בשורה אחת עם ליברפול וברצלונה: ההישג הגדול של מכבי חיפה

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | רוני שיצר

האתר "90min" בחר בירוקים מודל 1993/94 לאחת מ-30 הקבוצות הטובות איי פעם. החניכים של שפיגל זכו באליפות בלי הפסד והגיעו ל-1/8 גמר גביע אירופה למחזיקות. אלון מזרחי: "כל הגדולים היו כאן. קבוצה שלא תחזור"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה מודל 1993/94 הייתה קבוצה בלתי נשכחת, אולי הגדולה ביותר שידע הכדורגל הישראלי. כזו שגם אוהדי קבוצות היריבות יתנו לה את הכבוד המגיע לה. הירוקים של גיורא שפיגל סיימה את אותה עונה כאלופת המדינה עם 97 שערי זכות אך מעבר לכך – לא הפסידה באף אחד מ-39 משחקי הליגה שלה (28 ניצחונות ו-11 תוצאות תיקו). אלון מזרחי סיים כמלך שערי הליגה הבכירה, הקשר אייל ברקוביץ' נבחר לשחקן העונה והיו שם גם אלון חזן וסרג'י קנדאורוב. 

היום (שני) הגיע אות כבוד נוסף. האתר "90min" בחר במכבי חיפה ההיא כאחת מ-30 הקבוצות הגדולות של הכדורגל, לצד אימפריות כמו ליברפול של העונה שניצחה בכל משחקיה בליגה פרט לאחד, ברצלונה של עונת הטרבל (2008/09), ברזיל של פלה שזכתה במונדיאל ב-1970 וארסנל של עונת "הבלתי מנוצחים" (2003/04).

באותה עונה, מכבי חיפה לא הסתפקה בתואר האליפות אלא גם זכתה בגביע הטוטו, הגיעה גם לשלב שמינית גמר גביע אירופה למחזיקות גביע, כשניצחה את פארמה בגומלין באיטליה אך הודחה בפנדלים, וזכור בעיקר המשחק בו הביסה 0:5 את מכבי תל אביב החזקה.


עיתון מעריב לאחר הניצחון על מכבי תל אביב

 
באתר נכתב: "תחשבו על הבחירה הזו כמו אלבום של פינק פלויד. הצלחה מסחררת אבל רבים לא באמת מכירים אותו יתר על המידה. אך ההמונים מעמידים פנים שהם מומחים כשמדברים על שיחה בנושא. וככזה – המוזיקה הגיונית. ובחזרה לכדורגל – מכבי חיפה ראויה לשבחים אחרי עונה יוצאת דופן כשלא הפסידה במשך 39 משחקים".

אלון מזרחי מיהר להגיב: "בעיניי זו בחירה נכונה ומכובדת. באותה עונה שיחקו במכבי חיפה כל השחקנים הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי עם אחד המאמנים הגדולים כאשר סיימנו עונה עם 39 משחקים ללא הפסד, משהו שלדעתי לא יחזור עוד. מעבר לזה, גם הצלחנו אז באירופה כאשר ניצחנו מועדונים גדולים כמו טורפדו מוסקבה ופארמה האיטלקית. זאת הייתה עונה אדירה".

השוער רפי כהן הוסיף: "זה היה תלכיד בלתי רגיל. כולנו היינו בערך באותו גיל והיינו וחברים וזה חיבר אותנו מאוד. כולנו היינו גם שחקני נבחרת אז כאשר היינו בנבחרת לא היה מי שיתאמן בחיפה פרט לזרים. גם מכבי ת"א של העונה שעברה לא הצליחה לסיים עונה בלי הפסד. זאת בכלל הייתה עונה וחצי שלא הפסדנו וזה מדהים!"
 

אלון מזרחי עם יעקב שחר. קבוצה בלתי נשכחת (רוני שיצר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי