צפו בתקציר: קריאף העניק 0:1 לבית"ר ירושלים על נס ציונה

אופיר קריאף חוגג עם אור זהבי
אופיר קריאף חוגג עם אור זהבי | דני מרון

הקבוצה של רוני לוי לא הציגה משחק גדול, אך שער של הקשר בדקה ה-6 הספיק לה כדי לצמק את הפער ממכבי חיפה לשלוש נקודות. הקבוצה של עמיר תורג'מן מסתבכת

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים חזק בעניינים. כמה כיף שהקבוצה מהבירה חזרה לצמרת הכדורגל שלנו, והערב (ראשון) היא רשמה ניצחון ליגה שני ברציפות כאשר גברה בטדי 0:1 על סקציה נס ציונה במסגרת המחזור ה-20 של ליגת העל, למרות שלא הציגה יכולת גבוהה במיוחד. בנוסף, הצהובים-שחורים קיבלו בחזרה את עידן ורד, שנעדר לתקופה ממושכת וחזר לשחק היום אחרי כמעט עשרה חודשים כאשר עלה כמחליף בדקה ה-76. זה היה משחקה העשירי ברציפות של בית"ר ללא הפסד בליגה, דבר שלא קרה 11 שנים.

שלוש הנקודות שהרוויחו הירושלמים, אשר נמצאים במקום השלישי, צימקו את הפער ממכבי תל אביב המוליכה ל-10 נקודות וממכבי חיפה השנייה לשלוש נקודות בלבד, כאשר הירוקים יפגשו מחר (20:15) בבלומפילד את בני יהודה. עבור נס ציונה היה זה הפסד שלישי ברציפות, והקבוצה של עמיר תורג'מן סוחבת את כל הליגה על הגב, כאשר היא נמצאת במקום ה-14 עם 15 נקודות בלבד.

המשחק נפתח בסערה, כשבית"ר לחצה בקצב גבוה מאוד וכבר אחרי שתי דקות עומרי גלזר עצר בעיטה של ליוואי גרסיה ואנתוני וארן פגש את הקורה. הירושלמים המשיכו לחפש את השער המהיר וגם הצליחו להשיג אותו, כאשר כבר אחרי שש דקות אופיר קריאף העלה אותם ל-0:1 עם דחיקה מקרוב. חניכיו של רוני לוי המשיכו ללחוץ, אך ככל שהזמן חלף לעבר הפסקת המחצית – הקצב ירד. נס ציונה, שפתחה בהלם מוחלט את המשחק ולא הצליחה כמעט להחזיק בכדור, התעוררה לקראת הסיום, החלה לצאת יותר קדימה, אך לא הצליחה לאיים על שערו של איתמר ניצן.
 


עידן ורד (דני מרון)

תחילת המחצית השנייה הייתה המשך ישיר לסיום הראשונה. בית"ר שלטה, פה ושם הגיעה למצבים, אך נדמה היה כי חסרה לי מעט יצירתיות התקפית ואפשר להגיד כי זו הייתה מחצית לא טובה שלה. במקביל לכך, שוב נס ציונה ניסתה ללכת על מתפרצות, אבל בכל זאת שוער הירושלמים לא נאלץ לעבוד קשה. מצב העניינים הנ"ל נמשך עד לשריקת הסיום של השופט אוהד אסולין, והאוהדים בטדי חזרו שמחים לביתם, למרות שהדקות הטובות באמת של קבוצתם נגמרו אחרי רבע שעה של כדורגל. עם שריקת הסיום נשמעו שריקות בוז קלות של הקהל המקומי.

ביום ראשון הבא (20:15) בית"ר שוב תארח בטדי, הפעם את בני יהודה, בתקווה לחבר ניצחון ליגה שלישי ברציפות ולהמשיך להידבק כמה שיותר לצמרת הגבוהה. מן העבר השני, נס ציונה תנדוד ביום שבת (18:30) לאצטדיון נתניה למשחק חוץ מול הפועל חדרה, בידיעה שהפסד נוסף יסבך אותה מאוד במאבקי הירידה.


שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (דני מרון)

רוני לוי (דני מרון)


עמיר תורג'מן (דני מרון)


עידן ורד על הספסל (דני מרון)

הרכבים משוערים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אור זהבי, דיוגו ורדסקה, מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, דן איינבינדר, אופיר קריאף (אנטואן קונטה, 86), לירן רוטמן (שלום אדרי, 57), ליוואי גרסיה ואנתוני וארן (עידן ורד, 76).

סקציה נס ציונה: עומרי גלזר, נעם כהן, רומריק אטו (יונתן לוי, 80), דריס וויטנס, פרנסיסקו דוטארי, רז נחמיאס, אופק ביטון (סביין לילאי, 73), אלעד שחף, אילון ירושלמי (גיא בדש, 51), סאקו טורה ומוסא מאזו.


עלי מוחמד וליוואי גרסיה בחימום (דני מרון)


אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)


אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)

מהלך המשחק
הירושלמים פתחו בקצב גבוה והניעו יפה את הכדור. כבר לאחר דקה וחצי של כדורגל ליוואי גרסיה בעט לראשונה במשחק לעבר השער, כשניסה את כוחו מ-18 מטרים ועומרי גלזר קלט. דקה בלבד לאחר מכן זה כבר היה קרוב יותר, כשמקס גרצ'קין העביר כדור רוחב נהדר מהאגף השמאלי, אנתוני וארן ביצע תנועה נהדרת לפינה הקרובה, בעט בנגיעה ונעצר רק בקורה. פתיחה מצוינת לקבוצה של רוני לוי.


מוסא מאזו שומר על עלי מוחמד (דני מרון)

הפתיחה האדירה נמשכה, וכבר אחרי שש דקות בית"ר עלתה על לוח התוצאות. קרן של שי קונטנטין הוגבהה לרחבה, וארן התרומם נהדר ונגח לעבר השער, הכדור נהדף רק עד לרגליו של אופיר קריאף. הקשר הוותיק דחק מקרוב והעלה את המארחת ל-0:1 מהיר.


אופיר קריאף חוגג (דני מרון)


קריאף חוגג (דני מרון)

ההזדמנות הראשונה נס ציונה, אם בכלל אפשר לקרוא לה ככה, הגיעה בדקה ה-19. רז נחמיאס הגביה כדור חופשי מהאגף השמאלי אל תוך הרחבה, מוסא מאזו התרומם ונגח לכיוון השער, אך היה רחוק מאוד מהמסגרת. בדקה ה-21 האורחת איבדה כדור במרכז המגרש, לירן רוטמן חטף, מצא את אופיר קריאף שניסה את כוחו מ-20 מטרים ברגל שמאל, אך הכדור שלו היה מעט יותר גבוה מהמשקוף. כמעט צמד לקשר.


שי קונסטנטין שומר על רז נחמיאס (דני מרון)

בדקה ה-24 עלי מוחמד מצא את גרצ'קין בקו שמאל. המגן, שפתח נהדר את המשחק, הגביה למרכז הרחבה, גרסיה השתחל ונגח, אך הכדור שלו עבר בסמוך לקורה ויצא החוצה. בדקות שלאחר מכן חלה ירידה קלה בקצב המשחקים ובמצבים, ונס ציונה יצאה מההלם שפקד אותה בתחילת המשחק. חניכיו של עמיר תורג'מן החלו להניע טוב יותר את הכדור, לצאת קדימה, אך לא הצליחו לסכן את שערו של איתמר ניצן, והמחצית הסתיימה ב-0:1 לירושלמים.


נעם כהן מנסה לעצור את מקס גרצ'קין (דני מרון)

בדקה ה-53 בית"ר הגיעה להזדמנות הראשונה שלה במחצית השנייה, וזה היה שוב קריאף, השחקן הכי מסוכן שלה הערב. רוטמן הכניס כדור לקריאף, שחדר לרחבה ונותר במצב של אחד על אחד מול עומרי גלזר, אך בזווית קשה. הקשר בעט, השוער המושאל ממכבי חיפה הדף. שתי דקות לאחר מכן נס ציונה יצאה למתפרצת, אלעד שחף דהר קדימה ומסר למוסא מאזו בתוך הרחבה, אך החלוץ בעט לא טוב ברגל שמאל.

רז נחמיאס שומר על דן איינבינדר (דני מרון)

אחרי מספר דקות שחונות, ליוואי גרסיה ניסה את כוחו בדקה ה-67 ממרחק, אך הכדור שלו היה גבוה. שתי דקות לאחר מכן הקהל הביתי התעורר, כשעידן ורד עלה להתחמם לקראת הקאמבק למגרשים. תשע דקות לאחר מכן זה גם קרה, כאשר השחקן החליף את וארן, קיבל את סרט קפטן מדן איינבינדר ושב לשחק כדורגל אחרי כמעט עשרה חודשים.


עידן ורד מחליף את אנתוני וארן (דני מרון)


עומרי גלזר (דני מרון)

בדקה ה-82 קיבלנו את אחד מהרגעים הביזאריים שראינו העונה. מוסא מאזו, חלוץ נס ציונה, היה עצבני, סימן לעמיר תורג'מן שהוא רוצה להתחלף והחל ללכת לכיוון מאמנו במטרה לצאת החוצה. תורג'מן סירב להחליפו והחלוץ חזר למגרש. בדקה ה-87 האיום הראשון לעבר איתמר ניצן מצד נס ציונה הגיע, כשאלעד שחף בעט בעוצמה מחוץ לרחבה, אך השוער הירושלמי קלט בקלות את הכדור שהלך למרכז השער.


פרנסיסקו דוטארי שומר על ליוואי גרסיה (דני מרון)

בדקות הסיום נס ציונה הימרה יותר ויותר, שלחה הרבה שחקנים קדימה, אך לא הצליחה להשיג את השויוון, ואפילו לא הייתה קרובה לכך. עמיר תורג'מן עבר לשחק בקו של ארבעה שחקני הגנה, אך הדבר לא עזר לעולה החדשה – שהסתבכה בתחתית ונותרה במקום האחרון.


רומריק אטו שומר על אופיר קריאף (דני מרון)


אילון ירושלמי שומר על שי קונסטנטין (דני מרון)


מוסא מאזו עם הכדור (דני מרון)


איתמר ניצן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי