צפו בתקציר: הפועל תל אביב חזרה לנצח עם 0:2 ביתי על קריית שמונה

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון

הקבוצה של קלינגר הצליחה להתאושש מהשבוע הקשה שלה למרות יכולת לא מרשימה. אלטמן סחט שני פנדלים תוך שש דקות וכבש פעמיים (65 ו-71). משחק שמיני ללא ניצחון לרפואה

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגת העל יצא לדרך היום (שבת) עם לא פחות מארבעה משחקים. במשחק המוקדם של היום התייצבו שתי קבוצות במשבר. הפועל תל אביב הצליחה לשים את התבוסה הקשה בסמי עופר נגד מכבי חיפה מאחוריה כשניצחה 0:2 את עירוני קריית שמונה על אף שלא הרשימה. האורחת רשמה משחק שמיני ברציפות ללא ניצחון. לפחות זמנית, האדומים חזרו שוב למקום המוביל לפלייאוף העליון.

הפועל תל אביב הייתה חלשה אבל מחבקת בשתי ידיים את הנקודות. ניר קלינגר, שאת משחקו הראשון באדום ערך נגד אותה היריבה בסיבוב הקודם, ביצע מהפכה בהרכב שלו והחזיר ל-11 את מייקל אולהה אך החלוץ התקשה להגיע למצבים. הקבוצה הייתה עדיין חסרת ביטחון והציגה משחק איטי ושבלוני. מנגד, חזרתו של הקפטן אוראל דגני ייצבה את משחק ההגנה של הקבוצה ששוב שמרה על שער נקי אחרי זמן רב.

האיש של האדומים היה עומרי אלטמן. הקשר סחט שני פנדלים בתוך שש דקות במחצית השנייה (65 ו-71) ועמד יפה בלחץ בדרך לצמד ראשון בקריירה. בדקה ה-65 הקשר הצליח לעבור בדריבל נפלא את אורי צעדון והוכשל ברחבה. לאחר מכן המגן הצעיר שוב נפל בפח כשנגע בכדור בידו ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה ובכך צעדון הפך לגיבור הטראגי של המשחק. הפועל תשמח מאוד לסיים את העונה במקום המוביל לפלייאוף העליון והייתה חייבת את הנקודות כמו אוויר לנשימה רגע לפני שתפגוש את בית"ר ירושלים באצטדיון טדי וכן את מכבי תל אביב בדרבי.


עומרי אלטמן חוגג עם חבריו. גיבור הניצחון (דני מרון)


שחקני עירוני קריית שמונה (דני מרון)


עומרי אלטמן ושמואל שיימן. שמחה ואכזבה (דני מרון)

עירוני קריית שמונה הפסידה שוב בקרב תחתית חשוב, וגם הפעם, כמו בסיבוב שעבר, הפסידה בגלל פנדלים (דמבה קמארה היה זה שהבקיע לזכות האדומים). הנחמה של הקבוצה מהצפון היא שילובו של ראדו גינסארי שפתח בהרכב, ערך הופעת בכורה מוצלחת ודחף קדימה. 


ניר קלינגר (דני מרון)


קובי רפואה (דני מרון)


אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, שי אייזן, רז כהן (עומר דמארי, 57), סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי (מאור בוזגלו, 86), עומרי אלטמן, מייקל אולהה (ניר לקס, 77)

עירוני קריית שמונה: גד עמוס, אורי צעדון, מרקוס דיניז (אורי דהן, 46), עידן נחמיאס, שמואל שיימן, סמואל בראון, סילאס דה סילבה (מאליק פוסטר, 70), ראדו גינסארי, איסמעיל ריאן, מוחמד שכר, יואל אבוחצירה (אחמד עאבד, 46)

 

מהלך המשחק:
האדומים פתחו את המשחק עם בעיטה אדירה של עומרי אלטמן מהאוויר למשקוף כבר אחרי שתי דקות אלא שהשופט הרים את הדגל לנבדל. בדקה העשירית איסמעיל ריאן נחלץ מצהוב שני כאשר עשה עבירה ברורה על דגני אך השופט חס עליו. בדקה ה-15 גד עמוס יצא בצורה רעה לכדור קרן ומרווין פירנסמן כמעט כבש, מרקוס דיניז הרחיק ברגע האחרון את הסכנה.

עומרי אלטמן לאחר הבעיטה למשקוף (דני מרון)


מייקל אולהה. לא הגיע למצבים (דני מרון)

האדומים תקפו בפתיחת המשחק  בעיקר דרך אגף ימין של איאד אבו עביד אלא שכדורי הרוחב לא מוצאים רגל אדומה. התקפה ראשונה של קריית שמונה הגיעה בדקה ה-20. מוחמד שכר העביר כדור רוחב מצד שמאל, סמואל בראון נגע אך איסמעיל ריאן דחף את הכדור גבוה מעל השער.

בדקה ה-36 קריית שמונה ניצלה חור גדול במרכז השדה, ראדו גינסארי התקדם יפה ובעט כדור חזק אבל יואב ג'ראפי זינק והדף. האדומים המשיכו להחזיק בכדור עד תום המחצית אך הציגו משחק איטי ושבלוני והתקשו להגיע למצבים.

אוראל דגני. איתו ההגנה האדומה בטוחה יותר (דני מרון)


ניר קלינגר. לא היה מרוצה ממה שהוא רואה (דני מרון)

בפתיחת המחצית השנייה ביצע קובי רפואה חילוף כפול כדי לשפר את הקבוצה שלו. אחמד עאבד נכנס במקומו של יואל אבוחצירה. כמו כן, אורי דהן החליף את מרקוס דיניז. בדקה ה-56 הפועל הייתה יכולה לעלות ליתרון אחרי בלבול גדול בהגנת ק"ש. אלטמן נאבק על כדור גובה ונגח לאחור, אולהה לא הצליח לשים רגל. 

גם קלינגר ביצע חילוף משלו ועומר דמארי עלה בדקה ה-57 במקומו של רז כהן במגמה התקפית מובהקת. בדקה ה-64 אלטמן קיבל את הכדור באגף שמאל, כידרר נפלא מול אורי צעדון והכושל ברחבה. הקשר לא התקשה מהנקודה הלבנה ובעט מדויק, 0:1 להפועל תל אביב. צעדון המשיך במופע הבלהות שלו ובדקה ה-71 נגע ביד ברחבה והשופט שוב הצביע על הנקודה הלבנה. אלטמן שוב כבש בקלות מול גד עמוס, 0:2 אדום.


עומרי אלטמן חוגג צמד (דני מרון)


שחקני הפועל תל אביב חוגגים (דני מרון)

עומרי אלטמן חוגג עם חבריו (דני מרון)


עומר דמארי. עלה מהספסל (דני מרון)

קריית שמונה ניסתה להגיב ועאבד בעט החוצה מזווית קשה. בדקה ה-77 קלינגר ביצע חילוף הגנתי והכניס את ניר לקס במקומו של מייקל אולהה. בדקה ה-87 סמואל בראון איים מעולה ממרחק אבל ג'ראפי זינק והדף לקרן. עד לסיום לא התרחשו אירועים נוספים והאדומים ניצחו 0:2.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי