קלינגר: "דגני יעזוב? המצאות של סוכנים שמנסים לפגוע בהפועל"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

לפני כפ"ס (שבת החל מ-14:45, ספורט4), המאמן דיבר על הבלם: "הוא נמצא במועדון ענק, לא מאמין שיעזוב" ושפך אור על עמדת השוער: "ינקו סובל מקרע קטן, אני מאמין שג'ראפי יפתח"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בעיצומה של תקופה מופלאה במהלכה הפועל תל אביב רשמה לא פחות מחמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות וזינקה למקום החמישי בטבלה, החבורה הלוהטת של המאמן ניר קלינגר תתארח אצל הפועל כפר סבא באצטדיון המושבה (שבת החל מ-14:45, ספורט4) ותקווה לבסס את מעמדה בפלייאוף העליון בסיום המשחק שיוציא לדרך את המחזור ה-20 בליגת העל. היום (חמישי), במסיבת העיתונאים המסורתית, המאמן דיבר על הריצה המסחררת, המטרות, מצבת הפצועים, שיתוף הפעולה עם משה סיני ועתידו של אוראל דגני.

מבחינה מקצועית, קלינגר ייאלץ להסתדר ללא אריק ינקן שסובל מקרע קטן בשריר וצפוי להיעדר בין שבועיים לשלושה. עדיין לא ברור את מי יציב המאמן בין הקורות של הפועל תל אביב, אולם יואב ג'ראפי מתאושש בקצב משביע רצון מהפציעה בידו ובמועדון קיימת אופטימיות גדולה לגביו. במקרה שבסופו של דבר שאקס אשדוד לא יהיה כשיר, עידו שרון הצעיר, שעלה מהספסל וערך בכורה בליגת העל בניצחון על רעננה במחזור האחרון, אמור לקבל את הקרדיט.

קלינגר פתח את דבריו ודיבר על הריצה המסחררת של קבוצתו: "מה זה עושה לנו? כמובן שהתחושה היא טובה ומספקת. תמיד יש "אבל". מניסיוני בכדורגל, כשאתה משנה פאזה ועובר ממצב לא טוב למצב טוב, חשוב מאוד להיות עם הרגליים הקרקע ולא לאבד את זה. אנחנו מאוד מאוד רוצים וכל הזמן מדברים על לא לוותר ועל ההזדמנות שיש לנו ואנחנו משתדלים לשמור על צניעות. אנחנו נחבק את המצב הקיים, לא ניתן לזה לברוח ולא נצא בהצהרות. נשאף לסחוט את המסע הזה עד הסוף".

על שיתוף הפעולה עם היועץ המקצועי משה סיני: "אנחנו מדברים המון. ברור שהעבר שלנו והחברות שלנו עוזרת לנו להבין אחד את השני בצורה ממש מעולה. משה הוא בהחלט הכתף שלי, נקרא לזה ככה. הוא כאן לכל דבר שאני צריך מכל בחינה – מקצועית ומסביב. אנחנו מתייעצים הרבה והוא דמות חזקה מאוד בחדר ההלבשה ובמתחם. הפונקציה הזו מאוד מאוד חשובה וזו מתנה גדולה בשבילי שהוא פה. ברור שאני קרוב יותר לשחקנים ועושה את הדברים במגרש, אבל אין ספק שמשה עוזר לי ונמצא כמעט בכל רגע בהחלטות שלי. הוא מעורב וזה חשוב: עוד ניסיון, עוד דעה ועוד עין מקצועית. גם בנושא של הורדת ההתלהבות הוא מסייע. מצד אחד אני לא רוצה לכבות את השמחה, אבל מי כמוני יודע שזה נזיל ואם נירדם בשמירה אנחנו ניענש ולכן אנחנו רוצים למשוך את המצב הקיים כמה שיותר".


קלינגר על סיני: "דמות חזקה מאוד בחדר ההלבשה ובמתחם" (דני מרון)

איך שומרים את השחקנים עם הרגליים על הקרקע: "אני מדבר איתם המון. לקח להם קצת זמן להכיר אותי ואת הדרך שבה אני עובד, אבל בסופו של דבר הגענו לנקודה שהשחקנים מפנימים מהר את הדברים שלי. הם מבינים שדיבורים לא מביאים לשום מקום, אנחנו נצטרך להיות במחזור ה-26 בפלייאוף העליון. אם נצהיר על כך ונצעק את זה, זה לא יביא אותנו לשם ולא ישרת אותנו. צריך לזכור מאיזו נקודה התחלנו ולא לחזור בשום בפנים ואופן למקום הזה. זה מה שמוביל את קו הצניעות והעבודה הקשה. אנחנו רוצים להמשיך להיות קבוצה רעה ולא מתפשרת. שאר הדברים, כמו מצבים והבקעות, מתאזנים – הרי זה הולך ביחד בדרך כלל".

על המשחק מול הפועל כפר סבא ועמדת השוער: "אני אף פעם לא רגוע לפני משחק. אמרתם לפני רעננה שהם במקום האחרון ויהיה קל ועשיתם לי יותר עבודה ממה שהייתי צריך. התייחסנו למשחק הזה מצוין. לצערי, הניצחון לא שימח אותנו בגלל הפציעות של אוראל דגני ואריק ינקו שהעיבו. יש קשיים ויש מכשולים. אריק ייעדר בוודאות מהמשחק הזה ואולי אפילו מעוד אחד או שניים. זה קרע קטן בשריר והוא ייעדר כשלושה שבועות. הוא בחור מאוד רציני ואי אפשר לדעת כמה זמן זה ייקח. מצד שני, ג'ראפי הפתיע את כולנו. הוא בא ואמר שיש פה מצב נתון ושהוא עולה לשחק. הוא עשה אימונים לא רעים בכלל השבוע ואני מאמין ומקווה שהוא יפתח בשבת בהרכב. לגבי דגני, אנחנו קצת מתלבטים. הנזק שלו בשריר פחות חמור, אבל מצפה לנו סיום עונה משמעותי עם משחקים חשובים בליגה ובגביע, אז יכול מאוד שנשמור עליו במשחק הקרוב. את ההחלטה הסופית אקבל רק מחר. אין משחקים שהנקודות אבודות ואין נקודות בטוחות. זה טוב למהמרים או למי שחוזה עתידות. כבר ניצחנו משחקים שלא נתנו לנו סיכוי והפסדנו משחקים שחשבנו שהם בטוחים, אז אנחנו מתייחסים לכל משחק – כפר סבא או מכבי תל אביב – באותה רצינות, אמונה והכנה. אנחנו לא עושים את החשבונות איפה יש נקודות בטוחות, זה לא קיים".

על עתידו של אוראל דגני: "לא שמעתי על זה, בטח לא מאוראל עצמו. הוא קרוב אליי מאוד, הקפטן של הקבוצה, שחקן מאוד משמעותי – גם חברתית וגם מקצועית. הוא נמצא במועדון ענק ואני לא מאמין שהוא ירצה לעזוב מועדון כזה גדול. דובר על זה בתחילת העונה כבר, אני חושב שמדובר בהמצאות של סוכנים שמנסים לפגוע ביסודות החזקים שנבנו בהפועל תל אביב. לגבי עתידו סטפן ספירובסקי, לשמחתי אנחנו לא מתרגשים מהדיבורים ולא נותנים לזה מקום. זה יעבור כמו מים בנהר".


לפי קלינגר, דגני לא הולך לשום מקום (מאור אלקסלסי)

לצידו של קלינגר התייצב מוטי ברשצקי, שסיפר: "אסור לנו לחשוב קדימה מידי, אנחנו משחקים משבת לשבת. אם נחשוב על עוד חודש, אנחנו עלולים לאבק נקודות. ניר נתן לי הזדמנות. שחקן צעיר שרוצה להוכיח את עצמו ולא מקבל הזדמנות הרבה זמן, אז כמובן שזה מערער את הביטחון. ניר החזיר לי את זה וגרם לי לעבוד קשה יותר באימונים ובמשחקים ולשמחתי אני מחזיר לו. אנחנו בתקופה טובה וכולנו צריכים להמשיך כך. אנחנו לא חושבים על פלייאוף עליון. אם נצא בהצהרות, זה לא יעזור לאף אחד. יש מספיק מחזורים ונצטרך לעבוד קשה, להיות צנועים ולקחת שלוש נקודות בשבת".

מעמדו החדש והמאבק על חולצת ההרכב: "אני חושב שכל קבוצה ששואפת להיות טובה, צריכה עומק ומבחר בספסל ולפעמים גם ביציע. זה טוב וזה חשוב מאוד לשחקן צעיר שיש שחקנים כמו מאור ורודירגס לצידו. גם אם אתה בספסל וביציע לפעמים, צריך לקבל את זה ולא לקחת את זה בתור משהו שלילי. בוזגלו? כולם יודעים מה המשמעות שלו. הוא בא לפני כולם והולך אחרי כולם. אני בטוח שהוא יחזור לכושר, ישחק כמו שהוא יודע ויתרום לכל הקבוצה. כולנו מחכים לחזרה שלו כי הוא חשוב לנו חברתית ומקצועית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי