בלבול: "רציתי לצרף קשר, אבל זה לא הסתדר עם מרטין האשק"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

לפני בית"ר ירושלים, מאמן מכבי חיפה התייחס לצ'כי שלא הצטרף: "הסגל אמנם התקצר, אבל הוא איכותי". על הקבוצה מהבירה: "לא יודע באיזה שיטה הם יעלו, אנחנו באים לנצח בטדי"

(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב איבדה נקודות במפתיע מול הפועל חיפה, מכבי חיפה – שתזכה לעידוד של כ-6,000 אוהדים – תעלה מחר (שני ב-20:15) לכר הדשא באצטדיון טדי במטרה ברורה: לנצח את בית"ר ירושלים ולהוריד את ההפרש מהמקום הראשון לשלוש נקודות בתום המחזור ה-23 בליגת העל. אם החבורה של מרקו בלבול תצא מהבירה עם ידה על העליונה, היא תוכל לטפס זמנית למקום הראשון כשתארח ביום שבת (החל מ-19:45, ישיר בערוצי ספורט1) את הפועל חדרה, יממה לפני שהאלופה תפגוש את קריית שמונה.

מבחינת ההרכב, על פי האימון המסכם נראה כי מרקו בלבול ימשיך עם רוב השחקנים שפתחו מול הפועל תל אביב. דולב חזיזה עשוי לחזור להרכב על חשבונו של מקסים פלקושצ'נקו, כאשר האחרון אף תורגל חלק מהאימון גם במקומו של יובל אשכנזי, אבל ההערכה ששני האקסים של בני יהודה יזכו לעדיפות. "מקסים השתלב מצוין ונתן משחק טוב נגד הפועל ואנחנו שמחים ששחקנים שקמים מהספסל מוכיחים את עצמם, זו המטרה. זה טוב שיש תחרות, יש לי כאב ראש בריא", הסביר בלבול במסיבת העיתונאים. 

על היריבה: "בית"ר ירושלים היא קבוצה מצוינת, קל וחומר באצטדיון טדי. יש לה שחקנים מאוד איכותיים ואנחנו נצטרך לשחק את המשחק שלנו ולהיות נחושים וממוקדים במטרה לחזור עם שלוש נקודות. אנחנו רוצים לעמוד במטרות שלנו ונעשה הכל כדי לנצח. בית"ר זה מועדון גדול עם שאיפות להיות בצמרת הגבוהה. יהיה משחק לא קל, אנחנו יודעים שתמיד קשה שם. מוכנות וריכוז, זה מה שיעזור לנו לרשום הופעה טובה. אני לא אשתף אתכם בהתלבטויות שלי, אבל נצטרך לבוא מחר ולהיות ביום טוב כדי לחזור עם שלוש נקודות".

על הצורה בה הוא מנהל את הסגל: "על כל מהלך שאנחנו מבצעים פה, יש חשיבה מאוד מאוד גדולה. אנחנו מנתחים כל מהלך וחושבים על כל שינוי שאנחנו עושים – זה קורה אחרי ניתוח מעמיק. אני משתמש בסגל כמו שאני חושב לנכון, גם מבחינה פיזית, גם מנטלית וגם מקצועית – הכל לטובת מכבי חיפה ולא לטובת שום דבר אחר".


מסרב לצאת בהצהרות. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

על הסגל החסר של בית"ר: "כל משחק יכול להתפתח להרבה מאוד כיוונים, אני לא יודע בדיוק באיזו שיטה הם ישחקו, אבל בדרך כלל אנחנו נערכים לכל תרחיש. אנחנו יודעים לרוב איך היריבות ישחקו, כולם מכירים את כולם בליגה הזו. בית"ר טובה וחזקה, נבוא לשחק כדורגל טוב וצפויה אווירה טובה. מכבי חיפה באה לכל משחק במטרה לנצח, וכך גם למשחק הזה".

על מזג האוויר הקר שצפוי מחר בירושלים: "אני אתלבש מצוין, זה בטוח. גם השחקנים מתכוננים עם הציוד וכל מה שצריך. אנחנו יודעים שיהיה קר, אבל בכדורגל אין תירוצים – לא חום ולא שלג. נבוא לעשות את העבודה ונרצה לנצח".

הפער ממכבי תל אביב: "עם עובדות אי אפשר להתווכח, נצטרך לבוא לכל משחק ולעשות את העבודה מבחינה מקצועית. נרצה לתת הופעה טובה ולעשות את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר, אני מאמין שזה מה שיקרה. הפער? יש הרבה מאוד משחקים והרבה נקודות בקופה. אין משחקים קלים, נצטרך להמשיך בדרך שלנו ולנהל את הסגל הזה בצורה נבונה וחכמה, לחשוב אחרי כל מהלך".

על אצטדיון טדי: "אני חושב שאתם רואים את הליגה, היא מאוד קשה. כולם מאבדים נקודות ומתקשים, ראינו אתמול את מכבי תל אביב נגד הפועל חיפה ואותנו נגד כפר סבא. נצטרך לעלות מחר מאוד ממוקדים ונחושים, בית"ר עשתה שינוי משמעותי בחלון הזה כמו גם באר שבע שגם היא חזקה. יש לנו שאיפות, נצטרך להמשיך בדרך שלנו. אני יודע מה אני רוצה מהשחקנים שלי וזה מה שנבוא לעשות".


"זה לא סוד שרצינו לצרף קשר" (ספרטה פראג)

על מרטין האשק שבסופו של דבר לא הצטרף: "זה לא סוד, אתם יודעים שרצינו שחקן נוסף בקישור. מרטין שחקן טוב, אבל הדברים לא הסתדרו ואני מאחל לו בהצלחה. אני מדבר איתכם מאוגוסט, יש לי סגל טוב. אמנם הוא התקצר קצת לאחרונה, אבל הוא מאוד איכותי. השחקנים מקצוענים שמקריבים את גופם ואני סומך עליהם שהם ימשיכו לעשות את העבודה. בקשר לאוטין, הוא נשאר במכבי חיפה ואני מקווה שהוא יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו".

על יאניק ווילדסחוט: "יאניק נמצא בתקופה טובה והוא עוזר לנו גם בהתקפה ובהגנה. הוא יודע לשחק גם באמצע וגם על הקו, הוא שחקן טוב עם בעיטה טובה ואנחנו שמחים שהוא עוזר לנו".

על אוהד מכבי חיפה, שצפויים להגיע גם לטדי במספרים מרשימים: "מה שהקהל עושה השנה זה נדיר ביותר, אתה מגיע למשחק חוץ ומרגיש כמו בבית. התמיכה שלהם אדירה ולנו רק נשאר לעבוד קשה ולהחזיר להם על כך במגרש".

הרכב משוער: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (מקסים פלקושצ'נקו), דולב חזיזה, צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט וניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי