Sport1 Banner

שחקני הסגל הרחב של מכבי ת"א מסרבים לעזוב, גלזר: "הבנו שאין משחקים קלים"

דן גלזר חוגג עם עומר אצילי
דן גלזר חוגג עם עומר אצילי | אריאל שלום

באלופה לא יוצאים מגדרם על אף פער 8 הנק' ורוצים להתחזק בחוד אך מתקשים בשל הפייר פליי. איביץ': "ניצחון כזה לא מספיק". הקשר שייעדר מהפועל חיפה היה מרוצה: "מקווה להפחית בצהובים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב, שהגדילה אתמול (שני) את הפער בפסגה לשמונה נקודות יתרון, לפחות זמנית, ינסו לנצל את שלושת הימים האחרונים של חלון ההעברות כדי לרענן מעט את השורות ולבצע שינויים בסגל. המטרה של האלופה היא להתחזק בחלק הקדמי במקביל לשחרור שחקנים שאיבדו את מקומם ברוטצייה, כאשר מגבלות הפייר-פליי מקשות על תוכנית החיזוק ואינן מאפשרות רכישת שחקנים כמובן.

עוד דבר המונע את חיזוק הקבוצה הוא סירובם של שחקנים לעזוב. כל השחקנים להם הוצע לעזוב את הקבוצה – סרב בתוקף וביקש להישאר. מתן חוזז, ניק בלקמן, מאור קנדיל וארון שוינפלד דחו מספר הצעות מקבוצות שונות והודיעו שיישארו בקבוצה, לפחות יד תום העונה. מי שכן הביע את רצונו לעזוב הוא הקשר רוסלן ברסקי אך כאן התערב המאמן ולדימיר איביץ' שמתעקש על הישארותו בסגל. הקשר אף צפוי לפתוח בהרכב כבר במשחק הקרוב נגד הפועל חיפה בסמי עופר, על חשבונו של דן גלזר המוצהב.

נראה שהשחקן היחיד שעזיבתו נמצא על הפרק הוא החלוץ אלירן עטר שמבוקש מאוד בבית"ר ירושלים אולם נכון לעכשיו קיימים פערים כספיים גדולים בין הצדדים. על אף שיחות ומגעים שקטים שנוהלו לאחרונה, טרם נרשמה התקדמות בין הצדדים ולפחות נכון להיום, עטר קרוב יותר להמשיך בצהוב מאשר להיפרד. חשוב לציין כי יחד עם זאת, כנהוג בכל חלון ההעברות, לא אחת מתרחשות העברות גדולות דווקא על קו הסיום כך שהכל יכול לקרות עד חמישי בערב.


רוסלן ברסקי. ולדימיר איביץ' לא מוותר עליו (אריאל שלום)

ובחזרה למשחק – האלופה גברה אתמול (שני) 1:2 על הפועל רעננה במשחק עם שתי מחציות שונות לחלוטין. המחצית הראשונה הייתה חלשה מאוד, עם כדורגל שבלוני וכמעט ללא מצבי הבקעה. בחצי השני לעומת זאת מכבי השתפרה ונראתה כמו האלופה שבדרך. עומר אצילי שכבש פעמיים בלט בשיפור של הקבוצה יחד עם דור מיכה ואייל גולסה, כאשר צמד המגנים תרמו לשטף ההתקפי.

איביץ', שהביע אכזבה מהמחצית הראשונה כבר בעמדת הראיונות לאחר המשחק, הדגיש כי הוא דורש מהשחקנים להיות טובים יותר לאורך כל המשחק אך הדגיש: "בוודאות היינו ראויים לניצחון ואפילו החמצנו ארבעה-חמישה שערים. אין משחקים קלים, הכל תלוי בגישה שלנו. כולם רוצים לנצח את מכבי וזה טבעי. עלינו להבין את זה ולהילחם מהרגע הראשון".

על ההפסדים של היריבות לצמרת: "אנחנו חושבים רק על עצמנו ולא מסתכלים על קבוצות אחרות. אנחנו צריכים לחשוב רק על המשחק שלנו ועל איך להשתפר ולשחק טוב יותר במשחק הבא וזה הכי חשוב בשבילי. ניצחנו את המשחק הזה, אבל בשביל מכבי הניצחון הזה, אינו מספיק".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. פער מבטיח (אריאל שלום)

המשחק הערב בין מכבי חיפה והפועל תל אביב והאם יתמוך באדומים: "אמרתי הרבה פעמים, אני חושב רק על הקבוצה שלי. אני לא צופה במשחקים אחרים. לפעמים אני צופה במשחק של היריבה הבאה שלי, אז אני אצפה במשחק של הפועל חיפה, רק היא מעניינת אותי כרגע, כי זו היריבה הבאה שלנו. מה שיקרה במשחקים אחרים באמת לא מעניין אותי, וזה גם לא אמור לעניין את השחקנים שלי, כי הם אמורים להיות מוכנים, לעשות את העבודה שלנו. אנחנו אחראיים רק על עצמנו".

על פער שמונה הנקודות והאם האליפות מובטחת: "יש עוד הרבה משחקים, ובכדורגל הכל יכול לקרות ושום דבר לא מובטח, עד שזה נסגר מתמטית. יש עוד 42 נקודות בקופה ואתה לא יכול להיות בטוח. נצטרך לחשוב טוב מה עשינו לא טוב ולשפר. אם לא נשתפר, הכל אפשרי".

דן גלזר ששוב בלט, סיכם: "בחצי השני ההבדל היה בעיקר בגישה. היינו הרבה יותר אגרסיביים, זכינו בהרבה מאבקים והגענו להרבה יותר מצבים וזה בא לידי ביטוי בתוצאה. דיברנו  במהלך המחצית, וראיתי על העיניים של השחקנים שאנחנו הולכים לנצח את המשחק ולא משנה איך. ההחמצות לא ממש השפיעו וידענו שאם נמשיך לקחת כדורים ראשונים ונהיה אגרסיביים, נגיע עוד מצבים ונכבוש.. אני מאוד שמח בשביל עומר אצילי ובשביל הקבוצה, ואנחנו ממשיכים הלאה".


ולדימיר איביץ'. "חושב רק על הקבוצה שלי" (אריאל שלום)

על כך שמכבי רשמה 22 משחקים ללא הפסד והצליחה שלא להפסיד בניגוד ליריבותיה בצמרת: "אנחנו פשוט יודעים שאין משחקים קלים. רעננה נלחמה על החיים שלה ובחצי הראשון באמת היה לנו קשה. אני שמח מאוד מהניצחון, כי היה משחק קשה וניצחנו וזה הכי חשוב".

הקשר יחמיץ את המשחק הקרוב נגד הפועל חיפה בליגה בשל תשעה כרטיסים צהובים והתייחס לעניין: "היו לי שלושה משחקים רצופים עם צהובים, ואני צריך להפחית את זה. יש לנו פלייאוף עוד מעט ואני לא רוצה להיות מושעה שוב. עליי להמשיך לשחק אגרסיבי, אבל להיות זהיר יותר. עברתי על כל הצהובים שקיבלתי, ואני יכול להגיד שלפחות שלושה או ארבעה, לא היו צריכים להישלף. אבל זו ההחלטה של השופטים ואני מקווה שהם לפחות מסתכלים על זה אחר כך ואולי מבינים שהם טעו, אבל אני מכבד כל החלטה".

בפעם הקודמת שגלזר לא שיחק, הודחה מכבי בצורה מבישה ממשחקי הגביע והפעם הוא מקווה שחברי יעשו את העבודה: "נגד אום אל פאחם, שיחקנו טוב והובלנו 0:2 וירדנו למחצית ב-1:2. איכשהו המשחק ההוא ברח לנו בין הידיים, אבל אני באמת מאמין שיש לנו סגל של 24 שחקנים וכל שחקן יכול להיות שחקן הרכב ואין כמעט הבדל בין שחקני שפותחים לכאלה שעל הספסל או לא בסגל. אני בטוח שמי שלא ישחק, ייתן את המקסימום וייתן הכל למען הקבוצה ולמען ההמשכיות שלנו. זה משחק מאוד חשוב ואני מקווה שיהיה בסדר".


מקווה להפחית בצהובים. דן גלזר (אריאל שלום)

על הירידה בכושרו של יונתן כהן: "יונתן שחקן מאוד מוכשר, אולי בין המוכשרים בליגה. יכולה להיות לשחקן תקופה פחות טובה, אנחנו כאן בשביל לעזור ולתמוך ולהיות מאחוריו וזה לא סוף העולם, אם משחק או שניים פחות הולך. אנחנו בטוחים שהוא ימשיך לתת לנו הרבה שערים חשובים ובישולים חשובים והוא שחקן מאוד חשוב בשבילנו".


עוד באותו נושא: ולדימיר איביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי