צפו: מכבי חיפה התפוצצה עם 0:4 על סקציה נס ציונה

ירדן שועה חוגג
ירדן שועה חוגג | מאור אלקסלסי

הירוקים הראו פעם נוספת כמה כישרון טמון בקבוצה הזו. אחרי מחצית מאופסת, סיינסבורי כבש ראשון בדקה ה-51, רוקאביצה הכפיל. שועה עלה מהספסל והבקיע שוב, ארד קינח בתוספת הזמן. אליאס הורחק

(גודל טקסט)

הלחץ עובר למכבי תל אביב. בפעם המי יודע כמה, מכבי חיפה הציגה הערב (שבת) כמה היא יכולה לשחק אחרת בהבדל של מחצית אחת בלבד. הירוקים הביסו 0:4 את סקציה נס ציונה באצטדיון סמי עופר, ובכך צימקו את הפער בפסגה לנקודה אחת בלבד.

הקבוצה של מרקו בלבול הציגה הערב פעם נוסף ערב רב שערים, אך כל זאת קרה רק אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בה היא לא הציגה יכולת מבריקה. למעשה, האירוע שאולי טרף הרבה מאוד קלפים במשחק היה כבר בדקה ה-18, כאשר שי אליאס ראה כרטיס אדום ישיר מהשופט איתן שמואלביץ', אחרי דריכה על קרסולו של סינטיהו סלליך.

אחרי ההפסקה, הקבוצה מהכרמל חזרה אחרת וכבר אחרי שש דקות בלבד מצאה את הרשת – הבלם טרנט סיינסבורי, שזכה לאחרונה לביקורות רעות מאוד, היה במקום הנכון ונגח את שער הבכורה שלו בישראל. עשרים דקות לאחר מכן זה היה תורו של ניקיטה רוקאביצה לרשום ציון דרך משמעותי, עם שערו ה-50 בישראל וה-13 העונה בליגה, הרחק מכולם בראש טבלת הכובשים.


רוקאביצה. 50 שערים בישראל (מאור אלקסלסי)

בלבול שלף מהספסל שני שחקנים במהלך החצי השני – דולב חזיזה וירדן שועה. בדקה ה-82 השניים החזירו לו בגדול – הקשר זיהה את החלוץ חופשי לגמרי ובמסירה מבריקה סידר לו שער שני ברציפות, אחרי שכבש גם נגד הפועל אום אל פאחם בגביע המדינה. בדקה ה-90 חזיזה נכנס שוב לנעלי המבשל, כשהפעם זה היה לעופרי ארד, שהשלים את החגיגה הגדולה בירוק.


חגיגה גדולה של הירוקים בסיום (מאור אלקסלסי)


(מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: גו'ש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי, סינטיהו סלליך (דולב חזיזה, 69), יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד, 55), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 74).

נס ציונה: עומרי גלזר, נועם כהן, רומריק אטו, פרנסיסקו דוטארי, דריס וויטנס, רז נחמיאס, אופק ביטון, שי אליאס, גיא בדש (אלעד שחף, 60), סאקו טורה (אמנון טדלה, 83), מוסא מאזו (עדן שרם, 86).

בחרו את שחקן המחזור של ספורט1 ובזן ותוכלו לזכות בפרס מפנק

מרקו בלבול. קבוצתו תמשיך לנצח? (מאור אלקסלסי)


עמיר תורג'מן. משחק קשה בסמי עופר (מאור אלקסלסי)


אדר אזרואל. שוב בסגל בסגל של מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק:
יצאנו לדרך בסמי עופר! בדקה הרביעית, התקפה ראשונה של הירוקים. סלליך חדר מהאמצע והעביר כדור למאבוקה באגף הימני, הרמה של המגן הורחקה על ידי הגנת הכתומים היישר לנטע לביא, שסובב כדור מחוץ לרחבה אך פספס את השער. מיד מהצד השני הזדמנות יוצאת מן הכלל לאורחת! מאזו פרץ מהאגף הימני, העביר כדור רוחב שהורחק על ידי עופרי ארד, היישר לרגליו של בדש שבעט בעיטה שטוחה ופספס את הקורה. הירוקים יוצאים בזול מהמתפרצת המסוכנת הזאת.

צ'רון שרי הגיע למשחק. בדקה העשירית, ההולנדי קיבל כדור על סף הרחבה עם הגב לשער, הסתובב ושלח בעיטה מסובבת לפינה הרחוקה, אך גלזר הדף לקרן. דרמה גדולה כבר בדקה ה-17. שי אליאס ירד לתיקול מסוכן על מאבוקה, השופט איתן שמואליביץ' שלף כרטיס אדום ולאחר בדיקת ה-VAR, נס ציונה נשארו בעשרה שחקנים.


עומרי גלזר פוגש את האקסית (מאור אלקסלסי)


היציע הצפוני בסמי עופר. מלא כהרגלו (מאור אלקסלסי)

חצי שעה עברה בסמי עופר, עדיין ללא שערים. הירוקים מפעילים לחץ כבד על השער של גלזר, וצ'רון שרי קיבל הזדמנות נוספת לכבוש אך פגע רק ברשת החיצונית. הירוקים מחזירים בכדור 75% מהזמן לאחר 30 דקות. בדקה ה-33, הרמה מסוכנת של סאן מנחם כמעט הובילה לשער, אך אשכנזי עשה עבירה על השוער. 


שמואלביץ' שולף אדום לאליאס. החלטה שנויה במחלוקת (מאור אלקסלסי)

מרגע ההרחקה, רוב המשחק מנוהל בחצי של הקבוצה הארחת שמנסה למשוך את הזמן עד למחצית. הירוקים לא מצליחים לפרוץ את הבונקר. הירוקים המשיכו ללחוץ והגיעו למצבים מסוכנים, אך לא הצליחו למצוא את הרשת. 0:0 מאכזב בסיום המחצית הראשונה בסמי עופר, עם תקווה למחצית שנייה מרובת שערים.


יאניק ווילדסחוט ויובל אשכנזי. לא מצאו את הרשת במחצית הראשונה (מאור אלקסלסי)

מחצית שנייה

18,000 אוהדים בסמי עופר עדיין מחכים לשער ראשון במשחק. המחצית השנייה נפתחה בדיוק בדרך שבה נגמרה הראשונה, עם לחץ כבד מאוד של הירוקים, שעדיין לא מצליחים לשבור את הבונקר של עמיר תורג'מן.

בדקה ה-51, הסחר נפרץ. הרמה מסוכנת הגיעה לווילדסחוט שנגח ונעצר על ידי גלזר, אך סיינסבורי עמד על הקו השער ונגח את הכדור לרשת החשופה. שער בכורה לאוסטרלי, 0:1 למכבי חיפה על נס ציונה.


סיינסבורי. שער בכורה במכבי חיפה (מאור אלקסלסי)


מכבי חיפה ביתרון (מאור אלקסלסי)

הירוקים המשיכו ללחוץ על השער של נס ציונה, ובדקה ה-71 הם מצאו את הרשת שוב. גלזר הרחיק לא טוב לעברו של רוקאביצה, שהצליח להשתלט על הכדור היטב ולעקוף את ווייטנס שעמד מולו. מלך השערים של ליגת העל לא התקשה גם מול השוער ונעץ את שערו ה-13 העונה בליגה וה-50 בישראל. 0:2 למכבי חיפה על נס ציונה.


מספר 13 כובש את שערו ה-13 העונה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-75 אשכנזי ניסה את מזלו מרחוק עם בעיטה חדה מ-25 מטרים, והכדור שלו שרק סנטימטרים ספורים ליד העמוד. בדקה ה-81 הגיע רגע שהרבה אנשים חיכו לו. שועה, שעלה מהספסל במקומו של רוקאביצה, היה פעיל מאוד מהרגע שעלה על כר הדשא ובמהלך מבריק עם חזיזה, שעלה גם הוא מהספסל, כבש משחק שני ברציפות אחרי שעשה זאת גם בגביע המדינה. 0:3 למכבי חיפה על נס ציונה.


שועה. חגג בפעם השנייה ברציפות (מאור אלקסלסי)

על סף הכניסה לדקה ה-90 הגיע גם השער הרביעי במשחק. חזיזה פעם נוספת היה מעורב במלאכת הבישול, כשמצא את עופרי ארד חופשי ברחבה וסידר שער קליל גם לבלם השני במשחק. 0:4 למכבי חיפה על נס ציונה בסיום.


הבלם קינח את החגיגה בסמי עופר (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי