אי אפשר לרוץ לאליפות בלי בית: האם בית"ר צריכה לעזוב את טדי?

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

הקבוצה מהבירה יותר עממית מירושלמית ורוב אוהדיה מתקשים להגיע למשחקי הבית. וגם: בכר קיבל מב"ש כבוד שלא נראה מאז פרידת ונגר מארסנל, והמהלך הבעייתי של בני יהודה

(גודל טקסט)

1. 6,000 צופים היו אתמול בטדי. לא קיבלנו אפילו מספר מדויק. מתאים לאצטדיון בן 30 שעוד לא הושלם (חסר עדיין חיפוי עץ פנימי). בתל אביב בוכים ללא הפסקה על האין גג בבלומפילד, כשבטדי אין גג כבר 30 שנה והכיסוי של ארבע השורות העליונות הוא רק דקורציה. לא פלא שבמשחק אמצע שבוע, שמתחיל ב-20:15, בטמפרטורה של 5 מעלות, ביום גשום וקפוא במיוחד, מגיעים רק 6,000 צופים.

ב-1986 החליט יו"ר בית"ר רוני בר און, בניגוד לדעתו של הבוס שלו בתנועת החרות, רובי ריבלין, להעתיק את משחקי הבית של הקבוצה מימק"א לבלומפילד, כי ימק"א לא התאים לסגנון הטכני של הקבוצה והרס לה אליפויות פוטנציאליות. הוא עשה את זה רק לאחר שהובטח לו שיקבל 87.5% מההכנסות מהצגות כפולות עם שמשון-תל אביב, כדי שייצא מזה גם כסף. בלומפילד היה ריק? ממש לא, הגיעו אליו יותר צופים ממה שנכנסו בימק"א.

המקלדת הזו העלתה פעם רעיון: לאפשר לבית"ר לארח שליש עונה בטדי, שליש עונה בתל אביב ושליש עונה בחיפה, כי בית"ר היא הרבה יותר קבוצה עממית מירושלמית, וכי רוב אוהדיה מתקשים להגיע למשחקי הבית שלה, בניגוד למשחקי החוץ. לא בטוח שהרגולטור יאפשר את זה – אין לזה תקדים – אבל לפחות שילכו על עונה ניסיונית אחת מחוץ לטדי. אי אפשר לשחק לעיני 6,000 צופים באצטדיון של 34 אלף, אי אפשר לרוץ לאליפות בלי בית. המזל של בית"ר הוא שלמרות הקהל הדליל, היריבה אתמול הייתה מכבי נתניה. ככה אפילו לא ניתן היה להרגיש בחסרון הצעצוע של ג'קי בן זקן.

אי אפשר לרוץ לאליפות בלי בית. אוהדי בית
אי אפשר לרוץ לאליפות בלי בית. אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)

2. לא יודע למה הפסיק ברק בכר את עבודתו באמצע העונה, לא ברור אם הלך או נשלח מהפועל באר שבע, אבל די ברור מה ראינו אתמול לפני המשחק בטרנר: 10,000 צופים ומועדון כדורגל שמנסה להחדיר ערכים, נפרדו מהמאמן הכי גדול בתולדות המועדון, והוא נפרד מהם. זה היה מכובד, ספק מרגש. זה היה תרבותי וזה היה בעיקר אחר. הפעם האחרונה שראיתי כזה כבוד שמקבל מאמן ששלהי דרכו היו קוצניים, היה כשארסנל נפרדה מארסן ונגר. קשה היה להאמין שבישראל ייפרדו כך ממאמן שלא סיים את העונה. הפועל באר שבע וברק בכר הוכיחו לנו אחרת.

אולי זה נתן השראה ליוסי אבוקסיס להשיג ניצחון שני רצוף וראשון בליגה, אבל קשה להעריך עדיין אם יזכה לטקס דומה. הקבוצה שלו לוחצת יפה בשליש האמצעי, מאפשרת לעצמה לבצע התקפות על חצי מגרש, אבל עדיין רחוקה מלפרק קבוצות, רחוקה מניצחונות בטוחים. אפילו השופטים כבר לא איתה. יגאל פריד הוכיח זאת אתמול בהחלטת עין עקומה.

אלונה ברקת וברק בכר בטקס. הוכיחו שאפשר אחרת (דני מרון)
אלונה ברקת וברק בכר בטקס. הוכיחו שאפשר אחרת (דני מרון)

3. בני יהודה כנראה שברה שיא חדש כשהחתימה בינואר קשר מניז'ר, שכיכב בליגה הפינית האימתנית, עם שבר ברגל, שיהיה כשיר במקרה הטוב למשחקי הגארבג' טיים. וכל זאת במקומו של איסמעילה סורו, שהחזיק לה בערך את כל הפלסטרים שלא ייפלו. לא יודע למה זה מריח לא טוב.

למזלה של בני יהודה, יש בליגה קבוצות שעושות קולות של קבוצות כדורגל, אבל לא ברמה של ליגת על. אחת מהן היא הפועל כפר סבא, שלמרות עומר פדידה וכמה זרים נחמדים, עדיין לא מצליחה לגרד נקודות שיאפשרו לה עוד עונה כזו בליגת העל. ובליגה הזו יש שלוש קבוצות כאלה, שהרי אם זה היה אחרת, לבני יהודה לא היה מקום בליגה.

אברמוב ואלישע לוי. מהלך שמריח לא טוב (דני מרון)
אברמוב ואלישע לוי. מהלך שמריח לא טוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי