צפו בתקציר: 0:1 להפועל באר שבע ואבוקסיס על הפועל חיפה

ז'וסואה, רמזי ספורי, מרואן קבהא
ז'וסואה, רמזי ספורי, מרואן קבהא | דני מרון

המאמן יכול לסמן וי גדול על משחקו הראשון בטרנר. ספורי הפציץ ממרחק וכבש שער אופייני, פחות משתי דקות על הדשא. השופט קיבל החלטה מפוקפקת במחצית ראשונה כשלא העניק פנדל לב"ש למרות התערבות של ה-VAR

(גודל טקסט)

בכורה מוצלחת בטרנר. הפועל באר שבע ויוסי אבוקסיס גברו הערב (שני) 0:1 קטן על הפועל חיפה במשחק הבכורה של המאמן על הקווים במגרשו הביתי. רמזי ספורי אחראי לשער המנצח במשחק, כשכבש בבעיטה אדירה ממרחק כשתי דקות לאחר שנכנס לכר הדשא והעניק לאבוקסיס נקודות ליגה ראשונות בדרום.

למרות הכושר הירוד בליגה, שהתבטא בשני הפסדים מביכים, הפועל ב"ש הצליחה לרשום ניצחון מתוק מאוד בשמינית גמר גביע המדינה, ולמשחק הערב היא הגיעה באנרגיות אחרות. רק בחודש דצמבר האחרון פגש אבוקסיס את הפועל חיפה של חיים סילבס, ואף ירד מנוצח לאחר 3:0 מוחץ לטובת החבורה מהצפון.

הסיפור הערב היה שונה. באר שבע פתחה עם דוד קלטינס, שקיבל את הקרדיט ב-11 ממאמנו משחק שני ברציפות. מלך השערים בן שהר שובץ בחוד, כשחנן ממן וניב זריהן תמכו בו. מנגד, סילבס העניק לאמרי וולשמן הקנדי את חולצת ההרכב לצידו של עדן בן בסט, כשגילי ורמוט ומהארן לאלה נותרו על הספסל. מיקי סירושטיין פתח במרכז ההגנה.


אבוקסיס בסיום. חיוך מאוזן לאוזן בטרנר (דני מרון)

עוד לפני שריקת הפתיחה, אלונה ברקת וכל אנשי הפועל באר שבע ערכו טקס פרידה מרגש למאמן הקודם ברק בכר, ובו הבעלים אמרה: "הפכת את כל מה שהיה נראה כדמיוני לאפשרי. בעבודה קשה ועם כישרון בלתי נתפס עשית שינוי היסטורי כאן, אשר ייחקק לעד בתולדות המועדון. בשם כל הפועל ב"ש אני רוצה להגיד לך תודה ענקית. תודה על הרטט בלב ועל אוויר הפסגות. תודה על החברות הטובה".

בכל הקשור ליכולת במגרש, לאבוקסיס לא היו יותר מדי חיוביים לקחת. ז'וסואה היה מהשחקנים הפעילים ביותר במגרש, אך כמו שאר החברים שלו היה לא מדויק בפעולה האחרונה. שחקני הפועל חיפה עסקו לרוב במגננה והדיפת ההתקפות של המקומיים, וכשהיא הגיעה כבר לאזור השער של ארנסטס שטקוס, שחקני ההתקפה שלה נראו כמו הצל של עצמם.

רגע קסם אחד הספיק בשביל לקחת שלוש נקודות. ספורי נכנס למגרש בדקה ה-71 על מנת להוות איום נוסף על יסמיץ בוריץ', שלא עבד קשה כל כך עד אז. דקה וחצי בלבד הספיקה למחליף הטרי להשתלט בנגיעה אחת על הכדור, להפציץ את הרשת ולהקפיץ את כל 8,600 הצופים שהגיעו למשחק.


שער בכורה בליגה, ועוד איזה שער. ספורי חוגג (דני מרון)

במהלך המחצית הראשונה נרשם אירוע שמעורר מחלוקת גדולה. קלטינס הוכשל על ידי גיא משפתי בתוך הרחבה של הפועל חיפה, במה שנראה כפנדל ודאי. השופט יגאל פריד לא להעניק כדור עונשין לב"ש, אך שופטי הווידאו קראו לו למוניטור על מנת לבחון שוב את ההחלטה שלו. גם לאחר שצפה במהלך מספר פעמים החליט לדבוק בהחלטתו, במה שהעלה תהיות רבות.


בכר עם ברקת. טקס מרגש לפני פתיחת המשחק (דני מרון)


המאמן נפרד בצורה מכובדת (דני מרון)


פריד. החלטה שנויה במחלוקת שלו (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון (אור דדיה, 60), מיגל ויטור, עמית ביטון, אורן ביטון, מרואן קהבא, דוד קלטינס, ז'וסואה, חנן ממן (נייג'ל האסלביינק, 60), ניב זריהן (רמזי ספורי, 71), בן שהר.

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, מיקי סירושטיין, ניקולה גולאן (אלי בלילתי, 83), קווין טאפוקו, פרנסיסקו ג'וניור, גידי קאניוק (מהארן לאלה, 70), סער פדידה (גילי ורמוט, 80), עדן בן בסט, אמרי וולשמן.

מהלך המשחק
לאחר הטקס שנערך לפני פתיחת המשחק, השופט יגאל פריד הוציא את ההתמודדות לדרך. בדקות הראשונות שתי הקבוצות עוד הציגו מספר גישושים על כר הדשא, ובדקה השביעית המשחק נכנס לקצב. שהר מצא את הרשת של בוריץ' אחרי שנותר חופשי מול השוער, אך השער נפסל בצדק בשל נבדל של החלוץ.


שהר היה בטוח שהוא מאחורי שחקני ההגנה (דני מרון)


בוריץ'. השוער נכנע אך ניצל מספיגה (דני מרון)

בדקה ה-15 שופט המשחק פעם נוספת התערב במשחק לאחר שמשפתי הכשיל את קלטינס ברחבה. תחילה, פריד פסק כי לא מגיע לדרומיים כדור עונשין, ובהמשך שופטי המסך קראו לו לבחון את המהלך שוב. אחרי מספר דקות שהמשחק נעצר, השופט לא שינה את החלטתו והמשחק חודש. בדקה ה-23 ז'וסואה ניסה להפתיע את כולם עם בעיטה אדירה מהמקום, אך נעצר בידיו של בוריץ'.


ז'וסואה. פעיל מאוד בפתיחה (דני מרון)


קלטינס. נראה כמו הכשלה ודאית (דני מרון)


פריד נקרא למסך על מנת לבחון שוב את החלטתו, אך לא העניק פנדל (דני מרון)


אבוקסיס לא מאמין (דני מרון)

בדקה ה-35 בן בסט פספס מצב גדול עבור הפועל חיפה – קאניוק הרים כדור מסובב לתוך הרחבה, החלוץ הכין את הגוף יותר מדי זמן ונהדף אצל שטקוס בתוך רחבת החמש. בדקה ה-38 זריהן פרץ לתוך הרחבה של החיפאים, אך בעט לא מדויק. על סף הירידה למחצית אורן ביטון הרים כדור נהדר לעבר שהר, אך החלוץ נגח חלש ונעצר. 0:0 בתום  45 דקות בטרנר.
 
 


הקצב מהיר אך אין שערים בטרנר (דני מרון)
 
למחצית השנייה הקבוצה מחיפה עלתה יותר טוב וכבר אחרי שתי דקות הגיע למצב הבקעה, כשקאניוק ביצע מהלך אישי נהדר אך לקה בבעיטה האחרונה. לאחר מכן, הקשר ניסה פעם נוספת ונעצר אצל שטקוס. בחלוף הדקות, הפועל באר שבע ניסתה פעם אחר פעם לרוץ קדימה לפרוץ את ההגנה היריבה, אך נכשלה בכל ניסיון. בדקה ה-71 היא עלתה ליתרון במשחק – אורן ביטון הרים כדור לרחבה, סירושטיין הרחיק ישירות לספורי שנכנס כמחליף שתי דקות לפני כן וירה כדור אדיר לרשת של בוריץ'. 0:1 להפועל באר שבע.
 

שער אדיר של ספורי (דני מרון)

 


שער ליגה ראשון במדי ב"ש בשביל ספורי (דני מרון)
 


אבוקסיס שחרר לחץ גדול (דני מרון)

למרות הפיגור, הפועל חיפה שיחקה בצורה רגועה ולא תקפה מספיק את השער היריב. הפועל באר שבע ידעה היטב כיצד לשמור על היתרון עד השריקה האחרונה במשחק וחגגה בגדול. 0:1 להפועל באר שבע על הפועל חיפה בסיום.


שמחה אדירה בטרנר (דני מרון)


ניצחון בכורה לאבוקסיס במגרשו הביתי החדש (דני מרון)


מודים לקהל בסיום (דני מרון)


אכזבה גדולה בקרב שחקני הפועל חיפה (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי