כפי שפורסם לראשונה בספורט1: אלירן עטר חתם לעונה וחצי בבית"ר ירושלים

אלירן עטר בית"ר ירושלים
אלירן עטר בית"ר ירושלים | אריאל שלום

החלוץ עובר לבירה. אם יבקיע ויבשל 16 שערים סך הכל, חוזהו יוארך בשנה נוספת: "מודה למכבי ת"א על השנים היפות". בניון: "בטוחים ביכולת שלו". ממן ודסה יגיעו בעקבותיו?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

כפי שפורסם לראשונה בחודש דצמבר בספורט1: אלירן עטר חתם באופן רשמי בבית"ר ירושלים לעונה וחצי. הצדדים ניהלו את השיחות לאורך כל הלילה, בעקבות סוגיית הבונוסים שהחלוץ דרש. הפערים, כזכור, עמדו על 200 אלף שקל, אולם מאוחר יותר נסגרו לאחר שנמצאה פשרה. 

החלוץ בן ה-32 עוזב את מכבי תל אביב, אליה הצטרף ב-2017 ממכבי חיפה, ומגיע לתחנה הרביעית שלו בליגת העל. עטר נפרד מהאלופה בהודעה לאתר הרשמי: "אני מודה למועדון הכדורגל מכבי תל אביב על השנים היפות. אני שמח שיצא לי להיות שותף להמון רגעים שמחים ומאחל למכבי בהצלחה בהמשך"

עטר שיחק במכבי תל אביב במשך שש עונות ובשתי קדנציות שונות בהן זכה בשתי אליפויות, שני גביעי טוטו, סופר-קאפ והופיע פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית. במאזנו של עטר 29 שערים ב-90 הופעות בכל המסגרות מאז חזר לקדנציה שנייה במכבי ב-2017. בעונה שעברה כבש 12 שערי ליגה והיה מהשחקנים המשמעותיים בזכייה באליפות, כבש בשש עונות במכבי ת"א 96 שערים ב-216 הופעות בכל המסגרות.

גם הצהובים נפרדו: "רוצים להודות לאלירן עטר על הרגעים היפים והשערים הנפלאים במשך כל עונותיו במדים הצהובים-כחולים. אלירן שחקן מוערך מאוד על ידי המועדון, עזר לנו לזכות בתארים והפגין מקצוענות לכל אורך הדרך. המועדון מאחל לאלירן הצלחה בהמשך דרכו"

המנהל המקצועי של הירושלמים, יוסי בניון אמר לאחר החתימה: "אנחנו שמחים מאוד לקבל את אלירן עטר אלינו לקבוצה ואנחנו בטוחים ביכולת שלו לעזור לנו במטרה לעונה הקרובה וגם לזאת שאחריה. הצוות המקצועי ממשיך לעבוד על מנת להפוך את בית"ר שלנו לחזקה וטובה יותר"

16 שערים ובישולים סך הכל, זה מה שעטר צריך כדי לזכות לעונה נוספת בבית"ר ירושלים, כך עולה מפרטי ההסכם של החלוץ במועדון. מאז הפרסום אתמול, לפיו מאוחר יותר דרש עטר, שמבין שזה כנראה החוזה המשמעותי האחרון בקריירה שלו, חוזה לעונה נוספת. בית"ר הציעה פשרה: תוכיח שאתה בכושר הבקעה גם בעונה הבאה ותקבל חוזה לשנתיים וחצי. הצדדים עדיין דנים בניסוח הסופי של הסכם כזה, אך כרגע מדובר ב-16 בישולים ושערים בסך הכל. עטר חתם על החוזה הבוקר ואמור לעבור בבקרה כבר מחר.

 
ומה לגבי השכר של עטר? עד אתמול דובר על כך שעטר ירוויח 300 אלף יורו בעונה הבאה, מה שאכן קרה לבסוף. לגבי העונה הנוכחית דובר על מתווה שבמסגרתו חוגג ישלם לשחקן את מלוא חוזהו כלומר 180 אלף יורו עד תום העונה הנוכחית. בסופו של דבר קיבל עטר כאמור את האפשרות לקבל חוזה לעונה שלישית אם יעמוד בכמות השערים והבישולים. מכבי תל אביב התפשרה ותעניק לו משכורת אחת. וכך יצא ששני הצדדים מרוצים.

 


אלירן עטר. כל הצדדים מרוצים (אריאל שלום)

בית"ר ירושלים תשלם פחות ועטר קיבל אפשרות לחוזה לעונה נוספת. מכבי תל אביב מצידה הצליחה להשתחרר מהחוזה של השחקן עם פיצוי מינימלי. יש לציין כי עטר יקבל גם בונוס על שערים ובישולים בעונה כך שבית"ר לא אמורה לשלם יותר מ-400 אלף יורו עד תום העונה הבאה. "בסופו של דבר כל צד התפשר וזו העסקה הכי טובה שכל הצדדים יכולים לקבל", אמר גורם המעורב בעסקה.
 

ומה עם חנן ממן? מאז הפניה ביום חמישי לפני כמעט שבועיים, בבית"ר היו נחושים לצרף את השחקן. כזכור, כבר בחודש אוקטובר החליט רוני לוי לצרף את ממן מתוך הערכה שישוחרר בסופו של דבר. כעת, לאחר שקיבל אתמול הצעה לחוזה לעונה נוספת בסכומים דומים, החליט לעשות את הצעד והערב הוא לא ייכלל בסגל הקבוצה שלו למשחק נגד מכבי נתניה.

אתמול בשעות הבוקר פנתה בית"ר להפועל רעננה בעניין אור דסה. "תנו את דסה, ניתן לכם שחקן בתמורה במסגרת העסקה", נאמר לאנשי רעננה. מאז, בית"ר לא חזרה ולא הגישה הצעה וברעננה ממתינים שיעשו את המהלך. מבחינה מקצועית, רוני לוי הבהיר לחוגג שהוא מעדיף את ממן. ודסה, שחלם לעבור לבירה, ייאלץ להמתין למיצוי המגעים עם שחקן באר שבע.


חנן ממן. העברתו תיסגר הערב? (מאור אלקסלסי)
 

לאחר החתמת עטר, הבעלים משה חוגג קורא לאוהדים לרכוש מינויים ומבטיח עוד "בישולים". חוגג אמר בהודעה: "אוהדים יקרים, אני משקיע ימים ולילות, והרבה מאוד כסף, על מנת לבנות כאן מועדון ברמה גבוהה ולהחזיר את בית"ר למקומה הטבעי. בנוסף להחתמה של אלירן עטר, צפויים עוד בישולים ועכשיו הגיע התור שלכם להצביע ברגליים, לרכוש את החבילה האטרקטיבית למשחקים הקרובים ולהוכיח שאני לא לבד. מחכה לכם בטדי. יאללה בית"ר".
 
בנושא אחר, הדיון בעניינה של בית"ר ירושלים שהועמדה לדין בשל התנהגות אוהדיה – נדחה מהיום בשל בקשת הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי