ג'ראלדש רוצה להישאר במכבי, במועדון מצפים ששחקני הסגל הרחב יעזבו

יונתן כהן, אנדרה ג'ראלדש
יונתן כהן, אנדרה ג'ראלדש | דני מרון

המגן: "התאקלמנו נהדר, אשמח להמשיך אך אני לא יודע לגבי עתידי". על ההגנה: "רוצים להמשיך לא לספוג". עטר ובלקמן שוב לא התלבשו, בקבוצה לא יעמדו בדרכו של האנגלי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב דילגה אמש (שבת) בקלילות על מ.ס אשדוד עם ניצחון 0:2 בבלומפילד, ופתחה פער זמני של שבע נקודות ממכבי חיפה הדולקת אחריה. הצהובים הציגוע משחק התקפי טוב בו הגיעו להרבה הזדמנויות ורק יכולת טובה של שוער מ.ס אשדוד, רועי משפתי, מנעה ניצחון מוחץ. הצהובים יודעים שהיה מדובר בהכנה טובה לקראת מחזור אמצע השבוע כאשר ברביעי תפגוש האלופה את הפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר.

המאמן ולדימיר איביץ' צפוי לערוך שינוי אחד או שניים בהרכב. איתי שכטר שעלה מהספסל, עשוי לתוח על חשבונו של צ'יקו אופואדו בחוד ההתקפה, כאשר גם אבי ריקן נמצא בתמונת ההרכב. מי שמקומו בהרכב הוא בלתי מעורער זה הקשר עומר אצילי שנראה טוב במחזורים האחרונים וכבש שער נפלא בבעיטה לקורה ופנימה. גם דן גלזר, אייל גולסה ודור מיכה זכו למחמאות מאנשי הקבוצה.

בינתיים, עשרה ימים לסיום מועד חלון ההעברות בישראל, והצהובים טרם ערכו שינויים בסגל. חלוץ הפועל רעננה, קייס גאנם, ממשיך להיות השם המרכזי שנמצא על הכוונת ובמועדון מקווים לפריצת דרך במגעים עם אשר אלון, לאחר מספר שיחות שכבר נעשו עמו.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים ניצחון קל (דני מרון)

מנגד, איביץ' שוב בחר באותו סגל לחלוטין כאשר שישה שחקנים שלא מתלבשים בקביעות לאחרונה – נותרו גם הפעם בחוץ. מדובר באלירן עטר, ניק בלקמן, מתן חוזז, רוסלן ברסקי, מאור קנדיל ושחר פיבן. במועדון מצפים שלפחות חלקם יעזבו את הקבוצה כבר בחורף.  ברסקי מחזיק במספר הצעות, אך טרם קיבל אישור לעזוב וגם מתן חוזז מבוקש בכמה קבוצות. ניק בלקמן מחזיק אמנם בחוזה לעונה נוספת, אולם לצהובים יש אפשרות להשתחרר מחוזהו כבר בקיץ. בקבוצה לא יעמדו בדרכו של האנגלי, אם יבקש לעזוב, אולם עד כה לא הגיעה שום הצעה עבורו, מאף מועדון אחר.

"כל השחקנים כאן עובדים קשה ואנחנו הקבוצה ששיתפה כנראה הכי הרבה שחקנים מתחילת העונה", אמר איביץ' בנוגע לסגל העמוס של קבוצתו. "אין כאן אף שחקן, שיכול להתלונן שהוא לא קיבל הזדמנות לשחק או לא קיבל דקות. יכול להיות שחלקם לא משחקים, כי יש בעמדה שלהם שחקנים שנמצאים בכושר טוב ואז קשה להוציא אותם מהרכב . זה משהו טבעי ונורמלי בכדורגל. כרגע, כשאנחנו משחקים במסגרת אחת, פעם בשבוע, קשה מאוד לשתף את כולם. יש לי אפשרות להלביש רק 16 שחקנים ושני שוערים בכל משחק. אם יש כאן מישהו שלא מרוצה ממעמדו, אנחנו פתוחים לדבר ולמצוא פתרון".

הסרבי המשיך: "אני חושב שבשנה וחצי שאני כאן, נתתי הזדמנות לכל השחקנים שלי והשתמשתי בכולם. אין אחד שלא קיבל הזדמנות לשחק. אתם שואלים אותי כל שבוע את אותה שאלה לגבי הסגל ואני עונה לכם את אותה תשובה. אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות בשוק השחקנים ורק אם נמצא מישהו שיכול לעזור לנו, נעשה את המהלכים הדרושים".


אלירן עטר וניק בלקמן. יעזבו בינואר? (עדי אבישי)

אחרי שבחודש האחרון ממשיך איביץ' עם אותו סגל, ואותו הרכב, בלי רוטציה או שינויים כלשהם, הוא נשאל שוב, האם הוא מתחרט בדיעבד על ההרכב המשני שאיתו פתח במשחק ההדחה מהגביע, נגד אום אל פאחם: "אני לא מצטער על כלום. אם הייתי צריך לשחק את המשחק הזה מחר, הייתי פותח שוב עם אותו הרכב. אמרתי כבר כמה פעמים, אם הם לא מסוגלים לנצח קבוצה מהליגה השנייה, אולי הם לא ראויים לשחק במכבי, נדמה לי שזה ברור. וחשוב לי להבהיר, אני לא אומר שום דבר נגד השחקנים, כל האחריות היא עליי. מיד בסיום המשחק ההוא, אני זה שלקח אחריות וכל האשמה והאחריות הם עליי. כל אותם שחקנים שפתחו, כבר שיחקו ברמות הגבוהות, גם נגד קבוצות מצמרת הליגה כאן וניצחו לא מעט משחקים".

במכבי, כאמור, כבר מתחילים לחשוב על הפועל באר שבע. "המשחק ביום רביעי יהיה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע", אמר המגן הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש, לאחר שנשאל לגבי כך שיפגוש את צמד הפורטוגלים של באר שבע, מיגל ויטור וז'וסוואה. "שיחקתי מול שניהם במפגש הקודם כאן בבלומפילד ושיחקתי מול שניהם גם בפורטוגל. נדמה לי שהמאזן שלי נגדם הוא 50-50. אני לא נמצא בקשר רציף איתם ונפגשתי עם ויטור רק פעם אחת מחוץ למגרש. שניהם שחקנים טובים שמוסיפים הרבה איכות לליגה שלנו".

על כך שמכבי שמרה על רשת נקייה בפעם ה-18 העונה: "אני חושב שאנחנו נראים טוב, שיפרנו הרבה דברים במשחק שלנו, ואנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת. זה טוב מאוד שאנחנו לא סופגים, זה בא כתוצאה מעבודה טובה של כולנו, לא רק שחקני ההגנה. כמובן שאם אתה לא סופג שערים, אתה משפר את הסיכוי לנצח, ואני חושב שזו סטטיסטיקה טובה ונרצה שהיא תימשך".

ולדימיר איביץ'. לא מתחרט על ההרכב שהעלה בגביע (דני מרון)

ג'ראלדש, הגיע בקיץ בהשאלה מספורטינג חיחון הספרדית וחתם לעונה אחת, עם אופציה של הצהובים לרכוש את כרטיסו בקיץ הקרוב. למרות שהדברים טרם נסגרו סופית, ההערכה היא שהמגן הפורטוגלי יחתום בקרוב על הארכת חוזהו והצהובים מתכוונים לרכוש את כרטיסו. המגן אמר על עתידו: "בשלב הזה, אני עדין לא יודע כלום לגבי העתיד שלי כאן בישראל. יש לי חוזה עד סיום העונה ואצטרך להיות במיטבי בכל משחק עד הסוף. זה בהחלט נותן הרגשה טובה כאשר כל האנשים אוהבים את מה שאני עושה על המגרש, כך שאני אשתדל להמשיך ככה ואפילו להשתפר. כבר אמרתי בעבר שאני מאושר כאן ואשמח להישאר במכבי, ואם זה תלוי בי אני אשאר. אני והמשפחה שלי התאקלמנו כאן בצורה נפלאה ואנחנו נהנים מאוד בישראל".

אחד המאמנים שאימנו את ג'ראלדש בעבר היה הפורטוגלי ליטו וידיגאל, שרשם גם אפיזודה קצרה במדי הצהובים, בזמנו של ג'ורדי קרויף: "אני מכיר אותו, הוא אימן אותי לפני ארבע או חמש שנים בבלננשש ואפילו הציל אותנו מירידת ליגה". על כך שארבעה מחמשת שחקני ההגנה, דוברים ספרדית ופורטוגזית: "זה בהחלט קל יותר לתקשר בצורה כזו, והשפה שבה אנחנו מדברים בעיקר היא ספרדית. אני בטוח שזה עוזר לתקשורת ביננו".

אנדרה ג'ראלדש. ישמח להמשיך (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי