקה ה-34 כשעדן שמיר שלח בעיטה לא מוצלחת מחוץ לרחבה ואסף צור קלט בלי בעיות.



בן שהר. עדיין לא איים על השער (דני מרון)
 

אסף צור (דני מרון)

בדקה ה-43 הגיע המצב ביותר במשחק: בן ביטון פרץ נפלא בצד ימין והעביר כדור רוחב, בן שהר נבלם על ידי צור והאסלביינק הגיע לריבאונד אבל ידין הציל גול בגלישה נפלאה. רעננה ענתה עם מצב משלה, יוג'ין אנסה רשם החמצה ענקית אחרי הרמה של כארם ארשיד. לאחר מכן, שון קלימקין מצא את קייס גאנם במסירה מצוינת אך החלוץ בעט רע.

בן שהר נעצר אצל אסף צור (דני מרון)

שני המאמנים בחרו שלא לבצע שינויים בהפסקה. בדקה ה-52 הגיע שער סופר מפתיע. האסלביינק מסר כדור רע, כארם ארשיד זיהה את הטעות ורץ קדימה והפתיע את אוהד לויטה עם בעיטה נהדרת עם הפאלש ממרחק, 0:1 להפועל רעננה. באר שבע יצאה מההלם כעבור שבע דקות – ז'וסואה הרים כדור נפלא מצד שמאל, האסלביינק נגח ליד הקורה.
 

שחקני הפועל רעננה חוגגים (דני מרון)


כארם ארשיד חוגג (דני מרון)

בדקה ה-69 אבוקסיס נשם לרווחה. ספורי הוכשל מחוץ לרחבה ובעט בעצמו את הכדור החופשי אך נבלם על ידי ההגנה. בן שהר שלא הורגש הגיע נחוש לריבאונד ובעט כדור שטוח ואסף צור לא היה יכול להגיב, באר שבע השוותה ל-1:1. השער לא סיפק את אבוקסיס, חנן ממן החליף את עדן שמיר.

בן שהר חוגג. שער שוויון שלא הספיק (דני מרון) 


שחקני הפועל באר שבע חוגגים. בסוף הפסידו (דני מרון)

הדרמה לא נעצרה כאן. שש דקות לסיום המחליף שניר שוקר, דקות ספורות על המגרש, קיבל מסירת עומק נפלאה ומזווית לא פשוטה הצליח למצוא את הפינה הרחוקה של לויטה שלא יוכל לישון טוב בלילה, 1:2 להפועל רעננה! באר שבע חשבה שהיא מצליחה לצאת שוב מהבור כשמייד לאחר מכן ממן נגח לרשת  לאחר כדור קרן, אך השער נפסל בטענה שהאסלביינק הפריע לצור.
 

שניר שוקר חוגג. ניצח את המשחק (דני מרון)

פוקסמן מחליט לבטל את השער (דני מרון)

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים (דני מרון)

הרכבים
הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, דויד מתאוס, עידו לוי, שון קלימקין (שניר שוקר, 76), עמית כהן, בן בנימין, אביחי ידין, כארם ארשיד (רועי לוי, 82), יוג'ין אנסה, קייס גאנם (יואב תומר, 66).

הפועל באר שבע:  אוהד לויטה, בן ביטון, עמית ביטון, מיגל ויטור, אורן ביטון, עדן שמיר (חנן ממן, 69), מרואן קבהא, ז'וסואה, רמזי ספורי, נייג'ל האסלביינק, בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי