אבוקסיס: "לא הגעתי כדי לבכות על הסגל, בטרנר אפשר לנצח את מכבי"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

מאמן ב"ש הדגיש כי הקבוצה לא מוותרת על העונה: "יש מחויבות גדולה, הקהל יעזור, רוצים לשנות את ההיררכייה". על הרכש: "מי שמגיע לכאן צריך להיות רעב". קבהא: "המועדון נגד הגזענות, הפערים בטבלה לא משקפים"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

ימים לא קלים עוברים על הפועל באר שבע. הקבוצה מהדרום, שרואה את בית"ר ירושלים השלישית בטבלה מתרחקת ממנה, הציגה משחק חלש נגד עירוני קריית שמונה ולא הצליחה ליצור רצף ניצחונות (0:0) ומעבר לכך אוהדיה הואשמו בנהמות לעבר שחקני ק"ש. ביום רביעי תארח באר שבע את האלופה מכבי תל אביב בטוטו טרנר בתקווה לטעום העונה סוף סוף ניצחון במשחק גדול, כאשר במחזור הסיום אשתקד הובסה הקבוצה 4:0. המאמן יוסי אבוקסיס הגיע למסיבת העיתונאים והסביר איך הוא מתכוון לצמצם את הפערים בין הקבוצות. לצידו ישב הקשר מרואן קבהא שהתייחס גם כן לקריאות הגזעניות.

 
בתחילת מסיבת העיתונאים דוברת הקבוצה נשאלה על הקריאות הגזעניות ועל כך שהקהל לא קיבל הגנה מהמועדון: "המועדון הוציא התייחסות ברורה שלא להכתים קהל שלם שכולנו יודעים שהוא ממש לא קהל גזעני, ובהודעה נכתב מה אנחנו חושבים על התופעה".
 

אבוקסיס נשאל על משחק סיום העונה שעברה ואיך מצמצמים את הפערים המקצועיים ממכבי: "זה נכון שמכבי תל אביב בעונה טובה ודומיננטית ומובילה בצדק את הטבלה, אבל אני חושב שבמשחק אחד ספציפי ועם המחויבות שהשחקנים מראים במשחקים האחרונים אפשר לעשות את זה גם אם ההתקפה לא נראית מספיק טוב. אנחנו לא מוותרים על המשחק והשחקנים נותנים תמיד הכל. יש כאן שחקנים מוכשרים שאנחנו עדיין צריכים להוציא מהם יותר במשחק ההתקפה שלנו. המשחק הוא בטרנר ואנחנו רוצים לעשות תוצאה טובה ואנחנו יכולים לעשות תוצאה טובה. נדע להגיע מוכנים למשחק מכל הבחינות ואני מקווה שנעשה תוצאה טובה".

יוסי אבוקסיס. לא מתייחס לעבר (לירון מולדובן)

על הרקורד שלו נגד מכבי ועל כך שהוא מומחה במשחקים נגדם : "היו לי משחקים טובים נגדם וגם פחות טובים, זה לא משהו שהוא רלוונטי. אני מקווה מאוד שנעשה תוצאה טובה, אני באמת מאמין בזה גם אם מכבי לא הפסידו העונה ובקושי סופגת. יש כאן מחויבות גדולה של השחקנים והקהל יעזור לנו".

מהן הסיבות ליכולת הלא טובה – בעיות בסגל או חוסר ביטחון: "לא באתי לכאן כדי לבכות על הסגל שלנו, התפקיד שלי הוא להוציא מהסגל יותר. אני לא אתחיל להגיד 'אין לי את זה'. אני רוצה לשפר את הקיימים ויש לנו את היכולת הזו. יחד עם זה אנחנו יודעים שיש רצון להתחזק בחלק הקדמי, נעשה את זה בשקט. לפעמים גם שחקן אחד או שניים משפרים את כולם ומביאים לשחקנים האחרים יותר ביטחון. יש לנו גם מספר שחקנים פצועים וחסרים אבל אנחנו בכל סגל ובכל הרכב נצטרך לתת קרב ביום שני.

על השליטה מוחלטת של מכבי במשחקים האחרונים והאלופה פייבוריטית: "ברור שאנחנו רוצים לשנות את ההירכייה, אני יודע שהעבר הוא עובדה אבל אני לא מסתכל על מה שהיה, בייחוד פה בטוטו טרנר ואני כמאמן שהגיע לכאן יודע שזה מגרש קשה מאוד. אנחנו צריכים לגרום לזה שלא יהיה מדובר בעוד משחק עבורם בו הם מנצחים באופן רגיל".

יוסי אבוקסיס (דני מרון)

האם הוא חושב על צמצום הפער ממכבי בראייה לעתיד: "זה נכון שיש יריבות גדולות בין המועדונים, הפועל באר שבע הרוויחה את זה בזכות עם הדומיננטיות בשנים עברו והאליפויות. זה יפה מאוד שזה עדיין קיים שיש יריבות ספורטיביות. נכון שהמחשבה היא לשנה הבאה אבל אנחנו ממש לא מוותרים על השנה הזו, נרצה להיות טובים בכל משחק ולהיות דומיננטיים. בינואר קשה לעשות שינויים גדולים אבל נרצה שהקבוצה תהיה טובה גם בעונה הזו וגם בעונה הבאה".

מה עושים בחלון ההעברות: "אם נצטרף את השחקנים שאנחנו רוצים עד סוף השבוע אז יהיה לנו כוח משמעותי נוסף בחלק הקדמי. לפעמים שחקנים לא רוצים להגיע לישראל, כאלה שהיו בספרד לא ממהרים לחתום כאן. אני חושב שמי שמגיע לכאן צריך להגיע רעב ולא רק בשביל החוזה. הפועל באר שבע תמיד הייתה מקום שהשחקנים הגיעו לכאן כרעבים והצליחו".

איך עוצרים את יונתן כהן ואיך מייצרים יונתן כהן משלה: "במכבי ת"א יש הרבה שחקנים, יונתן כהן הוא בחור שאני מאוד אוהב והוא באמת בעונה גדולה. צריך להתכונן גם אליו וגם לעומר אצילי ודור מיכה ופעם זה אייל גולסה. אבל גם להפועל באר שבע יש שחקנים טובים. צריך לדעת להיות חכמים. גם איך לסגור מאחורה וגם איך לשחק התקפה כמו שצריך ואם זה יקרה – התוצאה תהיה טובה".

על הקריאות הגזעניות נגד שחקני ק"ש: "המועדון הוציא הודעה ברורה בנושא, גינינו את זה ומצד שני אסור להכתים מועדון. בבאר שבע היו שחקנים דומיננטיים מהמגזר כמו ראדי וטאהא וקבהא שכאן איתנו, אי אפשר להגיד דברים כאלה על אוהדי באר שבע. אם היו כמה שטעו או משהו כזה אז הם יטופלו. ברור שאני מתנצל בפני ק"ש אם מישהו נפגע".

אוהדי הפועל באר שבע (מאור אלקסלסי)

מרואן קבהא: "אני לא שמעתי למען האמת וכולם היו מופתעים. השחקנים לא שמעו. רצתי לקהל לאחר שהפסיקו את המשחק, האוהדים טוענים שזה לא קרה. כמו שיוסי אמר, המועדון גינה את זה ואנחנו מתנצלים. אסור לשכוח שגם לנו יש שחקנים כאלה. אנחנו נגד הגזענות, במועדון הזה יש ערכים ו-DNA שעובר לשחקנים ולקהל. כולנו נגד התופעה הזו".

הפערים בין הקבוצות והכרטיסים האדומים במפגשי העבר: "אין ספק שאנחנו לא מגיעים במצב זהה לשנים עברו, אנחנו לא מצליחים להילחם על אליפות אך בכל זאת המשחק הזה חשוב מאוד לשני המועדונים ולנו במיוחד כי זה הבית שלנו ואנחנו רוצים לנצח בכל משחק. מה שאנחנו צריכים לעשות ברמה הטקטית אנחנו נשב עם יוסי ונתכונן בצורה הכי טובה למשחק הזה".

משחק ההתקפה המקרטע: "אני מסכים, אנחנו לא כובשים, אבל אסור לבוא בטענות להתקפה כשלא כובשים או לבקר את ההגנה כשסופגים, אנחנו כקבוצה נצטרך להיראות יותר טוב. נעבוד על זה ויש הרבה מה לשפר".


האסלביינק ושהר. משחק ההתקפה מקרטע (דני מרון)

האם זה הכושר הטוב ביותר שלו מאז שהגיע להפועל באר שבע: "אני לא רוצה לתת לעצמי ציונים, בכל משחק אני מנסה לתת את המאה אחוז ואם היכולת משתפרת לאט לאט, אין שמח ממני".

הפערים בטבלה: "אני לא חושב שהפער בינינו העונה משקף וכנ"ל בעונה שעברה, היו הרבה דברים שקרו בדרך. אנחנו לא נופלים מאף קבוצה ברמת הסגל. נצטרך לעבוד קשה, להיות ביחד קרובים ורק כך נוכל לעשות תוצאה טובה פה בבית. תוצאה טובה זה לנצח".

מרואן קבהא. רוצה לנצח (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי