תחנה אחרונה? ב"ש חייבת את מיגל ויטור כדי לעצור את מכבי ת"א

מיגל ויטור
מיגל ויטור | דני מרון

הפורטוגלי נחשב בשיאו לבלם הטוב בארץ אך בתקופתו בנגב שותף רק ב-41% מהמשחקים בשל הפציעות. העונה קו הבריאות יציב, אך היכולת רחוקה מן העבר. הערב הוא פוגש את האלופה

(גודל טקסט)
כשמיגל ויטור היה בשיאו לפני כשלוש שנים, הוא נחשב ביני רבים לבלם הטוב בישראל ואפילו לאחד הגדולים שהגיעו לשחק כאן. הפורטוגלי היה אחד הגורמים המרכזיים לדומיננטיות של הפועל באר שבע בליגת העל בעידן ברק בכר, ולא סתם הוא גם נבחר לשחקן העונה של מנהלת הליגה בסיום עונת 2016/2017 – זאת למרות ששותף רק ב-20 משחקי ליגה בלבד.
 
 
לצד הסופרלטיבים על יכולותיו, הבלם סבל מסדרה פשוט בלתי נגמרת של פציעות קשות מאז שחתם בבאר שבע, כאשר למעשה ויטור שותף עד היום ב-53 משחקי ליגה בלבד מתוך 128 משחקים שקיימה הקבוצה בשלוש וחצי העונות האחרונות (41.4%).למרות זאת, במועדון הדרומי שומרים לו אמונים, מחמיאים למקצוענות ולמנהיגות שלו ומקווים שאותה מנהיגות גם תעזור לקבוצה במשחק המסקרן מול מכבי תל אביב הערב (רביעי, 20:15).


מיגל ויטור. באר שבע זקוקה לו בשיאו (דני מרון)

 
 
מכת פציעות בלתי נגמרת
פעם נשאל מאמן ישראלי בכיר שהצליח להביא לישראל שחקן זר ברמה גבוהה במחיר סביר, כיצד הצלחת לעשות זאת. המאמן ענה: "בשביל שתצליח להביא לישראל שחקנים זרים ברמה כל כך גבוהה מבלי לחרוג מהתקציב, הם צריכים להיות או דפוקים בראש או דפוקים בברך", לדבריו. במקרה של ויטור, אם הוא היה שומר על קו הבריאות לאורך הקריירה, ספק אם בלם ברמתו היה נוחת בכדורגל הישראלי.
 
 
ויטור גדל במועדון הפאר הפורטוגלי, בנפיקה ליסבון, שם זכה באליפות, בגביע הפורטוגלי ואף שיחק עם הקבוצה במסגרת ליגת האלופות. בעונת 2010/2011 הושאל ללסטר סיטי, אז בליגת המשנה באנגליה, שם שיחק תחת הדרכתו של מיודענו – פאולו סוזה, מאמן מכבי ת"א לשעבר (שפוטר אחרי שלושה חודשים בלבד בתפקיד). 
 
 
בדצמבר של אותה עונה נפצע ויטור במהלך משחק מול איפסוויץ' כאשר מתח את הגיד בברכו, ובעקבות כך נעדר מהמגרשים למשך שלושה חודשים. בשנתיים שלאחר מכן חזר ויטור לבנפיקה ליסבון, אך לא קיבל קרדיט מהמאמן ז'ורז'ה חסוס ובקושי ראה דשא.


ויטור במדי בנפיקה שומר על דימיטר ברבאטוב ממנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות (Alex Livesey/Getty Images)

בקיץ 2013 חתם ויטור על חוזה לשלוש שנים בפאוק סלוניקי. בקבוצה היוונית החל לסבול מפציעות, כאשר בעונתו הראשונה החמיץ עשרה משחקים, בעונתו השנייה היה בריא ובעונתו השלישית נעדר מ-11 משחקים. 

 
 
הפציעות שעבר הבלם לאורך הקריירה עד שהצטרף לבאר שבע אמנם יכלו לתת איזושהי אינדיקציה לכך שלא מדובר בשחקן הכי בריא בעולם, אולם אותן פציעות היו "כסף קטן" לעומת המכות שנחתו על הפורטוגלי מאז שחתם בקיץ 2016 בקבוצה של אלונה ברקת. 
 
 
תוך שנה בלבד מאז שהגיע לבאר שבע ויטור הספיק לקרוע את הרצועות הצולבות בשתי ברכיו. ברגל שמאל זה קרה בדצמבר 2016 וברגל ימין באוגוסט 2017. באותו זמן הוא החליט יחד עם הצוות הרפואי של המועדון לעבור הליך שיקום פיזיותרפי ולא לעבור ניתוחים שיאחו את הקרעים. המטרה הייתה לחזק את השרירים והרצועות שליד הרצועות הקרועות, והוא אכן הצליח לחזור לפעילות אחרי תקופות כשלושה חודשים בלבד בכל פעם. 


ויטור במדי פאוק מול שמעון אבוחצירה ממכבי חיפה במסגרת הליגה האירופית (SAKIS MITROLIDIS/AFP via Getty Images)

 
 
למרות זאת, בעוד שברגל שמאל התהליך הצליח, ברך ימין לא עמדה בעומס והוא נפצע בה שוב. במרץ 2018 הוחלט לבסוף לבצע ניתוח, ממנו חזר לפעילות מלאה רק בדצמבר 2018. במקביל לפציעות הקשות בברכיים, ויטור סבל לאורך התקופה שלו בבאר שבע גם מפציעות אחרות שנחשבות לחמורות פחות. בעונה שעברה הוא סבל מקרעים בשרירי המפשעה והירך הימניים, שהובילו לכך שנעדר במצטבר למשך ארבעה חודשים ושותף רק בעשרה משחקי ליגה. 
 
 
העונה שותף ויטור כבר ב-17 משחקי ליגה מתוך 20 מחזורים, כאשר שלושת המשחקים שהחסיר היו עקב פציעה קלה בשריר הירך האחורי וכן הרחקות בגין אדומים וצהובים. אם לא ייפצע בהמשך העונה, הבלם ישבור בקרוב את שיא ההופעות העונתי שלו בישראל שעומד על 20 בלבד, אותן רשם בעונתו הראשונה בליגת העל.
 
 
החוב של ויטור מול מכבי ת"א
למרות סדרת הפציעות הקשות שהבלם עבר מאז שהגיע לבירת הנגב, בבאר שבע החליטו שלא לוותר עליו ובנובמבר 2017 אף האריכו לו את החוזה עד לתום עונת 2020/2021. העונה כאמור ויטור בקושי החסיר משחקים, אולם הפציעות הרבות עשו כנראה את שלהן והבלם לא מציג את אותה היכולת שהתרגלנו לראות ממנו לפני הפציעות הקשות שעבר. הדעיכה ביכולת שלו בתקופה האחרונה היא ככל הנראה גם אחת הסיבות לנסיגה המקצועית של הפועל באר שבע, שעדיין שומרת אמונים לבלם הוותיק. 


מיגל ויטור פצוע על הדשא (דני מרון)

 
 
מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, שנדרש לאחרונה להתייחס לטענות באשר לירידה ביכולתו של ויטור, אמר: "אני חושב שכשהקבוצה נראית פחות טוב וסופגת, כולם נראים לא טוב. אני לא חושב שהוא מעבר לשיא. מי שרואה את מיגל מתאמן יודע שהוא מקצוען אמיתי. הכל בסדר איתו כרגע, גם מבחינה בריאותית, ואני מקווה שזה ימשיך כך".
 
 
עם השנים ויטור ביסס את מעמדו גם כאחד המנהיגים במועדון. בקבוצה מדברים בהקשר שלו על שחקן מקצוען, חרוץ ומחויב. במקביל, משבחים גם את החוסן המנטלי שלו ומציינים ששחקנים שעברו את סדרת הפציעות הקשות שהוא נאלץ לעבור בשנים האחרונות, כבר מזמן היו פורשים. אגב, ויטור הוא היה זה שגם עזר לשכנע את הקשר הפורטוגלי, ז'וסואה, להצטרף לקבוצה כאשר בבאר שבע חיפשו לצרף בתחילת העונה שחקן חיזוק בחוליית הקישור.
 
 
הערב האלופה ומוליכת הטבלה מכבי תל אביב תגיע לאצטדיון טוטו טרנר. שתי הקבוצות פיתחו בשנים האחרונות יריבות ספורטיבית גדולה, תוך שהן מחלקות ביניהן את שבעת תארי האליפות האחרונים. המשחקים בין הקבוצות בשנים האחרונות מתאפיינים בלא מעט עצבים, בייחוד מהצד האדום, שספג לא פחות מעשרה כרטיסים אדומים ב-19 המשחקים האחרונים שלהם מול הצהובים-כחולים. 


אסי רחמים (אריאל שלום)

 
 
ב"ש מגיעה להתמודדות מול הקבוצה של ולדימיר איביץ' כאנדרדוג, ואם היא רוצה להשאיר לעצמה סיכוי לנצח את המשחק, היא חייבת שוויטור יהיה הפעם יותר אחראי. ולא, אנחנו לא מדברים על רק על סגירה נכונה במרכז ההגנה. הפורטוגלי ספג כרטיסים אדומים בשני משחקי הליגה האחרונים שלו מול מכבי ת"א. 
 
 
בסיבוב הקודם העונה במפגש בין הקבוצות באצטדיון בלומפילד, הפורטוגלי הורחק כבר במחצית הראשונה. באר שבע, שלא הצליחה להסתדר בעשרה שחקנים הפסידה 2:0. בעונה הקודמת ויטור ספג כרטיס אדום במחזור הסיום, בו הביסה מכבי ת"א דרסה 0:4 בטרנר.  האם הפעם יצליח הבלם הוותיק לשמור על קור רוח, להישמר מכרטיס אדום וגם להוביל את קבוצתו לניצחון יוקרתי? את התשובות נקבל הערב.
 

ויטור יורד מהדשא אחרי ההרחקה האחרונה מול מכבי ת"א (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי