צפו בתקציר: הפועל ת"א הפסידה 1:0 להפועל חיפה בבלומפילד

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים | דני מרון

האדומים הגיעו למשחק בכושר מצוין לאחר חמישה ניצחונות רצופים אך לא הצליחו להגיב אחרי שער של סילבסטר (10), שקירב את קבוצתו לפלייאוף העליון. שער של אולהה נפסל

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הגיעה למשחק הערב (שבת) בתקופה אדירה של חמישה ניצחונות ליגה רצופים ועם צבא אוהדים מאחוריה כשכלא פחות מ-10,350 אוהדים הגיעו לבלומפיל.  אך דווקא כשיכלה לבסס את מעמדה בפלייאוף העליון ואפילו להתקרב אל הפועל באר שבע הרביעית בטבלה – הקבוצה של ניר קלינגר הציגה משחק חלש והפסידה 1:0, הפסד ראשון מאז התבוסה נגד מכבי נתניה (4:0).

אם האדומים לא יגיעו לפלייאוף העליון העונה הם בוודאי יסתכלו על צמד המשחקים נגד הפועל חיפה כאחת הסיבות לכך, שכן האדומים נכנעו פעמיים (תבוסה 3:0 במשחק הראשון) ולא כבשו אף שער. דווקא כאשר האדומים פיתחו ציפיות הם עשו שני צעדים לאחור במהלך משחק מאוד לא מרשים.

מייקל אולהה כבר שער שוויון יפה במחצית הראשונה אך השער נפסל בצדק בשל נבדל קטן. מעבר לכך, החלוץ לא ממש הצליח לבוא לידי ביטוי, וכמוהו גם סטפן ספירובסקי ועומרי אלטמן שבלטו במשחקים האחרונים. קלינגר הלך על כל הקופה ובדקה ה-56 ביצע חילוף כפול כאשר מאור בוזגלו, כובש שער הניצחון משבוע שעבר, עלה מהספסל יחד עם פיליפה רודריגס – אך השניים לא הצליחו להביא לשינויי. רודריגס הפגין ניצוצות אך לא איים על השער וקצב המשחק שלו לא משביע רצון. נראה שהפועל תצטרך להתחזק בשחקן נוסף להתקפה כדי להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון.

מייקל אולהה חוגג עם שחקני הפועל ת"א. בסוף השער נפסל (דני מרון)


אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

בחודרוב צריכים להביט בדאגה אל עבר המשחקים הבאים, מה שמגדיל את הפספוס הגדול היום. הפועל תתארח בסמי עופר במשחק הכי קשה שיש אולי – נגד מכבי חיפה, ולאחר שתשחק בבלומפילד נגד עירוני קריית שמונה – היא תפגוש את בית"ר ירושלים באצטדיון טדי ותשחק גם בדרבי. אין ספק המשימה קשה.

הפועל חיפה, מנגד, התקרבה מאוד לפלייאוף העליון וקיבלה ביטחון לקראת הקרב הקשה נגד האלופה מכבי תל אביב במחזור הבא. יאקוב סילבסטר כבש שער בהזדמנות הראשונה אליה, אחרי בישול נהדר של דור מלול, ובהמשך ביצע מהלך נפלא וכמעט השלים צמד. אין ספק שהוא יוסיף לחלק הקדמי של הקבוצה מהכרמל.


יאקוב סילבסטר. הכריע את המשחק (דני מרון)

הפועל חיפה חוגגת ניצחון (דני מרון)

הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן, איעד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן (דני גרופר, 80), סטפן ספירובסקי, שי אייזן, ניר לקס (פיליפה רודריגס, 56), מוטי ברשצקי (מאור בוזגלו, 56), עומרי אלטמן, מייקל אולהה.

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, מיקי סירושטיין, ניקולה גולאן, פרנסיסקו ג'וניור, קווין טאפוקו, גידי קאניוק (מהראן לאלה, 90+3), סער פדידה (אלי בלילתי, 87), נס זמיר (תומר אלטמן, 70), יאקוב סילבסטר.

מהלך המשחק:
הפועל פתחה את המשחק עם התקפות בעיקר דרך צד ימין, מוטי ברשצקי ועידן כהן היו פעילים מאוד אך ההגבהות מהצד לא היו מספיק טובות ונהדפו על ידי ההגנה. בדקה השמינית עומרי אלטמן כמעט כבש כשחתך למרכז ובעט חזק בסיבוב – הכדור פגע בקורה והחוצה.

רז שלמה מול יאקוב סילבסטר (דני מרון)

המארחת חיכתה שתי דקות וכבשה בניגוד למהלך המשחק – דור מלול הרים מצד ימין ויאקוב סילבסטר חלוץ הרכש החדש היה לא מכוסה ובעט עם הירך לרשת, 0:1 להפועל חיפה.

גידי קאניוק (דני מרון)

האדומים חשבו שהם חזרו למשחק בדקה ה-20 כאשר ניר לקס שלח מסירת עומק נהדרת, מייקל אולהה עצר על החזה בקלות ובעט לרשת בסטייל אלא שלאחר בדיקה של ה-VAR השער נפסל בצדק שכן החלוץ היה בנבדל קטן. עדיין 0:1 להפועל חיפה. אולהה המשיך לנסות, בדקה ה-28 הוא חטף כדור, התקדם ובעט חזק אבל יסמין בוריץ' קלע ללא בעיות.

סילבסטר חוגג שער בכורה בהפועל חיפה (דני מרון)

שחקני הפועל חיפה חוגגים (דני מרון)

זיו אדלר פוסל את השער (דני מרון)

פסילת השער פגעה בטירוף ובביטחון של שחקני הפועל ת"א שלא הצליחו להגיע למצבים. בדקה ה-39 הפועל חיפה הייתה יכולה לצאת למתפרצת מסוכנת ולהגיע ליתרון מספרי אך האורחת בזבזה את ההזדמנות הזו. סער פדידה ניסה את כוחו בדקה ה-40 מחוץ לרחבה אך יואב ג'ראפי קלט בקלוט.

סמוך להפסקה שתי הקבוצות היו יכולות לכבוש. רז שלמה כמעט השווה בנגיחה לאחר כדור קרן מעולה של סטפן ספירובסקי אבל הבלם נגח גבוה מעל השער. מנגד, בדקה ה-45 רועי משפתי נגח לקורה.

עומרי אלטמן ורז שלמה מאוכזבים (דני מרון)

האדומים הניעו יותר את הכדור בפתיחת המחצית השנייה אך עדיין ללא מצבים מסוכנים כשרז שלמה ניסה בעיטה ממרחק אך לא היה קרוב לכבוש. ניר קלינגר איבד סבלנות וביצע חילוף כפול כשהעלה מהספסל את מאור בוזגלו, כובש שער הניצחון משבוע שעבר וכן את פיליפה רודריגס. ניר לקס ומוטי ברשצקי יצאו.

מאור בוזגלו מחליף את מוטי ברשצקי (דני מרון)

בדקה ה-65 האדומים כמעט השוו כאשר רודריגס הקפיץ כדור נפלא לרחבה אך ספירובסקי לא הצליח לעצור את הכדור שפגע לו בברך ובוריץ' קלט. בדקה ה-73 סער פדידה גלש בצורה מסוכנת לעבר יואב ג'ראפי אך השופט פסק קרן. מיקי סירושטיין היה חייב לכבוש כשהיה לבדו אך נגח בצורה איומה ונוראה והחמיץ הזדמנות ל-0:2. כעבור שתי דקות. סילבסטר עשה סחרחורת לשלמה ומזווית קשה כמעט הבקיע אך בעט לחוץ.

בוזגלו שהתקשה להשפיע עד עכשיו נגע בכדור אולי בפעם השלישית בדקה ה-77 ובעט חזק אבל בוריץ' הדף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי