אבוקסיס: "השער של רמזי היה 'וואו' אחד גדול. היינו יותר מדי חשופים"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

המאמן פרגן למי שהעניק לו ניצחון בכורה בליגה עם באר שבע: ("שער ענק, מגיע לו") והודה שיש מקום לשיפור. ספורי: "סוף סוף זה הגיע, עברנו תקופה קשה". סילבס: "חוסר האיכות שלנו בפעולה האחרונה זעק לשמיים"

(גודל טקסט)

אחרי העלייה הדרמטית לרבע גמר גביע המדינה, יוסי אבוקסיס השיג הערב (שני) את ניצחון הבכורה שלו בליגה כמאמן הפועל באר שבע, לאחר שקבוצתו גברה 0:1 על הפועל חיפה באצטדיון טרנר בזכות שער גדול של רמזי ספורי, שמצדו כבש לראשונה בליגה במדי באר שבע.

המאמן המנצח דיבר בסיום על הלחץ בדקות האחרונות: בכל מקום שאני אאמן בו, אהיה לחוץ כשאני מוביל בסוף ואני צריך את הניצחון. בטח במשחק בית ראשון באווירה כזו מדהימה. היו הרבה עליות וירידות, הפועל חיפה עשתה משחק טוב והיינו חשופים הרבה פעמים, מה שאני מקווה שיקרה לנו פחות בעתיד, אבל בסופו של דבר הגיע לנו".

אבוקסיס דיבר על השינוי שחוללו שחקני הספסל, בראשם ספורי: שחקנים שנכנסים אמורים לעשות את השינוי ואני שמח שזה קורה במשחקים האחרונים. השער של רמזי היום היה 'וואו' אחד גדול, שער ענק וזה מגיע לו".

ניצחון בכורה בליגה עם באר שבע. יוסי אבוקסיס (דני מרון)
ניצחון בכורה בליגה עם באר שבע. יוסי אבוקסיס (דני מרון)

על חשיבות הניצחון: "קבוצות אחרות צוברות נקודות וכולם מנצחים אז כמובן שגם אנחנו צריכים לעשות זאת כדי להישאר בתחרות על מקום באירופה. אנחנו עדיין בתמונה בגביע ורוצים להגיע גם לרבע הגמר בתקופה טובה. יש דברים לשפר גם אחרי הניצחון היום, אבל יש רצון ומחויבות של שחקנים ועם זה נמשיך קדימה".

התחושה מלשבת על ספסל המארחת בטרנר: "כשכל הקהל איתך ודוחף, ברור שזה יותר נוח. חייב לציין שהקהל דחף גם ב-0:0 וזה מסוג הניצחונות שאני קורא להם 'ניצחונות של קהל'. צריך את האוהדים במשחקים ביתיים, שמונה וחצי אלף כאן הרגישו כמו 30 אלף בבלומפילד. למגרש ביתי ולדחיפה של קהל יש כוח עצום, למרות שגם הם לא הצליחו לשכנע את השופט לשרוק לנו פנדל, שלדעתי הגיע לנו".

ספורי, שהעניק לקבוצה שלו שלוש נקודות יקרות עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, שחרר אנחת רווחה בעקבות שערו הראשון בליגה: "סוף סוף זה הגיע, אחרי הרבה זמן. עברנו תקופה קשה, גם אני ספציפית. יש ממני הרבה ציפיות ואני מבין את זה, לא באתי לידי ביטוי ואני שמח שזה הגיע עכשיו, למרות שזה מאוחר. כל הקבוצה תצא לדרך החדשה".

המשמעות של לנצח בבית: "כל ניצחון חשוב לנו, אחרי התקופה שעברנו זה בכלל נותן לנו דחיפה קדימה. אני חושב שבטרנר הרבה זמן לא ניצחנו וזה מסב לנו ולאוהדים נחת, הקהל בא לתמוך בנו בכל משחק, גם במקומות רחוקים. מגיע להם קצת נחת ושמחה".

ספורי חוגג. סוף סוף מצא את הרשת בליגה (דני מרון)
ספורי חוגג. סוף סוף מצא את הרשת בליגה (דני מרון)

בצד החיפאי, המאמן חיים סילבס סיכם: "הגענו לכאן ונתנו באמת הכל, למרות כל האילוצים העמדנו את הקבוצה טוב. היו רגעים לא רעים בכלל והיינו שווים להם, אבל חוסר האיכות שלנו בפעולה האחרונה זעק לשמיים. לא חושב שהגול של באר שבע היה ממצב טוב יותר לעומת האזורים שאנחנו הגענו אליהם, פשוט אנחנו פחות טובים בפעולה האחרונה. כשהתוצאה במשחק שבירה, זה יכול להיגמר לפה ולשם".

אכזבה מהתוצאה: בוודאי שזה מאכזב לראות את השחקנים שלי באים לפה ונקרע להם הגוף, אחרי שחלק העמיסו על עצמם 90 דקות בפעם השנייה בארבעה ימים וחלק חזרו מפציעות. אבל כדי לצאת מפה עם משהו צריך להיות מרוכזים וטובים עד הסוף. נפלנו ברגע אחד קטן. אני מקווה שנצליח להוסיף שחקנים לסגל שלנו כדי שנוכל לתת תחרות טובה יותר".

ההתקפה לא מספיק טובה: "אנחנו מנסים להביא שני שחקנים להתקפה ומקווים שנוכל לעשות את זה. יואב כץ עושה כל מה שהוא יכול. מצד שני, גם אלה שפה הם שחקנים טובים ורואים שהם מסוגלים להתעלות ולהיראות יותר טוב, צריך טיפה לדחוף את עצמנו קדימה. אנחנו מסוגלים לצאת עם נקודות מכל מגרש ובכל הרכב".

חיים סילבס. הפסד רביעי בחמישה מחזורים להפועל חיפה (דני מרון)
חיים סילבס. הפסד רביעי בחמישה מחזורים להפועל חיפה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי