חיכתה לסוף: חלון ההעברות המטלטל של סקציה נס ציונה

שחקני סקציה נס ציונה
שחקני סקציה נס ציונה | אודי ציטיאט

אחרי רצף הפסדים ללא שער זכות ופיטורי תורג'מן, נועלת הטבלה המתינה ליום האחרון כדי להחתים שחקני התקפה. על צירופם של היקה, שטרכמן וכוכב, עזיבתו של מזרחי, ההצעה על מאזו וחלוץ דונייצק שהבריז

(גודל טקסט)

זה היה חלון העברות מטלטל עבור סקציה נס ציונה. הקבוצה החתימה בסך הכל ארבעה שחקנים (שלושה מתוכם ביום האחרון של חלון ההעברות) ושחררה שבעה. בתחילת חודש ינואר הוחלט במועדון שראשית כל צריך למצוא קבוצות חדשות לאופיר מזרחי ודייויד בויסן, שכן השניים היו מבעלי השכר הגבוה ביותר בקבוצה, שמאוד מוגבלת כלכלית. הצמד קיבל הודעה כי הוא רשאי לחפש קבוצה, יחד עם ניר שרון.

למזרחי ובויסן לקח זמן לחתום בקבוצה חדשה והדבר עיכב את הגעת החיזוק בעקבות הבעיות הכלכליות, כאשר לאורך כל הדרך המטרה הייתה לצרף שני שחקני התקפה. הבעיות בחלק הקדמי רק התגברו בחודש ינואר הזה, בו הקבוצה החלה את הרצף הכואב של חמשת ההפסדים (בהם לא כבשה אפילו שער אחד), מה שהוביל בסופו של דבר לפיטוריו של המאמן עמיר תורג'מן, יום אחד לפני תום חלון ההעברות.

נס ציונה הגיעה ליום האחרון של החלון כשהיא רחוקה מאוד מהמטרות שהציבה לעצמה בתחילת החלון וצירפה רק שחקן אחד – בן אל אדרי. הבלם הצעיר הגיע בהשאלה ממ.ס. אשדוד (בילה את חצי העונה הראשונה כמושאל בהפועל אשקלון) על תקן שחקן גיבוי, כך שבעצם העולה החדשה הגיעה ליום האחרון של החלון עם רכש שהיא כלל לא תכננה, אלא רכש שהובא רק לאחר שהבלם אושר אבו עזב למכבי פתח תקווה.


אופיר מזרחי. חיפש קבוצה חדשה כבר מתחילת ינואר (עדי אבישי)

גם ניר שרון עזב להפועל מרמורק, עדן שרם למ.ס. כפר קאסם, בויסן עבר להפועל נוף הגליל ויונתן לוי חזר לקבוצת האם שלו, מכבי חיפה. ביום האחרון של חלון ההעברות אילון ירושלמי (שהיה מושאל ממכבי נתניה) עזב להפועל אום אל פאחם וגם מזרחי חתם במקום אחר, כאשר הצטרף להפועל חיפה של חיים סילבס ללא דמי העברה ולאחר שפוצה בשתי משכורות. האחרון הרוויח כ-30 אלף ש"ח נטו בחודש ובויסן מעט פחות, ועזיבתם של השניים הקלה מאוד על התקציב.

ומה עם השחקנים שחתמו? בדקות האחרונות שנותרו לחלון ההעברות הודיעה הקבוצה על החתמתם של אייל שטרכמן, דור כוכב ויחמיר היקה, וכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו. ראשית כל נתחיל עם הרכש הבולט, היקה. הקשר האלבני עניין את נס ציונה עוד בתחילת החלון, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, ובקבוצה הייתה התלבטות ארוכה האם לצרפו. עמיר תורג'מן התלבט האם זה השחקן שהוא מחפש וגם לשכר שלו כמובן היה משקל. ההעדפה של המאמן היוצא הייתה שחקן מהיר עם יכולת אישית גבוהה.

היקה לא היה הבחירה הראשונה של הסקציה. בימים שלקראת סוף החלון היה שחקן שהרשים מאוד את עמיר תורג'מן וכבר סיכם את תנאיו בקבוצה, אך בסופו של דבר "דפק ברז" בעקבות לחץ מצד משפחתו שלא להגיע לישראל. מדובר בחלוץ הסנגלי בן ה-22 מטאר דיאייה, אש משחק באולימפיק דונייצק מליגת העל האוקראינית. השחקן גדל במחלקות הנוער של ויצ'נזה וטורינו האיטלקיות והעונה רשם שער ובישול ב-10 הופעות במדי קבוצתו.


היקה. לא היה הבחירה הראשונה של נס ציונה (אריאל שלום)

ביום האחרון החלון הייתה אפשרות ריאלית להחתים את דידייה קוגבנייה מהפועל חדרה, אך במועדון טוענים כי השחקן לא הראה התלהבות להצטרף ובכל מקרה על פי דבריהם העדיפו את שחקן מכבי נתניה, שירוויח בקבוצה סכום דומה לזה שהרוויח מזרחי וקיים לו מענק הישארות בחוזה. קוגבנייה עצמו נשאר בסופו של דבר בהפועל חדרה ולא יוקפא, כפי שהיה אמור לקרות, כך שהוא לא יצא קירח מכאן ומכאן.

דור כוכב שהצטרף מבני יהודה הגיע כמובן בהעברה חופשית וחתם על חוזה עד לסיום העונה עם אופציה לעונה הבאה. הקשר, שכבש שער אחד העונה בליגת העל, יתחרה על המקום שלו בהרכב ויעמיק את התחרות בחלק הקדמי, אך בנס ציונה אמרו שהוא ישתלב טוב יותר במערך של שני בלמים ולא שלושה, כפי שהקבוצה משחקת העונה. ואחרון חביב, אייל שטרכמן.

החלוץ הארגנטינאי-יהודי בוודאי זכור לכם מתקופתו במכבי חיפה, בה שיחק לפני עשור והובא יחד עם טיאגו דוטרה הברזילאי כחיזוק לאחר העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות. בפועל, השחקן לא רשם אפילו הופעת ליגה אחד במדים הירוקים (שיחק רק בגביע הטוטו) ועזב בינואר של עונת 2009/2010. החלוץ שגדל בריבר פלייט כבר בן 30, ומאז שעזב את המועדון מהכרמל הוא הספיק לעבור באינסטיטוטו, ארחנטינוס ג'וניורס, אמלק, אוניברסידאד דה גוודלחארה, קורדובה (ליגה ספרדית שנייה), מרידה, טאיירס, אולימפו, אינדפנדיינטה ריבאדוויה ואלמגרו, שהייתה התחנה האחרונה שלו.

מאלמגרו הוא שוחרר בתחילת חודש ינואר, כשהוא רשם במדיה ארבע הופעות בלבד במסגרת הליגה הארגנטינאית השנייה (68 דקות בלבד במצטבר). הוא הגיע לאימון מבחנים בודד בנס ציונה, הרשים את עמיר תורג'מן, אך היה צריך לטוס בחזרה לספרד. לאחר מספר ימים הוא שב לישראל והתאמן מספר ימים נוספים עם הקבוצה, שהתרשמה לטובה וקיבלה החלטה להחתימו. העניין כמעט לא יצא אל הפועל מכיוון שהשחרור הבינלאומי שלו מקבוצתו האחרונה התעכב, אך בסופו של דבר הגיע בזמן כדי לרשום אותו ולצרפו באופן רשמי.

בשעות האחרונות של החלון עירוני קריית שמונה פנתה לקבוצה ובדקה לגבי החלוץ, מוסא מאזו. בנס ציונה דרשו דמי העברה והמועדון הצפוני הציע 70,000 יורו עבור החלוץ מניז'ר, אך בסופו של דבר ההעברה לא יצאה אל הפועל גם מכיוון שלא רצו במועדון לחזק יריבה ישירה למאבקי התחתית וגם לא היה מספיק זמן עד לסיום החלון למצוא תחליף למאזו, שבעצמו לא רצה לעבור להתגורר בצפון.

בנס ציונה יכלו לסגור את הגירעון הכלכלי אם היו מוכרים את השחקן, אך החליטו להמשיך להאמין בו למרות התקופה הפחות טובה וסיפרו שהוא מחויב יותר מתמיד. אגב, בעקבות החתמת היקה, בקבוצה רצו להימנע מרישום שישה זרים בכדי לקבל את מענק חמשת הזרים, ועל כן הוחלט להקפיא את רומריק אטו. הדבר היה באוויר לאורך כל החלון והיה ידוע שאם בסופו של דבר יוחתם זר, המגן יוקפא.


מאזו. לא רצה לעבור לצפון (דני מרון)

בסופו של דבר מי שקיבלו את ההחלטות לגבי הרכש היו ההנהלה, יחד עם הרעיונות שהועלו בתקופתו של עמיר תורג'מן כשעוד היה בתפקיד, אך המאמן הבא שימונה יקבל סגל שלא יוכל לשנות בו דבר עד לסיום העונה ויצטרך להתמודד איתו. בין המועמדים נמצאים כידוע אורי גוטמן, אריק בנאדו וגיא צרפתי, ומעניין לראות האם האיש הבא שיעמוד על הקווים של נועלת הטבלה יידע לחלץ אותה מהמצב הבעייתי שלה בתחתית ולהשאיר אותה בליגה כנגד כל הסיכויים. בנס ציונה כבר הצהירו: "לא ויתרנו על הליגה, נילחם עד השנייה האחרונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי