אהבה נכזבת: הרומן של אלירן עטר התפוצץ לו בפנים

אלירן עטר
אלירן עטר | אריאל שלום

הוא היה מוכן לוותר על צרפת ולספוג קללות בכרמל כדי ללבוש צהוב, אבל קיבל כתף קרה ממכבי תל אביב. אביחי קרבצ'יק נפרד מכדורגלן שלא רואים בכל יום

(גודל טקסט)

אלירן עטר הוא זן נדיר של שחקנים שלא קיימים היום בנוף של הכדורגל שלנו. שחקן שקונים עבורו כרטיס, שחקן שהקהל עומד על הרגלים רגע לפני שהוא בועט, אחד כזה שמתאהבים בו מהרגע הראשון, אלא שהכלה לא הייתה סגורה עליו אף פעם.

מה הוא לא עשה כדי ללבוש צהוב? זה התחיל לפני עשור, כשהיה החלוץ המבוקש בליגה בגיל 22 אחרי עונת פריצה מדהימה בבני יהודה, ומספרת שגרמה לכל הליגה לרדוף אחריו. עטר בחר במכבי, והאוהדים בחרו בו. 53 שערים ואליפות בשלוש העונות הראשונות הפכו אותו לסמל הדומיננטיות של הצהובים בעשור החולף.

ואז ג'ורדי הגיע, והחליט שצריך לסיים את הרומן. הצעה גדולה מצרפת לא קרצה לעטר, ולא גרמה לו להזיז את העיניים מהכלה. הוא רצה להישאר איתה, אבל בת הזוג שלו החליטה שהגיע הזמן להיפרד. כשרצה לחזור אליה מחו"ל, היא אמרה לו שהיא תפוסה כרגע. עטר לא ויתר וגם שהיה שנים בגלות הלב שלו רצה מכבי.

הוא היה מוכן להיות שרוף בכרמל, רק כדי לרקוד את הריקוד האחרון עם האהובה שלו, עטר ידע בסתר ליבו שאין תנאים לאהבה והוא רוצה לפרוש רק במקום אחד. האהבה העיוורת שהייתה בינו לבין הקהל תמיד הכריעה את הכף לטובת המועדון. לא עניין אותו הכבוד, אלא רק דבר אחד – לרוץ לקהל אחרי גול. מקורבים לעטר ידעו לספר כמה הוא דאג לאוהדים מאחורי הקלעים ולא ביקש תמורה. תמיד עשה הכל בסתר, בנאדם עם לב ענק, שרואה קודם את הזולת.

ולמרות שבעונה שעברה כבש 12 שערים והיה חלק משמעותי באליפות ההיסטורית של הצהובים, העונה החלוץ קיבל כתף קרה ונדחק ליציע, עד שאמר: No más, ועבר לעיר הקודש. למרות האכזבה של האוהדים, עם הצלחות קשה להתווכח. האוהדים עדיין נותנים גיבוי מלא להנהלה והצוות המקצועי, למרות שחלקם קיוו לראות את עטר פורש בבלומפילד, וכל עוד המכונה המשומנת של איביץ' עובדת זה יישאר כך. 


ולדימיר איביץ'. דחק את החלוץ ליציע (אריאל שלום)

אבל, מקרה עטר צריך להדאיג כל אוהד מכבי: הסטנדרט האירופי שהצהובים הציבו בשנים האחרונות וההתנהלות המופתית גורמת לתחושת ניכור מסוימת אצל האוהדים, והתקריות האחרונות על אביזרי העידוד בעונה נטולת הפסדים הוכיחו את זה, אבל אם עזיבת עטר תוביל לאיבוד האליפות: אף אוהד לא יסלח לאיביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי