קלינגר: "הדיבורים מיותרים, ספירובסקי מחזיק בחוזה לעונה וחצי"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

לפני הפועל חיפה, מאמן הפועל ת"א דיבר על הראיון שהעניק הקשר בהונגריה: "בישראל נותנים כותרות אחרות". אלטמן: "מספרית, אני בכושר הטוב בקריירה. רוצה להתמכר לטעם הניצחון"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים (שישה בכל המסגרות), הפועל תל אביב הלוהטת תארח את הפועל חיפה בבלומפילד (שבת החל מ-19:45, ספורט4) במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל ותקווה לתקוע יתד בפלייאוף העליון.

מעבר להתבססות במקום החמישי והקטנת הפער מהפועל באר שבע הרביעית, ניצחון יקרב את הפועל תל אביב אל עבר שבירת שיא המועדון, שעומד על שמונה ניצחונות ליגה רצופים והושג (פעמיים) בעונת הדאבל ב-2009/10. היום (חמישי) ערכו האדומים את מסיבת העיתונאים המסורתית בהשתתפות המאמן ניר קלינגר והקשר עומרי אלטמן.

"איך שומרים על הכושר הנוכחי? התשובה מורכבת. זה נראה פשוט, אבל זה בעצם האויב העיקרי שלנו, שהוא לשמור את השחקנים במוד שהם לא מסתפקים מבמצב הקיים וממשיכים להיות רעבים. אנחנו עורכים הרבה שיחות קבוצתיות ואישיות, ומתמקדים בכך שאנחנו לא רוצים לרדת מהגל. השחקנים עשו עבודה מאוד מאוד קשה בשביל לצאת מהבור העומק, ואחרי כל זה אנחנו לא נוותר על מה שהשגנו ולא נפספס את זה. השחקנים מבינים זאת היטב ואנחנו נמשיך לעבוד קשה במטרה לשמח את הקהל. לא נצא בהצהרות, כי אני מאמין שזו הדרך הנכונה ואני מקווה שנשתפר גם מבחינה מקצועית", הסביר קלינגר בפתיחת דבריו.

המשחק מול הפועל חיפה: "אמרתי את זה גם בשבוע שעבר, נגד כפ"ס היה לנו קשה ולא רק ב-11 נגד 11, גם כשהרחיקו להם שחקנים היה לנו קשה. אין משחקים קלים ואין נקודות על הנייר, וגם אין איבוד נקודות על הנייר. אנחנו לא מסתכלים אחורה. גם כשהפסדנו וגם כשניצחנו, הפנים תמיד למשחק הבא. כל משחק הוא לגופו. נעבור את הפועל חיפה, בעזרת השם, ואז נתקדם ונסתכל למשחק הבא. כך עשינו במהלך כל התקופה האחרונה. לוקחים את זה פרויקט אחרי פרויקט".

חזרתו של מאור בוזגלו: "מאור הוא תוספת כוח משמעותית מאוד, בוודאי לאור איך שהוא נראה ואיך שהוא חזר. אנחנו מתייחסים לסגל שלנו בצורה מאוד רצינית ועניינית ולא עושים דברים על פי שמות או על פי שום דבר אחר. אנחנו לא רוצים לעושת נזק מבחינה פיזית לשחקנים. כל שחקן – למשל כמו מאור, פליפה ואולהה – ממפים את היכולות הפיזיות שלהם בצורה מאוד נכונה ובגלל זה גם דקות המשחק שלהם מחושבות. ברגע שהם יחזרו לכושר מלא, הם כבר יקבלו הרבה יותר דקות".


ישתלב בהדרגה. מאור בוזגלו (אודי ציטיאט)

עומס המשחקים: "אני לא חסיד של רוטציות, אני חסיד של לדבר במגרש ולהכין את השחקנים. אם שחקן מטפל בעצמו ועובד ומתאמן נכון, אני לא חושב שיש לו בעיה לשחק שלושה משחקים בשבוע. אני אפעל באותה מתכונת – מי שנראה טוב באימונים, ישחק. נעלה עם ההרכבים הכי חזקים שעומדים לרשותנו. כך עשינו גם לפני שבועיים מול בני יהודה, סכנין ורעננה. צלחנו את זה טוב וכך נמשיך".

עתידו של סטפן ספירובסקי: "תסלחו לי, מי שקרא את הכתבה שלו: בישראל נוח להוסיף – הכותרות לא קשורות למה שהוא אמר. הוא אמר שהיה לו קשה להבין את המנטליות והוא אמר שיכול להיות שאם הוא היה בא בהשאלה, אז היה לו יותר קל בגלל ההריון של אשתו. הוא גם אמר שטוב לו ושהוא נהנה ושהוא אוהב את האוהדים. יש לו חוזה לעוד וחצי וזה הדבר הכי חשוב. כל הדיבורים מיותרים. זה שהוא התראיין בהונגריה, אז שם קוראים את אז אחרת ועושים כותרות אחרות ופה קוראים את זה אחרת ועושים כותרות אחרות. זה לא דיון בכלל. לעבור לסדר היום ולהמשיך הלאה".

האם יגיע חיזוק: "לא יודע להגיד לכם, כי זה לא דבר שאנחנו מתעסקים בו יותר מידי. אנחנו מתנהלים בצורה שקולה מאוד גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית. זה לא נכון תמיד להעמיס על סגל שחקנים קיים, לפעמים זה מפר את האיזונים. אני לא יכול לתת תשובה חד משמעית לכאן או לכאן. אם נצטרך ברגע האחרון ונחשוב שיש מקום ותהיה אפשרות, נעשה את זה. יכול גם להיות שלא. אני מרוצה מהשחקנים, מהסגל ומהתחרות. אנחנו רוצים להיות מחוברים לקרקע. יש לנו עוד הרבה עבודה ולא עשינו שום דבר שמאפשר לנו לנוח. הרכש, כרגע, לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו מתעסקים בשמירה על החוזק והרעב של השחקנים".

מצבת הפצועים: "בדיוק כמו בשבוע שעבר, אוראל דגני ואריק ינקו מתקדמים יפה מאוד. לגבי אוראל, יכול מאוד להיות שגם השבוע הוא לא יהיה בסגל, אך את ההחלטה נקבל רק לקראת שבת. אנחנו לא רוצים להכניס אותו לעניינים מוקדם מידי. זה נעשה בתיאום עם הצוות הרפואי ונעשה אך ורק את מה שנכון עבור הפועל".


ינוח גם מול הפועל חיפה? אוראל דגני (אודי ציטאיט)

האם אינברום, שלא מוצא קבוצה, עשוי להילקח בחשבון לקראת ההמשך: "אני יכול לומר שמבחינתי הכל כרגע נשאר כמו שהיה. יש נהלים ויש מסגרת והיא תישמר בקפדנות. זה נכון לגבי כללי התנהגות, כללי יכולת וכללי השקעה. כמו בכל מועדון אחר, מי שלא יעמוד בסטנדרטים האלו לא יוכל להיות חלק מהפועל תל אביב".

לצד קלינגר התייצב עומרי אלטמן, שאמר: "אני מאוד מבסוט על איך שהקבוצה נראית. אנחנו משחקים כיחידה אחת וכקבוצה. במקביל, כל אחד פורח גם כיחיד. אנחנו לא רוצים להרפות. רוצים להישאר על הגל שתפסנו ולהתמכר לתחושת הניצחון. מספרית זו בטוח התקופה הכי טובה בקריירה שלי. מעורבות בשישה שערים בחודש אחד זה הכי הרבה שהיה לי. אני מרגיש מצוין בהפועל – עם החברים, עם הקהל, עם הצוות ועם כל המועדון. עכשיו צריך פשוט להמשיך. אנחנו מסתכלים למשחק הבא. זה לא הזמן לדבר. זה לא שיש עוד משחק או שניים עד הפלייאוף. נותר לנו רצף קשה של משחקים ועדיין לא הבטחנו כלום ולא עשינו כלום. אנחנו רוצים לצבור כמה שיותר נקודות וזהו. כשזה יתקרב, נצהיר את מה שצריך להצהיר". 

עמדה מועדפת במגרש: "אני אסתדר בכל מקום שניר יחליט להציב אותי. אני מרגיש מאוד בנוח. למה אני פורח דווקא עכשיו? עבודה קשה והתמדה. זה אולי נשמע כמו קלישאות, אבל אני באמת נותן מעצמי אקסטרות, גם מחוץ למסגרת הקבוצה. אני עובד על הפן הפיזי ועל הפן הפסיכולוגי. למרות זאת, כולנו גורמים אחד לשני להיראות טוב יותר. המצב של הקבוצה משליך על כולנו".

על כמות הקהל שהגיעה נגד כפר סבא: "מדהים, אין יותר כיף מזה. ברגע שתצליח בהפועל תל אביב, הקהל יהיה מאחוריך פי שניים מאשר בתקופות הרגילות. הם מעניקים לנו כוח משמעותי, נגד כפ"ס הרגשנו ממש בבית. מצפים שהם יגיעו גם בשבת, הם מאוד משמעותיים עבורנו". 


אל תעירו אותו. עומרי אלטמן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי