מדהים: דניאל טננבאום עומד לשבור את השיא של דודו אוואט

דניאל טננבאום, דור מיכה
דניאל טננבאום, דור מיכה | דני מרון

אחרי שקבע את רצף הדקות הארוך ביותר ללא ספיגה, שוער מכבי ת"א בדרך להישג היסטורי נוסף. וגם: רוקאביצה מתקרב לקוביקה, הפועל ת"א תשחזר את הרצף החריג מעונת הדאבל?

(גודל טקסט)

1. הפועל ת"א במקום החמישי, מה שיוצר מחומש צמרת שמורכב מכל חמשת המועדונים הגדולים בליגה. מתי זה קרה בפעם האחרונה? ובכן, בעונת 1993/4 התייצבו כל חמש הגדולות בחמשת המקומות הראשונים, אלא שאז מכבי חיפה הייתה ראשונה (ומכבי ת"א שנייה), והפועל ב"ש שלישית.

2. בכלל, הפועל ת"א הגיעה לחמישה ניצחונות ליגה רצופים, אירוע שלא זכור לה זה שש עונות. שיא המועדון (מאז קום המדינה) עומד על שמונה ניצחונות ליגה רצופים והושג (פעמיים) בעונת הדאבל ב-2009/10.

3. 25 נקודות ב-20 משחקים (פחיות מ-42 אחוזי הצלחה) מספיקים למקום חמישי בליגה. מאז שהחלו בחלוקת שלוש נקודות לניצחון, בעונת 1982/3, לא היה כדבר הזה אחרי 20 מחזורי ליגה.


בדרך לשבירת שיא מועדון? (דני מרון)

4. דניאל טננבאום עומד על 18 משחקי ליגה ללא ספיגה, כל זאת ב-21 מחזורים והוא בדרך לשבור שיא לאומי (לעונה שנמשכת פחות משנה, להבדיל מהעונה הכפולה, 1966/8). השיא עומד על 21 משחקים והוא שייך לשלוש קבוצות: הפועל חיפה בעונת 1998/9, הפועל קריית שמונה בעונת 2011/12 ומכבי ת"א בעונה שעברה – 21 משחקים ללא ספיגה.

השיא לשוער בודד שייך רק לאחת הקבוצות שהוזכרו, וזו הפועל חיפה, ששוערה ב-1998/9, דודו אוואט סגר אז 21 משחקים ללא ספיגה ב-30 משחקים. טננבאום רחוק ממנו שלושה משחקים ונותרו לו 15 משחקים לעשות זאת.

5. ניקיטה רוקאביצה עלה למקום התשיעי בקרב הכובשים הזרים והמתאזרחים מאז קום המדינה, עם 51 שערים. חסר לו שער אחד כדי לעבור את ניקולאי קודריצקי המנוח, שני שערים כדי לחלוף על פני סמואל יבואה, שלושה כדי לדלג מעל דמיטר מקרייב וארבעה כדי להיות בחמישייה הראשונה על חשבון אנדז'י קוביקה.


בדרך הבטוחה לשבור שיא לאומי. דניאל טננבאום (דני מרון)

6. במשחק מול מ.ס אשדוד, עומר אצילי היה השחקן ה-223 מאז קום המדינה שהגיע ל-40 שערי ליגה, בעוד שחברו לקבוצה, יונתן כהן רשם את הופעתו ה-100 בליגה.

7. שיא נוסף שהשיגה האלופה: מכבי ת"א היא הראשונה שחצתה את רף 500 המחזורים בפסגה, יותר מכל קבוצה אחרת, וזאת מתוך 2,087 מחזורי הליגה שעברו מאז קום המדינה. זה אומר שבערך ברבע מהמחזורים ששוחקו מאז קום המדינה, הייתה מכבי ת"א במקום הראשון.

8. ונסיים במכבי חיפה שהגיעה במחזור האחרון ל-46 שערי ליגה, ממוצע נאה של 2.3 שערים למשחק. ראוי לציין שבעונה שעברה היה למכבי ת"א שער נוסף במחזור המקביל.

באירופה מדורגת חיפה במקום ה-40, כאשר חלק לא מבוטל מהקבוצות שמקדימות אותה מגיעות מליגות קיקיוניות בהן הפערים גדולים. כך למשל נמצאות שתי קבוצות מגיברלטר בשני המקומות הראשונים, כאשר המוליכה היא פ.צ אירופה עם ממוצע של 5.08 שערים למשחק.


מתקרב לחמישייה הראשונה. ניקיטה רוקאביצה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי