צפו בתקציר: 1:2 דרמטי לנתניה על רעננה בתוספת הזמן

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | אריאל שלום

הויבך כבש בפנדל (90+1) והותיר את היהלומים חזק בתמונת הפלייאוף העליון. תומר כבש ראשון עבור המארחת (11), אך בצ'יראי איזן עם שער נהדר (46). אביחי ידין הורחק (83), הקבוצה של ניסו אביטן מסובכת חזק בתחתית

(גודל טקסט)
איזו דרמה ענקית קיבלנו הערב (שבת) באצטדיון המושבה. מכבי נתניה רשמה את המהפך הראשון שלה העונה והשיגה בתוך תוספת הזמן 1:2 על הפועל רעננה, שהייתה חייבת נקודות יקרות להמשך מאבקי התחתית, אך שוב בעטה בדלי, נותרה במקום ה-13 ולא ניצלה את ההפסד של עירוני קריית שמונה להפועל תל אביב. מנגד, היהלומים נשארו בתמונת הפלייאוף העליון ועלו למקום השמיני כשנותרו שלושה מחזורים עד לסיום העונה הסדירה.
 
 
1,143 הצופים שהגיעו לאצטדיון בפתח תקווה צפו במשחק קצבי וראו את הקבוצה של ניסו אביטן רושמת הפסד שני ברציפות ומשחק חמישי ללא ניצחון. מן העבר השני, הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה לקחה שלוש נקודות יקרות בצורה הכי מתוקה שיש. צמד המאמנים היה חסר את הקפטן המורחק אלמוג כהן ושוב עלו עם חן עזרא בהרכב, ושחקן הרכש הציג יכולת טובה. פאטוס בצ'יראי עלה מהספסל וכבש, ואת שער הניצחון הדרמטי סיפק טים הויבך. מנגד, הבלם דריל לחמן ערך הופעת בכורה במדי המארחת ושיחק 90 דקות, אך גם הוא לא עזר לה והיא נראית בדרכה ללאומית.


שחקני מכבי נתניה חוגגים (אריאל שלום)

 
 
המשחק של רעננה הזכיר קצת את משחקה הקודם בליגה, מול מכבי תל אביב, בו שיחקה מצוין במחצית השנייה והציגה יכולת ירודה בחצי השני. המחצית הראשונה נפתחה בקצב נהדר ובדקה ה-11 רעננה עלתה ל-0:1. סתיו פיניש הכשיל את כארם ארשיד ברחבה, יואב תומר ניגש לבעוט, דייק וכבש את שערו השישי העונה. מיד לאחר השער הקצב עלה עוד יותר ודקה בלבד לאחר מכן רועי קהת היה חייב להשוות מנגד, אך החמיץ בגדול במצב של אחד על אחד מול אסף צור. ככל שהדקות חלפו עד לסיום 45 הדקות הראשונות כמעט ולא ראינו מצבים משמעותיים, כשמארחת ביצעה לחץ טוב ומנעה מהיהלומים להתקרב לשערה. התוצאה נותרה בעינה כשהשחקנים ירדו להפסקה ולצערו של ניסו אביטן הוא נאלץ לאבד את כובש השער, תומר, שנפצע והוחלף בדקה ה-31 באור דסה. 
 
 
עם פתיחת החצי השני נתניה ביצעה חילוף התקפה כאשר פאטוס בצ'יראי נכנס לשחק על חשבונו של סתיו פיניש, והחלוץ המונטנגרי השיב בשער נהדר אחרי פחות מדקה על כר הדשא וקבע 1:1 בדקה ה-46. לאחר מכן הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה השתלטה על המגרש וחיפשה את המהפך, כאשר משחק ההגנה של רעננה לא הזכיר את זה של החצי הראשון. בדקה ה-59 גם ניסו אביטן החליט להמר על התקפה מתוך הבנה שהוא חייב נקודות, כאשר הוציא בלם (שון קלימקין) והכניס חלוץ (עידן שמש).


שחקני הפועל רעננה מאוכזבים (אריאל שלום)

 
 
נתניה המשיכה ללחוץ והגיעה לשני מצבי נגיחה טובים של יונס מלדה ובצ'יראי, שהחמיצו. בדקה ה-83 אביחי ידין ספג כרטיס צהוב שני, הורחק והותיר את רעננה בעשרה שחקנים. החיסרון המספרי כמובן הגדיל עוד יותר את הלחץ של האורחת, שהתקרבה ובדקה ה-90 קיבלה פנדל אחרי נגיעת יד של בן בנימין בתוך רחבת קבוצתו. טים הויבך כאמור לקח את כדור העונשין מ-11 מטרים, בעט בנונשלנטיות למרכז השער והעניק ליהלומים ניצחון  דרמטי וכל כך קריטי.
 
 
במחזור הבא נתניה תחזור לאצטדיון הביתי שלה ותארח ביום שבת הבא את הפועל חיפה של חיים סילבס, במשחק קריטי שעלול לחרוץ את גורלה במאבק על העלייה אל הפלייאוף העליון. מנגד, רעננה תמשיך את מאבקי ההישרדות שלה, כאשר תישאר באצטדיון המושבה, הפעם כאורחת, ותפגוש את סקציה נס ציונה מהמקום האחרון לקרב תחתית לוהט. מי יודע, אולי לעולה החדשה יהיה מאמן חדש עד להתמודדות המסקרנת שתתקיים ביום ראשון הבא.


טים הויבך חוגג (אריאל שלום)


שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (אריאל שלום)


ניסו אביטן (אריאל שלום)


אשר אלון, בעלי הפועל רעננה (אריאל שלום)

הרכבים
הפועל רעננה: אסף צור, עמית כהן, שון קלימקין (עידן שמש, 59), דריל לחמן, עידו לוי, ירדן כהן, אביחי ידין, שניר שוקר (בן בנימין, 68), כארם ארשיד, יואב תומר (אור דסה, 31), יוג'ין אנסה.

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, טים הויבך, דולב אזולאי, זלאטן סחוביץ', סתיו פיניש (פאטוס בצ'יראי, 46), ניקו אולסק, גבי קניקובסקי, רועי קהת, חן עזרא (צליל נחמיה, 90+3), גיא מלמד (יונס מלדה, 73).


שחקני מכבי נתניה מתחממים (אריאל שלום)


ירדן כהן מתחמם (אריאל שלום)


יוג'ין אנסה (אריאל שלום)


רועי קהת (אריאל שלום)


גבי קניקובסקי, חן עזרא (אריאל שלום)


אוהדי הפועל רעננה (אריאל שלום)


אוהדי מכבי נתניה (אריאל שלום)


שחקני מכבי נתניה לפני שריקת הפתיחה (אריאל שלום)


שחקני הפועל רעננה (אריאל שלום)

מהלך המשחק
אחרי דקה וחצי של כדורגל, ירדן כהן מרעננה ניסה להגביה מהאגף השמאלי, אך באופן לא מכוון הכדור שלו הלך לכיוון השער של דני עמוס, שהיה עירני והדף לקרן. בדקה התשיעית כהן כארם ארשיד הוכשל על ידי סתיו פיניש ברחבה, השופט איתן שמואלביץ' היה קרוב ושרק מיד לפנדל. אחרי התייעצות עם ה-VAR הוא החליט שאכן היה כדור עונשין. יואב תומר ניגש לבעוט ועשה את זה עם כדור שטוח ומדויק לפינה השמאלית ולרשת. 0:1 לרעננה


איתן שמואלביץ' מתייעץ עם שופטי ה-VAR (אריאל שלום)


יואב תומר חוגג (אריאל שלום)


דני עמוס מאוכזב אחרי הספיגה (אריאל שלום)


יואב תומר חוגג עם עמית כהן (אריאל שלום)


שחקני הפועל רעננה חוגגים (אריאל שלום)

דקה אחת בלבד אחרי השער של רעננה, נתניה הייתה חייבת להשוות. גיא מלמד הכניס כדור עומק לרועי קהת, שחלף על פני עידו לוי והיה חופשי לחלוטין מול אסף צור בתוך הרחבה, אך הבעיטה שלו נהדפה לקרן. הקצב של המשחק היה נהדר בדקות אלו, כשכל מתפרצת של רעננה הייתה מאוד מסוכנת בזמן שהיהלומים שלחו הרבה שחקנים קדימה ונותרו דלילים מאחור.


יואב תומר שומר על זלאטן סחוביץ' (אריאל שלום)

לאחר מכן, הקצב ירד מעט והשליטה עברה לנתניה. בדקה ה-31 יואב תומר, כובש השער, נאלץ להתחלף אחרי שנפצע בשרירי הבטן, ומי שנכנס על חשבונו היה אור דסה. בדקה ה-44, אחרי שלא היו מצבים טובים לשתי הקבוצות זמן רב, דסה מסר כדור עומק לעברו של יוג'ין אנסה שכבש מתוך הרחבה, אך החלוץ היה בנבדל קטן והשער נפסל בצדק. גיא מלמד ניסה את כוחו מ-20 מטרים, אך הכדור שלו היה חלש ורעננה ירדה להפסקה ביתרון 0:1.


סתיו פיניש נאבק עם שניר שוקר (אריאל שלום)

עם פתיחת המחצית השנייה נתניה ביצעה חילוף התקפי כאשר הכניסה את פאטוס בצ'יראי על חשבונו של סתיו פיניש. אחרי פחות מדקה על המגרש, החילוף התברר כבינגו. גבי קניקובסקי הכניס כדור מהאגף הימני אל תוך הרחבה, שם חיכה החלוץ. המונטנגרי הסתובב בצורה גדולה על עמית כהן ובעט בעוצמה אל הרשת של אסף צור. שער נהדר של בצ'יראי, שקבע 1:1.


פאטוס בצ'יראי כובש (אריאל שלום)


פאטוס בצ'יראי חוגג (אריאל שלום)


פאטוס בצי'ראי חוגג עם ניקו אולסק (אריאל שלום)

בדקות שלאחר שער השוויון, נתניה שלטה בקצב וחיפשה את המהפך. גם רעננה ביצעה חילוף התקפי משלה כאשר ניסו אביטן הוציא בדקה ה-59 בלם (שון קלימקין) והכניס חלוץ (עידן שמש). בדקה ה-63 הנתנייתים הגיעו למצב מצוין, כשחן עזרא מסר כדור עומק נהדר לזלאטן סחוביץ'. המגן הסרבי הגיע למצב של כיבוש שער ובעט מתוך הרחבה, אך פספס את המסגרת.


חן עזרא בועט (אריאל שלום)

היהלומים המשיכו לחפש את המהפך, ובצ'יראי הגיע למצב נגיחה טוב בדקה ה-75, אך החמיץ. ניסו אביטן היה נראה עצבני מאוד בדקות אלה ואף ספג כרטיס צהוב מהשופט איתן שמואלביץ', כמו גם עוזרו, גל כהן. בדקה ה-77, אחרי דקות רבות בהן רעננה לא סיכנה את דני עמוס, עמית כהן בעט מחוץ לרחבה, אך הכדור הלך אל הידיים של השוער.


דני עמוס (אריאל שלום)

בדקה ה-79 נגיחה נוספת של נתניה הייתה קרובה אפילו יותר. כדור שהוגבה מהאגף הימני אל הרחבה מצא את ראשו של יונס מלדה, שנגח בעוצמה לעבר השער, אך פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-83 אביחי ידין קיבל כרטיס אדום והותיר את רעננה בעשרה שחקנים אחרי שספג כרטיס צהוב שני, כאשר את שתי העבירות הוא ביצע על מלדה. 


אביחי ידין יורד לחדרי ההלבשה אחרי ההרחקה (אריאל שלום)


חן עזרא (אריאל שלום)


ניקו אולסק (אריאל שלום)


יוג'ין אנסה (אריאל שלום)

בדקה ה-87 בצ'יראי, שעלה בטירוף למשחק, הגיע למצב נוסף טוב ושחרר כדור חזק ברגל שמאל מתוך הרחבה לעבר השער של צור, אך היה רחוק מהמסגרת. ואז הגיע הרגע הגדול של המשחק. זלאטן סחוביץ' פרץ באגף השמאלי והעביר כדור רוחב שטוח. בן בנימין, קפטן רעננה, גלש לעבר הכדור, שפגע בידו. השופט שמואלביץ' שרק מיד לפנדל בצדק, אליו ניגש טים הויבך, שבנונשלנטיות מופלאה כבש בתוך תוספת הזמן וסיפק סיום בצורה הכי דרמטית שאפשר להתמודדות ושלוש נקודות חשובות לקבוצתו, שניצחה 1:2.


טים הויבך חוגג (אריאל שלום)


שחקני מכבי נתניה חוגגים (אריאל שלום)


שחקני מכבי נתניה חוגגים (אריאל שלום)


ירדן כהן מאוכזב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי