רשמית: ליו קסטייאנו חתם במכבי חיפה עד לסיום העונה

ליו קסטייאנו
ליו קסטייאנו | מכבי חיפה, רשמי

המגן הספרדי בן ה-30, אשר יכול לשחק במגוון תפקידי הגנה, הצטרף מאוסאסונה: "האצטדיון הזה הוא הכי טוב שראיתי". למועדון הירוק אופציה לעונה נוספת

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי גל שמועות בימים האחרונים, מכבי חיפה הודיעה הערב (רביעי) באופן רשמי על החתמתו של המגן הימני, ליו קסטייאנו. מדובר ברכש השני של סגנית האלופה בחלון ההעברות של ינואר, אחרי שצירפה אתמול את השוער האמריקאי-יהודי ג'ו קוזמינסקי שישמש כגיבוי לג'וש כהן. השחקן קיבל את החולצה מספר 16 ואמר לאחר חתימתו: "אני נרגש מאוד להגיע למכבי חיפה. זה מועדון גדול שמשחק באירופה ואני רוצה להיות חלק מזה. שיחקתי בקבוצות בספרד, האצטדיון הזה הוא הכי טוב שראיתי".

במשך התקופה האחרונה ובמיוחד לאור הפציעה של רז מאיר החליטו בצוות המקצועי של הירוקים למצוא תחליף הולם לחלק האחורי והמאמן מרקו בלבול התרשם מהספרדי, שכבר לפני יותר משבוע ימים הביע נכונות לעזוב את אוסאסונה. כבר ביום שישי דווח בתקשורת הספרדית שהשחקן קיבל הצעה מישראל ושמכבי חיפה החלה במשא ומתן עם נציגיו.

ליו קסטייאנו (מכבי חיפה, האתר הרשמי)

בחיפה סיפרו כי העובדה שליו יכול לשחק במספר עמדות בחלק האחורי (בין היתר כבלם וכמגן שמאלי) הביאה לבחירתו על ידי מרקו בלבול, והוא חתם על חוזה על לסוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. תחילה המגן רצה לחתום על חוזה ארוך יותר, אך לאחר שהתרשם מהמועודן הסכים לחתום עד תום העונה. הוא צפוי להשתכר ב-180 אלף דולר עד תום העונה, ובמידה שיישאר במדים הירוקים בעונה הבאה שכרו יעמוד לפחות על 300 אלף דולר.

כבר אתמול נודע כי השחקן התיר את חוזהו מאוסאסונה ונחת בישראל כדי לעבור בדיקות רפואיות, והוא אף סייר בסמי עופר ובמתחם האימונים בכפר גלים. קסטייאנו אמור לערוך כבר מחר את אימון הבכורה שלו במכבי חיפה ובמקביל מקווים בכרמל שיגיע השחרור הבינלאומי שלו ב-24 השעות הקרובות. השחקן צפוי להירשם על חשבונו של ז'אנדו פוקס,  שבחיפה מעירים שיגיעו איתו לסיכום על פרידה בימים הקרובים. בנוסף הירוקים מעוניים לצרף גם קשר זר שיהווה תחרות למרכז השדה ובמקביל המגן איקוום אוטין ייצא להשאלה. בין המועמדות לקלוט את הניגרי הצעיר היא קבוצת לומל הבלגית.

המגן הוותיק מגיע עם כושר משחק חסר אחרי שרשם העונה ארבע הופעות בלבד בליגה הספרדית הבכירה, כאשר פתח בהרכב בשני משחקים (מול ריאל מדריד ואתלטיק בילבאו). ליו הוא בוגר מחלקת הנוער של ולנסיה ורשם בקבוצה הבוגרת הופעה אחת. לאחר מכן שיחק במורסיה, אלמריה, אלקויאנו, אייבר, ספורטינג חיחון וכאמור אוסאסונה, ממנה הצטרף לקבוצה של מרקו בלבול. בסך הכל רשם בקריירה 73 הופעות בליגה הספרדית הבכירה ועוד 94 הופעות בליגה השנייה. זו הפעם הראשונה שהוא יוצא לשחק מחוץ למולדתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי