צפו: 0:2 גדול לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה, שער בכורה לעטר

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

הירוקים היו זקוקים לניצחון כדי לצמק את הפער ממכבי ת"א לשלוש נק', אך החלוץ (26) שהגיע מהמוליכה כבש מפנדל מפוקפק ופלומיין (90) הכפיל מטעות של ארד וכהן. שרי החמיץ פנדל

(גודל טקסט)
מכבי חיפה לא ניצחה את בית"ר ירושלים באצטדיון טדי מזה שלוש שנים, אבל הערב (שני) היא ידעה שהיא לא יכולה לחשוב על שום תוצאה אחרת. היא הגיעה לבירה כשהיא במרחק שש נקודות בלבד ממכבי תל אביב, בעזרתה של היריבה העירונית הפועל חיפה שסחטה 1:1 מהאלופה בתוספת הזמן, אבל פגשה קבוצה מחוזקת באלירן עטר, שכמו בימים היפים עשה את ההבדל וסייע להעניק לרוני לוי ולחבריו החדשים שלוש נקודות יקרות עם 0:2 מרשים, שצימק את הפער ממכבי חיפה שבמקום השני לשש נקודות.

19,000 צופים הגיעו לאצטדיון טדי על אף הקור הקיצוני, אך סיפקו אווירה חמה במיוחד ונהנו ממשחק קצבי מאוד. על פניו נחשבה מכבי חיפה לפייבוריטית, אבל כאמור היא לא ניצחה בטדי מזה שלוש שנים, מאז שגילי ורמוט העניק לה 0:1 קטן, וכמו בתשעה מתוך ה-11 הביקורים האחרונים שלה כולל הערב, לא הצליחה לשוב לכרמל עם שלוש הנקודות.

מרקו בלבול לא ביצע שינויים בהרכב מכבי חיפה לעומת ה-11 שהביסו 0:5 את הפועל תל אביב, כך שמקסים פלקושצ'נקו הועדף על פני דולב חזיזה, אבל כאמור מי שעשה את ההבדל היה דווקא שחקן הרכש של הצהובים שחורים, אלירן עטר שפתח את המשחק היטב ובדקה ה-26 גם התכבד בשער בכורה מוצדק מנקודת הפנדל, לאחר שעופרי ארד ספק הכשיל את עלי מוחמד וגם טענה של הירוקים לנבדל של שלומי אזולאי לא התקבלה על ידי שופטי המסך. 

כמו עטר, גם חנן ממן פתח בהופעת הבכורה שלו בבית"ר ירושלים לאחר שרק הגיע מהפועל באר שבע, אבל עלי מוחמד, מי שספק הוכשל ברחבה ואפשר לחלוץ לכבוש, נגע בכדור עם ידו מן העבר השני והזדמנות פז של מכבי חיפה להשוות הוחמצה על ידי צ'רון שרי, שלא הצליח לבלבל את איתמר ניצן וראה את השוער הבית"רי מזנק והודף לקרן.

 


ממן עטר על כר הדשא בטדי, לראשונה בצהוב שחור (דני מרון)


תפאורה נהדרת באצטדיון טדי (דני מרון)


גם כ-6,000 ירוקים דאגו לאווירה מחשמלת בטדי (דני מרון)

בית"ר ירושלים הגיעה למשחק לאחר שני הפסדים רצופים ובחלוף הדקות במחצית השניה גם נראה היה שהלחץ עושה את שלו והלחץ של הירוקים הלך וגבר, גם הודות לחילופיו של בלבול שהכניס את דולב חזיזה, סינטיהו סלליך ולקראת הסיום גם את ירדן שועה, אבל עמוק בתוספת הזמן ולאחר החמצות קורצות בשני הצדדים, עופרי ארד שוב ביצע טעות כשמסר לג'וש כהן בתוך הרחבה כדור שהשוער נאלץ להרים עם ידיו, למארחת נפסק כדור לא ישיר מקו החמש וקריאף סידר לפלומיין כדור שהוא פשוט לא יכול היה שלא לכבוש. בית"ר ירושלים עם 0:2 שהוא ללא ספק הניצחון הכי גדול שלה העונה.


רוצים לזכות בפרסים? 

– ענו על חידת ליגת העל
– בחרו את שחקן המחזור של בזן 
– הצביעו לשחקן החודש של אלקטרה

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, אופיר קריאף, חנן ממן (שלום אדרי, 75), פרדי פלומיין, אלירן עטר (תמיר עדי, 82), שלומי אזולאי (עידן ורד, 81).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם (ירדן שועה, 82), נטע לביא, יובל אשכנזי, מקסים פלקושצ'נקו (דולב חזיזה, 53), צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט (סינטיהו סלליך, 60), ניקיטה רוקאביצה.

מהלך משחק
פתיחה נהדרת של בית"ר ירושלים, כשאלירן עטר יצר שני מצבים תוך חמש דקות. החלוץ שהגיע ממכבי ת"א מקשה על ארנסט מאבוקה באגף ימין ואף בעט למסגרת של ג'וש כהן, אבל היה זה כדור חלש שהשוער קלט בקלות. בדקה ה-16 שוב היה זה עטר שסיכן את הירוקים עם הרמה פנטסטית מתוך הרחבה לאזולאי, ששם את הראש וראה את הכדור טס ליד קורת השער ויוצא החוצה.

בדקה ה-26, בית"ר ירושלים כבר לא פספסה את ההזדמנות: עלי מוחמד פרץ לרחבה וספק הוכשל על ידי עופרי ארד, אבל השופט רועי ריינשרייבר הצביע על הנקודה הלבנה – מכיוון שלא ניתן לקבוע שמדובר בטעות ודאית, שופטי המסך לא התערבו ואלירן עטר, בהופעת הבכורה, בעט כדור מדויק לפינה השמאלית של כהן והעלה את בית"ר ירושלים ל-0:1 מוצדק. עם זאת, היו במכבי חיפה מי שטענו שאזולאי היה עוד לפני ההכשלה בעמדת נבדל, אבל לא נראה ששופטי המסך כלל בדקו את הנושא.


מוחמד מוכשל על ידי ארד (דני מרון)


הירוקים טענו גם לנבדל של אזולאי (דני מרון)


עטר מכניע את כהן מהנקודה הלבנה (דני מרון)


בכורה מוצלחת לחלוץ שרק הגיע ממכבי ת"א (דני מרון)

שתי דקות בלבד חלפו והירושלמים כמעט עלו ליתרון כפול. מתפרצת קטלנית הסתיימה בהחמצה גדולה של שלומי אזולאי, שמתוך הרחבה בעט כדור שכהן הדף, אלא שהכדור הגיע אל פרדי פלומיין שנבלם מכ-11 מטר ומשם הכדור ניתז אל ממן שמקרוב נעצר אצל כהן ומארחת נותרה עם כדור קרן בלבד ממצב של שלושה על שניים.

בדקה ה-39, מוחמד, מי שסחט את הפנדל לזכות בית"ר, ביצע טעות קשה כשעלה לכדור גובה ונגע בו ברחבה עם היד וריינשרייבר הצביע על הנקודה הלבנה פעם נוספת, הפעם לזכות מכבי חיפה. צ'רון שרי התייצב מול איתמר ניצן ובעט ימינה, אבל השופט הימר על הפינה הנכונה וסיפק הדיפה מרשימה שהותירה את הצהובים שחורים ביתרון.


ניצן לוקח את הכדור של שרי (דני מרון)


קונסטנטין ושחקני בית"ר רצים אל ניצן (דני מרון)

היכולת הטובה של הירושלמים נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה, ושוב היה זה אלירן עטר שבדקה ה-50 מכ-16 מטרים בעט כדור כל כך אופייני לו, מסובב לפינה הרחוקה, אבל כהן היה עירני, זינק והדף היטב. בדקה ה-53, מיד לאחר שדולב חזיזה עלה מהספסל במקום פלקושצ'נקו, הרמה שלו מאגף ימין כמעט הסתיימה בשער עצמי של אנטואן קונטה, אבל ניצן הצליח למנוע זאת.

בדקה ה-60 ניסה את כוחו אופיר קריאף ממרחק רב, כדור שהפתיע את כהן שרק הצליח לאגרף את הכדור, אך בשנייה האחרונה הוא התעשת ומנע מהתקפת בית"ר להבקיע מהכדור חוזר. שלוש דקות אחר כך שוב חזיזה הפעלתן איים על השער הבית"רי, הפעם ניסה בבעיטה מרחוק וניצן שוב היה במקום. בדקה ה-71 מכבי חיפה הייתה קרובה מאוד לשוויון, אך הבעיטה של אשכנזי פגשה את המשקוף של ניצן ההמום וההגנה המארחת הצליחה להרחיק את הכדור.

 

שומר על היתרון. ניצן מקדים את רוקאביצה (דני מרון)

לקראת עשר הדקות האחרונות, הלחץ של מכבי חיפה התחיל לתת את אותותיו וגם שחקני בית"ר נראו ככאלו שיצאו מהקצב. רוני לוי החליף את ממן ועטר שרשמו בכורה מוצלחת מבחינתם, אבל היה זה סלליך שמצא את עצמו בעמדה נוחה ברחבה ובעט החוצה. דולב חזיזה, שעלה מהספסל, החזיק סיבוב שלם עם ארבעה כרטיסים צהובים, אולם קיבל היום את החמישי וייעדר ממשחק הקבוצה באשדוד.

דקה בתוך תוספת הזמן, מכבי חיפה הגיעה אולי להזדמנות הכי גדולה שלה כאשר ערבובייה ברחבה הציבה את ירדן שועה באחד על אחד, אבל דיוגו ורדסקה שלח את הרגל ומנע שוויון ברגע האחרון. מיד אחר כך, כשהשחקנים הירוקים עוד ליד רחבת בית"ר, פלומיין הריץ מתפרצת קטלנית וגם סיים אותה בבעיטה לחיבורים, אבל כהן התעופף היטב והדף לקרן.

חלפה עוד דקה ושוב הזדמנות ענקית של בית"ר. עידן ורד הגיע לאחד על אחד ומזווית לא קלה משלושה מטרים בעט על גופו של כהן, שמגופו הכדור הגיע על ארד – אבל בלם מכבי חיפה נגע בכדור, השאיר לכהן והאחרון הרים את הכדור עם ידיו ולמארחת מצב נייח מקו החמש – קריאף נגע בכדור, השאיר אותו לפלומיין שבעט בין שחקני החומה והבטיח את הניצחון. 0:2 לבית"ר ירושלים בסיום.


פלומיין קובע את תוצאת המשחק (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי