צפו בתקציר: אלטמן כבש ובישל, 1:2 להפועל תל אביב על בני יהודה

עומרי אלטמן חוגג
עומרי אלטמן חוגג | דני מרון

קרן מדויקת של שחקן ההתקפה האדום הולידה שער יתרון של רז שלמה (36), דור ג'אן השווה בנגיחה (39) אבל כוכב הערב העניק לקבוצתו ניצחון שלישי רצוף עם סיומת נהדרת (77) וקלקל את הבכורה של אלישע לוי

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב המשיכה הערב (ראשון) במומנטום המצוין שלה עם ניצחון שלישי רצוף, 1:2 על בני יהודה, שקלקל את הבכורה של אלישע לוי על הקווים של הכתומים. שלוש הנקודות הקפיצו את האדומים למקום השביעי ובתום המחזור ה-18 הם רחוקים נקודה בלבד מהפועל חיפה, אשר נמצאת נכון לעכשיו בתמונת הפלייאוף העליון. הקבוצה משכונת התקווה פספסה הזדמנות להיכנס בעצמה לשישייה הראשונה וירדה שלב אחד בטבלה, אל המקום התשיעי.

אחרי חודשים של ציפייה, מייקל אולהה ערך הערב את הופעת הבכורה שלו במדי הפועל תל אביב. החלוץ הניגרי אמנם השקיע מאמצים, אך לא הציג ביצועים מרשימים ונראה יחסית חלוד, לפני שהוחלף בדקה ה-65. גם הקשר האורוגוואי פליפה רודריגס שיחק דקות ראשונות במדים האדומים, אבל הניצחון הגיע בעיקר בזכות עומרי אלטמן, שגם בישל לרז שלמה את השער הראשון וגם כבש את הגול השני. בשורה התחתונה, קבוצתו של ניר קלינגר לא סיפקה יכולת מרשימה ואף ספגה לראשונה מזה שלושה מחזורים, אך אין ספק שיותר קל לתקן אחרי ניצחון והאדומים יגיעו במצב רוח מרומם למשחק הגביע מול בני סכנין, ביום רביעי הקרוב. בשבוע הבא, הם יארחו את הפועל רעננה במטרה להמשיך ברצף החיובי בליגה.

הכתומים רשמו הפסד שני רצוף והצליחו למצוא את השער רק במצב נייח, כאשר מעבר לכך לא ראינו מהם כדורגל מבריק ולמאמן החדש תידרש הרבה עבודה כדי להפוך את המגמה השלישית בה שרויה הקבוצה. אולי הצעד הראשון בכיוון הנכון מבחינת בני יהודה יהיה בעוד שלושה ימים, כשהיא תארח את הפועל עפולה במסגרת הגביע.

ניצחון שלישי רצוף. שחקני הפועל ת
ניצחון שלישי רצוף. שחקני הפועל ת"א חוגגים בסיום (דני מרון)
שער ובישול שווים שלוש נקודות. עומרי אלטמן חוגג (דני מרון)
שער ובישול שווים שלוש נקודות. עומרי אלטמן חוגג (דני מרון)

ניר קלינגר. יגיע במצב רוח טוב לגביע (דני מרון)
ניר קלינגר. יגיע במצב רוח טוב לגביע (דני מרון)

הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, דור אלו, דן מורי, אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', עמית זנטי (אבישי כהן, 70), אריאל לזמי, דור ג'אן.

הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, שי אייזן, סטפן ספירובסקי, דני גרופר (פליפה רודריגס, 65), עומרי אלטמן, מייקל אולהה (מוטי ברשצקי, 65).

אלישע לוי. בכורה מאכזבת עבורו (דני מרון)
אלישע לוי. בכורה מאכזבת עבורו (דני מרון)
חילופי המאמנים לא עצרו את המומנטום השלילי. שחקני בני יהודה מאוכזבים בסיום (דני מרון)
חילופי המאמנים לא עצרו את המומנטום השלילי. שחקני בני יהודה מאוכזבים בסיום (דני מרון)

מהלך המשחק
האדומים יצאו במהירות קדימה בדקה הרביעית אך ההתקפה הסתיימה בבעיטה של ספירובסקי לגופו של שחקן יריב ותו לא, ומלבד אותו אירוע, שתי הקבוצות היו מאוד לא מדויקות ולא סיכנו את השער בפתיחה. בדקה ה-22 הכדור הגיע לרגליו של אולהה אחרי קרן והחלוץ חיפש את השער, אבל שלח את זה ליציע. בדקה ה-34 אלטמן ניסה מרחוק, זובאס הדף לא טוב אבל הרחיק לקרן.

שתי דקות חלפו והרשת סוף סוף זזה: אלטמן ניגש לכדור קרן מצד שמאל ומצא את הראש של שלמה, שנגח פנימה את ה-0:1 של הפועל תל אביב. היתרון האדום לא החזיק הרבה, כי כבר בדקה ה-39 בני יהודה הגיבה במצב נייח משלה. לזמי הרים כדור חופשי וג'אן עלה מעל כולם כדי לשלוח את זה לרשת ולקבוע 1:1.

מצאו את היתרון במצב נייח. שחקני הפועל ת
הראשון הגיע ממצב נייח. שחקני הפועל ת"א חוגגים (דני מרון)
רז שלמה. גאל את האוהדים אחרי 36 דקות שוממות (דני מרון)
רז שלמה. גאל את האוהדים אחרי 36 דקות שוממות (דני מרון)
הגיבו במהירות. שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)
הגיבו במהירות. שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)דור ג'אן. הצדיק את הקרדיט מאלישע עם שער (דני מרון)
דור ג'אן. הצדיק את הקרדיט מאלישע לוי עם שער (דני מרון)

שניות ספורות מפתיחת מחצית השנייה, דוס סנטוס שגה קשות כשמסר לרגליו של ספירובסקי, המקדוני העביר שמאלה לאלטמן שקיבל הזדמנות נהדרת לכבוש אבל בעט ברשלנות החוצה. בדקה ה-48 ליואיץ' שחרר יפה את בלטקסה בשמאל, הקשר המשיך את זה על הקו לזנטי שמסר רוחב לג'אן והחלוץ השאיר לבלטקסה, שלא הצליח להוציא בעיטה טובה.

כרבע שעה לאחר מכן ליואיץ' שיגר בעוצמה מחוץ לרחבה, אבל הכדור הסתובב דווקא החוצה ופספס את השער. דקה חלפה ופירסמן שפרץ לרחבה הוריד בנגיחה לאולהה, אך הניגרי לא הצליח להגיע לכדור. בדקה ה-77 אלטמן כיפר על ההחמצה, כשהשתלט יפה על מסירה של פירסמן מצד שמאל ושלח את זה לפינה הרחוקה – 1:2 אדום, שגם נשמר עד לשריקת הסיום.

אולהה לא הרשים, אך יהיו לו עוד הזדמנויות (דני מרון)
אולהה לא הרשים, אך יהיו לו עוד הזדמנויות (דני מרון)
גם רודריגס זכה לטעימה ראשונה מבלומפילד (דני מרון)
גם רודריגס זכה לטעימה ראשונה מבלומפילד (דני מרון)
אוהדי בני יהודה המשיכו במחאה (דני מרון)
אוהדי בני יהודה המשיכו במחאה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי