צפו בתקציר: הפועל באר שבע חילצה 1:1 ממכבי תל אביב

דור מיכה , אילון אלמוג , שרן ייני
דור מיכה , אילון אלמוג , שרן ייני | דני מרון

בשירות מכבי חיפה: אבוקסיס שוב תיסכל את איביץ'. אופואדו העלה את האלופה ליתרון (52) זריהן המחליף השווה (68). הירוקים יוכלו לצמק את הפער ל-2 נקודות

(גודל טקסט)
המחזור ה-21 בליגת העל נפתח הערב (רביעי) עם שני משחקים. הפועל באר שבע אירחה את מכבי תל אביב למה שהיה נקרא פעם 'משחק עונה' והיום מדובר במשחק שאיבד מהזוהר שלו, בתקווה להחזיר נשכחות. האדומים הגיעו אנדרדוג ברור אך הצליחו לסחוט 1:1 ביתי מהאלופה. מכבי חיפה היא המרוויחה הגדולה מהערב כשתוכל לצמק את הפער בצמרת לשתי נקודות אם תנצח בשבת את הפועל כפר סבא.
 
 
יוסי אבוקסיס שוב תיסכל את ולדימיר איביץ', כפי שעשה בעונה שעברה כשהדיח את האלופה מהגביע והצליח לנצח אותה בליגה – היחיד שעשה זאת באר שבע הגיעה כאנדרדוג ברור למשחק נגד הצהובים, עם זכרונות לא נעימים מהעונה שעברה (תבוסה 4:0 במחזור הסיום), וכשהיא רואה את הפועל תל אביב החמישית בטבלה מתחילה להתקרב לכיוונה. בזכות מערך של שלושה בלמים והרבה הקרבה ומלחמה, הוא הצליח לעצור את האלופה. אין ספק שב"ש תוכל לשאוב עידוד מהמשחק לקראת המשך העונה, כשלא ויתרה על המשחק ולא נשברה בפיגור.
 
 
תומר יוספי פתח בהרכב לראשונה העונה, דווקא במשחק כזה גדול, והוכיח שהבחירה בו הייתה נכונה, ואולי אף נשאלת השאלה היכן הוא היה כל העונה. יוספי רץ ללא הפסקה, בעיקר במחצית הראשונה, והיה אחראי לשני מהלכי התקפה נאים במחצית הראשונה. גם השוער ארנסטס שטקוס ראוי למחמאות.

עומר אצילי. מכבי לא הציגה את היכולת הרגילה שלה (דני מרון)
 

 
צ'יקו אופואדו שהמשיך ב-11 של ולדימיר איביץ' הוכיח בדקה ה-52 שהוא היה ראוי למקום בהרכב. החלוץ כבש את שערו השביעי בליגה, וזה לא שהוא שחקן הרכב קבוע. אולם, השמחה הייתה מוקדמת. דווקא בדקות מעולות של האלופה כאשר החלוץ החמיץ מצב נפלא ואחריו גם אבי ריקן – באר שבע השוותה. ניב זריהן המחליף היה שם כדי לנצל אי הבנה בין דן גלזר ואיתן טיבי והרים את טרנר באוויר עם ה-1:1 בדקה ה-68.
 
האלופה הציגה דקות טובות במחצית השנייה, כפי שהיה במהלך השער כאשר אנדרה ג'ראלדש מסר כדור מצוין ליונתן כהן שביש, אבל זה לא ערב שהיא תרצה לזכור. מכבי לא הניעה כדור כפי שהיא רגילה, הציגה משחק בקצב ירוד והייתה לא מדויקת. יונתן כהן שפתח בהרכב הוחלף מייד לאחר שער השווויון.
 


יוסי אבוקסיס. שוב תיסכל את ולדימיר איביץ' (דני מרון)


הרכבים

הפועל ב"ש: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, מיגל ויטור, עמית ביטון, שון גולדברג אורן ביטון (ניב זריהן, 56) מרואן קבהא, ז'וסואה, תומר יוספי, נייג'ל האסלביינק (חנן ממן, 88) ובן שהר (ג'ימי מרין, 74).
 
 
מכבי ת"א: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן (אילון אלמוג, 78) יונתן כהן (דור מיכה, 68), עומר אצילי, צ'יקו אופואדו (איתי שכטר, 85)


אוהדי הפועל באר שבע (דני מרון)


אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)

מהלך המשחק:
מכבי פתחה את המשחק טוב, שלטה בכדור ותקפה בעיקר דרך צד שמאל. בדקה השביעית מכבי יצאה להתקפה מסוכנת ראשונה אבל צ'יקו אופואדו שלח מסירה מרושלת לעומק ועמית ביטון הספיק להגיע ולהשיג את עומר אצילי. ב"ש הייתה אגרסיבית ומנעה מהאלופה להגיע למצבים, כשהיא מתרכזת בניסיונות לצאת מהר קדימה כשלשני המגנים יש חופש התקפי. ז'וזסואה פתח כקשר האחורי ביותר במהלך מפתיע של אבוקסיס במטרה שיקבל את הכדור מהבלמים וינהל את המשחק.

האסלביינק מול טיבי (דני מרון)

ז'וסואה מול אבי ריקן. משחק בעמדה אחורית (דני מרון)

בדקה ה-16 הגיע האיום הראשון לשער אבל הוא לא היה מספיק טוב כשז'וסואה שלח בעיטה לעננים. הפורטוגלי לקח אחריות באותן הדקות והפעיל את המגנים. לאט לאט המארחת קיבלה ביטחון והתחילה להניע יותר את הכדור אך עדיין ללא הזדמנויות ליד השער.

דאבל פס יפה בין תומר יוספי לאורן ביטון הסתיים בכדור רוחב לא מספיק טוב של המגן. מכבי, מצידה, מאוד לא מדויקת כששני המגנים לא תומכים מספיק בהתקפה. בדקה ה-35 מכבי ניסתה במצב נייח לאחר הכשלה על יונתן כהן. עומר אצילי נגח החוצה.

דניאל טננבאום. משועמם עד עכשיו (דני מרון)

תומר יוספי שמיעט לשחק העונה התברר עד עכשיו כבחירה נכונה של יוסי אבוקסיס. הקשר חטף כדור מאייל גולסה, התקדם ושיחרר בעיטה שטוחה סמוך לקורה. בדקה ה-43 מכבי הזכירה קצת מהכדורגל המוכר שלה כאשר אנריק סבוריט מסר כדור טוב לאצילי שבעט בסיבוב ליד הקורה. המחצית הסתיימה ללא שערים, כאשר בבאר שבע צריך לציין שבן שהר ונייג'ל האסלביינק בקושי נגעו בכדור.

תומר יוספי. מצדיק את מקומו בהרכב (דני מרון)

שני המאמנים שמרו על ה-11 גם בפתיחת המחצית השנייה, והחניכים של איביץ' הוכיחו למאמן שלא היה צורך בשינוי. הצהובים צריכים התקפה אחת כדי להבקיע. בדקה ה-52 הגיעה התקפה מהירה וטובה כמו בדרך כלל – אנדרה ג'ראלדש מסר ליונתן כהן שהוציא פס אחורה וצ'יקו אופואדו גילגל בקלות לרשת את שערו השביעי העונה, 0:1 למכבי תל אביב.


שחקני מכבי תל אביב חוגגים (דני מרון)


צ'יקו אופואדו חוגג, ארנסטס שטקוס מאוכזב (דני מרון)


שער שביעי העונה לחלוץ (דני מרון)

המארחת הייתה שרויה בהלם. בדקה ה-57 ג'ראלדש שוב תמך נהדר בהתקפה מצד ימין ומסר לאופואדו שהפעם בעט החוצה. כעבור דקה ב"ש איבדה כדור סמוך לרחבה אך למזלה ארנסטס שטקוס עצר את אבי ריקן באחד על אחד.

אבוקסיס מיהר להגיב והכניס את ניב זריהן במקומו של אורן ביטון כשהוא חוזר למערך של ארבעה שחקני הגנה. הבשורה הרעה מבחינתו היא שז'וסואה נחלש במחצית השנייה. החילוף של אבוקסיס התברר כבינגו גדול בדקה ה-67. כשדווקא בדקות מעולות של מכבי – המארחת הצליחה להשוות. ניב זריהן קיבל מסירה, ניצל אי הבנה בין דן גלזר ואיתן טיבי ובעט מקרוב לרשת, הפועל ב"ש משווה ל-1:1.


ניב זריהן חוגג. חילוף ענק של יוסי אבוקסיס (דני מרון)


שחקני הפועל באר שבע חוגגים (דני מרון)

איביץ' איבד סבלנות וביצע חילוף מהיר כשהכניס את דור מיכה במקומו של יונתן כהן. ב"ש הרגישה טוב והייתה קרובה לשער יתרון, אך אבי ריקן גלש נהדר ומנע שער של ג'ימי מרין המחליף (בן שהר יצא). איביץ' ביצע חילוף נוסף כשהעלה את אילון אלמוג על חשבונו של אבי ריקן.

שש דקות לסיום מכבי שוב כמעט כבשה. אנריק סבוריט הוציא כדור טוב מצד שמאל, אלמוג נכנס נפלא לרחבה והשאיר מאחור את ויטור אבל שטקוס רשם הצלה ענקית. איביץ' ביצע חילוף שלישי ואחרון: איתי שכטר במקום צ'יקו אופואדו.

ב"ש קיבלה תיאבון ורצתה לכבוש שער נוסף וזה כמעט עלה לה ביוקר. בדקה ה-87 אלמוג פתח מבערים ודהר כמעט חצי מגרש, שלח מסירה נפלאה לצד שמאל אבל סבוריט לא הצליח לבעוט והחמיץ מצב ענק להכריע את המשחק.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי