צפו בתקציר: ב-10 שחקנים, ב"ש הביסה 0:3 את נס ציונה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

דדיה הורחק (41), אך לא מנע מהדרומיים לחגוג. שהר כבש צמד, ויטור חתם. משחק נהדר לאקולטסה בבכורה, וארן גרם לפנדל שהוחמץ. נועלת הטבלה מתרסקת

(גודל טקסט)
למרות שנותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-41, הפועל באר שבע קטעה הערב (ראשון) רצף של שלוש תוצאות תיקו וגברה באצטדיון טוטו טרנר 0:3 על סקציה נס ציונה במסגרת המחזור ה-32 של ליגת העל. הקבוצה של יוסי אבוקסיס פתחה את המשחק בסערה ורשמה יתרון כפול כבר אחרי 31 דקות בזכות צמד של בן שהר (11 שערי ליגה), אך חשבה יותר על הצד ההגנתי אחרי שאור דדיה סיים את חלקו במשחק עוד לפני סיום המחצית הראשונה, כאמור, ונחמד לדמיין על כמה הייתה עומדת התוצאה ללא הכרטיס האדום של המגן הימני הצעיר, כאשר גם עם חיסרון מספרי היא הצליחה להגדיל את התוצאה.
 
 
מן העבר השני, נועלת הטבלה ממשיכה להתרסק ונראית בדרך הבטוחה לליגה הלאומית, ממנה עלתה רק בסיום העונה הקודמת. זה היה ההפסד השישי ברציפות שלה, כאשר בכל המשחקים הללו היא אפילו לא הצליחה להבקיע. המאמן הזמני ארז בלפר עמד על הקווים אחרי פיטוריו של עמיר תורג'מן, אך גם הוא וגם יחמיר היקה ודור כוכב שערכו הופעות בכורה לא עזרו.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)

 
 
ב"ש נהנתה מהופעה פשוט נהדרת של הזרים שלה. אלטון אקולטסה ערך בכורה, פתח בהרכב, בישל לבן שהר, הוחלף בדקה ה-79 וסיפק הופעה מרשימה מאוד. גם ז'וסואה היה פשוט פנטסטי, כמו מיגל ויטור. גם אנתוני וארן ערך הופעת בכורה כשהחליף את אקולטסה וגרם לפנדל לזכות נס ציונה. מי שימשיכו להמתין הם דויד סימאו, שישב על הספסל ולא שותף, וגם קייס גאנם, שנעדר בעקבות צהובים.
 
 
הדרומיים פתחו בסערה את המחצית הראשונה, כאשר אלטון אקולטסה היה דומיננטי מאוד וכמעט כל מהלך חיובי של התקפת הקבוצה עברה דרכו, ולרגע לא היה נראה שזה המשחק הראשון שלו באדום. בדקה התשיעית הוא בישל לבן שהר את ה-0:1, בזמן שנס ציונה נראתה בהלם. ב"ש המשיכה לתקוף ולתקוף, הייתה נראית קרובה לשני והוא אכן הגיע בדקה ה-31, כששהר הנהדר השלים צמד עם סיומת קלילה מקרוב וקבע 0:2.


שחקני נס ציונה מאוכזבים (דני מרון)

 
 
המשחק קיבל תפנית בדקה ה-41. אחרי התלבטות שארכה כשש דקות יחד עם שופטי ה-VAR, החליט השופט לירן ליאני להרחיק את אור דדיה, מגנה הימני של הפועל ב"ש, אחרי שהכשיל מחוץ לרחבה את רז נחמיאס ומנע ממנו מצב הבקעה ודאי. נס ציונה החלה ללחוץ, רז שטיין פגש את המשקוף, מוסא מאזו רשם החמצה גדולה מתוך הרחבה, אך השער המצמק לא הגיע והתוצאה נותרה בעינה עד לשריקה למחצית.
 
 
בפתיחת החצי השני הפועל ב"ש החלה ללכת יותר לאחור באופן טבעי, כאשר האורחת ניסתה ללחוץ במטרה לצמק את התוצאה כמה שיותר מהר, אולי בדרך לשויוון. ניסיונות של שטיין, יחמיר היקה וסביין לילאי נבלמו אצל אוהד לויטה, שהציג יכולת מצוינת בין הקורות ונראה כמו תחליף נהדר לארנסטס שטקוס הפצוע. עם זאת, נועלת הטבלה התקשתה מאוד לפרוץ את הגנת הדרומיים ודעכה ככל שהדקות חלפו. 


בן שהר חוגג (דני מרון)

 
 
בדקה ה-76 הקבוצה של יוסי אבוקסיס כבר עלתה ל-0:3 מנגיחה של מיגל ויטור (שנפסל לו שער בדקה ה-12) אחרי הגבהה של ז'וסואה. לאחר מכן, היה נראה שנס ציונה כבר הרימה ידיים ובכלל לא ניסתה ללכת קדימה, כשב"ש הייתה הרבה יותר קרובה לרביעי מאשר האורחת קרובה לשער המצמק. נגיעת יד של אנתוני וארן ברחבת ב"ש הביאה לפנדל לזכות נס ציונה, אותו סהר לוי כבש, אך השופט לירן ליאני שרק לפנדל חוזר אותו לוי כבר החמיץ והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום, כאשר על נועלת הטבלה לעשות חושבים לקראת המשך מאבקי התחתית.
 
 
הפועל באר שבע תגיע במחזור הבא לאצטדיון בלומפילד, כאשר תפגוש ביום שבת את בני יהודה של האקס, אלישע לוי, שתבוא להילחם על המקום בפלייאוף העליון (17:10, ספורט3). נס ציונה, מנגד, תארח ביום ראשון באצטדיון המושבה לקרב תחתית לוהט את הפועל רעננה. מדובר בשתי הקבוצות אשר נמצאות מתחת לקו האדום וצפויה לנו התמודדות מסקרנת במיוחד, כיאה לקרב בין שתיים שנלחמות על חייהן בליגה.


שחקני נס ציונה מאוכזבים (דני מרון)


יוסי אבוקסיס (דני מרון)


ארז בלפר (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה (הורחק, 41), מיגל ויטור, שיר צדק, אורן ביטון, מרואן קהבא, ז'וסואה, תומר יוספי, ניב זריהן (בן ביטון, 46), אלטון אקולטסה (אנתוני וארן, 79), בן שהר (נאור סבג, 73).

סקציה נס ציונה:  עומרי גלזר, פרנסיסקו דוטארי (נועם כהן, 54), איתי עוזרי (סהר לוי, 82), דריס וויטנס, רז נחמיאס, אופק ביטון, סביין לילאי, דור כוכב (גיא בדש, 67), יחמיר היקה, רז שטיין, מוסא מאזו.


אלטון אקולטסה בחימום (דני מרון)


אור דדיה בחימום (דני מרון)


שחקני נס ציונה מתחממים (דני מרון)


אנתוני וארן על הספסל (דני מרון)


אוהדי הפועל ב"ש (דני מרון)

מהלך המשחק
אחרי חמש דקות של כדורגל, אלטון אקולטסה הראה לראשונה חלק מיכולותיו עם פריצה סוחפת באגף השמאלי, בסיומה העביר כדור רוחב שנבלם אל תוך הרחבה. אקולטסה המשיך להיות דומיננטי מאוד ובדקה התשיעית, אחרי מהלך נהדר נוסף שלו, הגביה מצוין לרחבה ופשוט הניח את הכדור על ראשו של בן שהר, שהמשיך בקלות לרשת והעלה את ב"ש ל-0:1 מהיר.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)


בן שהר חוגג (דני מרון)


בן שהר חוגג (דני מרון)

בדקה ה-12 ב"ש כבשה שער נוסף, הפעם בזכות נגיחה של מיגל ויטור, אבל תומר יוספי היה בעמדת נבדל בשלב מוקדם יותר של במהלך והשער נפסל בצדק. שש דקות בלבד חלפו ובן שהר חדר לרחבה בצורה נהדרת, אך בעט לא מספיק טוב מול עומרי גלזר ופספס הזדמנות גדולה להכפיל את התוצאה.


מיגל ויטור חוגג את השער שנפסל (דני מרון)


לירן ליאני מקבל איתות מה-VAR (דני מרון)


מערכת ה-VAR בטרנר (דני מרון)

בדקה ה-30 תומר יוספי בעט מחוץ לרחבה וסחט הצלה יפה מעומרי גלזר. דקה אחת בלבד עברה ושוב יוספי הגיע למצב טוב ובעט מתוך הרחבה, אך הכדור שלו נהדף עד לבן שהר, שגלגל מקרוב לרשת, השלים צמד, כבש את ה-11 שלו העונה בליגה וקבע 0:2.


בן שהר חוגג (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)


בן שהר חוגג (דני מרון)


אלטון אקולטסה (דני מרון)

בדקה ה-41 הפועל באר שבע נותרה בעשרה שחקנים כשאור דדיה הורחק. המגן הימני הכשיל על סף הרחבה את רז נחמיאס. לירן ליאני קיבל איתות ממערכת ה-VAR, כאשר ראשית כל בדק האם נחמיאס היה בנבדל, ולאחר שהתברר שלא בדק האם ההכשלה הייתה מחוץ לרחבה או שמא מגיע פנדל לנס ציונה. אחרי שש דקות של התלבטות, דדיה הורחק בכרטיס אדום ישיר. 


תומר יוספי מנחם את אור דדיה אחרי האדום (דני מרון)


אור דדיה יורד מהמגרש אחרי האדום (דני מרון)


מוסא מאזו שומר על מרואן קבהא (דני מרון)

בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה רז שטיין בעט כדור חופשי מ-22 מטרים ושיגר טיל אדיר לעבר שערו של אוהד לויטה, אך לצערו פגע רק במשקוף השער. שתי דקות לאחר מכן, עדיין בתוך התוספת, איתי עוזרי העביר כדור רוחב שטוח למוסא מאזו, שהיה חופשי לחלוטין במרחק של עשרה מטרים מהשער, אך החמיץ בגדול, פספס את המסגרת והקבוצות ירדו למחצית עדיין בתוצאה של 0:2 לטובת ב"ש.


אור דדיה שומר על רז שטיין (דני מרון)

עם פתיחת המחצית השנייה יוסי אבוקסיס החליט להוציא את ניב זריהן ולהכניס את בן ביטון בכדי לסדר את המערך אחרי הרחקת דדיה. בדקה ה-51 יחמיר היקה הגיע למצב טוב מתוך הרחבה ובעט לעבר שערו של אוהד לויטה, שסיפק הצלה נהדרת. דקה אחת חלפה והפעם היה זה רז שטיין עם בעיטה חדה ומדויקת מ-15 מטרים לפינה הרחוקה, אך שוב לויטה הדף.


דריס וויטנס שומר על ז'וסואה (דני מרון)

בדקה ה-57 ז'וסואה מצא את מיגל ויטור ברחבה במהלך פורטוגלי, הבלם נגח אך פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-63 דור כוכב ניסה להכניס כדור לרחבת ב"ש, הוא הוא נבלם ע"י הגנת ב"ש עד לסביין לילאי. הקשר האלבני הניף את הרגל ובעט כדור אדיר מ-20 מטרים לעבר השער של לויטה, שסיפק הצלה ענקית והדף לקרן.


דור כוכב נאבק עם אורן ביטון (דני מרון)

ולמרות הכל, ב"ש עלתה בסופו של דבר ל-0:3. ז'וסואה הגביה כדור קרן בדקה ה-76, מיגל ויטור שוב נגח, שוב לרשת – והפעם אף אחד כבר לא יכל לקחת לו את השער הזה. שתי דקות בלבד חלפו ז'וסואה סיפק כדור עומק יוצא מן הכלל לעבר אקולטסה שקיבל הזדמנות גדולה לכבוש את שער הבכורה שלו, אך החמיץ מול עומרי גלזר.


מיגל ויטור חוגג (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)


איתי עוזרי שומר על אלטון אקולטסה (דני מרון)

בדקה ה-87 לירן ליאני קיבל איתות ממערכת ה-VAR על פנדל אפשרי לזכות נס ציונה לאחר נגיעת יד של אנתוני וארן ברחבה. אחרי בדיקה, הוא שרק לכדור עונשין בצדק, אותו תרגם הקפטן סהר לוי לשער בדקה ה-89, אך בעקבות כניסה מוקדמת של מוסא מאזו לרחבה השופט קבע פנדל חוזר. את הבעיטה החוזרת לוי החמיץ, והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.


סהר לוי עם יחמיר היקה אחרי הפנדל (דני מרון)


אנתוני וארן. גרם לפנדל בהופעת הבכורה (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש חוגגים בסיום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי