גורפינקל בראיון: "הייתי מוכן לחזור למכבי חיפה, פתאום הודיעו לי שהכל התפוצץ"

יהב גורפינקל
יהב גורפינקל | אודי ציטיאט

מגן חדרה כבר ארז את חפציו והתכונן לשוב לקבוצת האם שלו, אך לבסוף נשאר ("לא מאוכזב") ובשבת (19:50, ישיר בספורט4) הוא יפגוש את הירוקים. וגם: על סוד ההצלחה והמודל לחיקוי

(גודל טקסט)
בעונה שעברה הפכה הפועל חדרה לאחת ההפתעות הגדולות של ליגת העל. עונה אחת בלבד לאחר שחזרה לליגת העל אחרי היעדרות של 39 שנים, הצליחה הקבוצה הצנועה מהשרון לסיים את העונה הסדירה בין שש הראשונות, להגיע לפלייאוף העליון ולסיים את המסע בגביע המדינה רק בשלב חצי הגמר. 

בקיץ האחרון דיברו על חדרה כהבלחה של עונה אחת, וכי סינדרום העונה השנייה בליגת העל יכה בה. חלק מהפרשנים אף הזכירו אותה כאחת המועמדות הבכירות לירידה בחזרה לליגה הלאומית. והנה, שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה, הפועל חדרה עומדת לעשות זאת בפעם השנייה ברציפות.  ערב המחזור ה-24 היא מדורגת במקום החמישי. אמנם צריכה לפגוש את מכבי חיפה (שבת, 19:50, ישיר בספורט4) ולאחר מכן גם את בית"ר ירושלים ואת הפועל תל אביב (אחת מיריבותיה העיקריות על מקום בפלייאוף),אבל גם הספקנים הכי גדולים כבר מודים שרוב הסיכויים שנראה את חדרה שוב מסיימת בשישייה הראשונה. 

יש סיבה לאופטימיות הזו. בשבוע שעבר השלימה הפועל חדרה שלושה ניצחונות רצופים והתבססה במקום החמישי. איך מסבירים את ההצלחה? למרות עזיבתו של המאמן ניסו אביטן בקיץ והתפטרותו של מחליפו אורי גוטמן במהלך העונה, נראה כי גם העונה השחקנים שעושים את ההבדל הם הצעירים המושאלים מהקבוצות הגדולות. אחד מהם הוא המגן השמאלי יהב גורפינקל, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה.


יהב גורפינקל (לירון מולדובן)

רק לפני שבוע עוד נכלל גורפינקל בעסקה שנרקמה בין חיפה וחדרה, במסגרתה ישוב המגן בחזרה לקבוצת האם שלו, אלא שפיצוץ העברת מרטין האשק לירוקים בשעות האחרונות של חלון ההעברות טרף את הקלפים, וגורפינקל נשאר בחדרה. 48 שעות אחר כך הוא כבר היה שותף לניצחון 0-2 על הפועל כפר סבא.

"זה היה שבוע מצוין", אומר גורפינקל בראיון למעריב, רגע לפני החזרה המרגשת לאצטדיון סמי עופר והמפגש מול קבוצת האם. "מעבר לניצחונות, גם ידענו לשמור על רשת נקייה בכל המשחקים, כשמצד שני אנחנו שווים גול בכל משחק".

אז אתם בדרך לפלייאוף העליון?

"אחרי שלושה ניצחונות כאלה אנחנו כבר פוזלים לכיוון הפלייאוף ונהיה מאושרים אם נגיע לשם. יש לנו שלושה משחקים לא פשוטים עד לסיום העונה הסדירה, ואם נדע לשמוע על אפס ספיגות ונמשיך במשחק ההגנה כמו שעשינו לאחרונה, אז ניכנס לשישייה הראשונה".


גורפינקל שומר על דור מיכה ממכבי תל אביב (אריאל שלום)

אם לא תגיעו לפלייאוף העליון זו תהיה אכזבה?

"במצב של עכשיו, אז כן. תהיה אכזבה קטנה, אבל אם בתחילת העונה היו אומרים לנו שזה מה שיקרה, אז לא היינו מעזים אפילו לחלום על כך. גם אם נהיה בפלייאוף התחתון, אפשר להיות רגועים שהבטחנו את ההישארות בליגה".

מה סוד ההצלחה של הפועל חדרה?

"דבר ראשון זו המשפחתיות. יש כאן אנשים טובים שדואגים לשחקנים, מוודאים שיהיה להם טוב ובעיקר דואגים למצב הרוח. כל אחד נותן את הלב והנשמה שלו על המגרש".

כולם מדברים על משפחתיות. תן דוגמה.

"אם למשל אתה מגיע לאימון עם פנים עצובות, כולם דואגים שמצב הרוח שלך יעלה. שמים לב אליך. גם העובדה שלא פעם אנחנו יוצאים אחרי האימון למסעדה כקבוצה נותנת תחושה טובה של ביחד".


גורפינקל יחד עם עופרי ארד באימוני טרום העונה של מכבי חיפה (אודי ציטיאט)

עד לא מזמן עברתם משבר בדמות העזיבה של אורי גוטמן. כיצד אתה רואה זאת?

"באופן אישי הופתעתי מאוד, כי לא שמתי לב שיש משהו שקורה והיינו גם במקום טוב בטבלה. זה פגע בנו וגרם לירידה ביכולת ובתוצאות. לשמחתנו הגיע שרון מימר ואסף אותנו בחזרה למסלול".

מה ההבדל המהותי בין גוטמן למימר?

"כל אחד והגישה שלו. אורי קצת יותר הגנתי וטקטי, ושרון אוהב יותר משחק התקפי. לכל אחד הסגנון שלו, וזה בסדר". 

ברמה האישית, אתה מרוצה מהעונה שלך?

"אני שמח שאנחנו מצליחים קודם כל כקבוצה ועושים עונה טובה, אבל מצפה מעצמי ליותר בישולים והבקעות ובעיקר להפוך לשחקן דומיננטי".


אורי גוטמן (מאור אלקסלסי)

בשבת אתם בסמי עופר. לא היה חסר הרבה שתגיע למשחק הזה כשחקן מכבי חיפה.

"זו הייתה סיטואציה מבלבלת. ביום האחרון של חלון ההעברות בכל שעה אמרו לי משהו אחר. הסוכן שלי אמנם טיפל בהכל וכבר הייתי מוכן לחזור לחיפה, אבל פתאום הודיעו לי שהכל התפוצץ ושאני נשאר בחדרה. אני תמיד מסתכל על חצי הכוס המלאה ואוכל להמשיך את ההתקדמות שלי כאן".

ובכל זאת, כבר חלמת בראש על מכבי חיפה ומאבק האליפות?

"קודם כל, חשבתי על מעבר למועדון גדול כמו מכבי חיפה. עם כל הכבוד לחדרה, הציפיות כאן שונות. כן, חשבתי על מאבק האליפות ועל להיות במקום אחר, אבל זה לא יצא. היו כמה שחקנים בחדרה שהתעניינו לגביי באותו יום, אבל בסוף זה לא יצא לפועל".

אתה מאוכזב שלא עברת לשם?

"ממש לא. כל דבר קורה לטובה ובכל מקום אני מוצא את הצד החיובי. אני שמח להיות בחדרה".


גורפינקל שומר על ליוואי גרסיה מבית"ר ירושלים (אודי ציטיאט)

תגיד, מכבי חיפה בנויה לאליפות השנה? 

"מדובר בקבוצה שרצה טוב ושחקנים מאוד מאוחדים. רואים שיש אווירה טובה. אני מאחל להם הצלחה ובטוח שהם ירוצו עד הסוף".

ומה יקרה בשבת?

"זה די מרגש עבורי להגיע לסמי עופר מול הקהל הגדול של מכבי חיפה, אבל ההכנות הן רגילות. אני כרגע בחדרה ורוצה לנצח מבחינה ספורטיבית עבור הקבוצה שלי".

אבל בעונה הבאה תעדיף לשחק בחיפה. 

"אני חוזר לשם באופן אוטומטי בסוף העונה, והמטרה שלי היא בעיקר להיות בעוד שלוש שנים באירופה. יש לי דרכון אירופי ואני משחק בעמדת המגן שמאלי, שזאת עמדה מבוקשת. תמיד זקוקים למגנים שמאליים בכל מקום".


גורפינקל. שואף לצאת לאירופה (מאור אלקסלסי)

נבחרת ישראל?

"חלום של כל שחקן להגיע לנבחרת הבוגרת. כבר עברתי בנבחרות הצעירות, ואני חושב שאם אמשיך להתקדם, אגיע בסוף גם לשם".

מודל לחיקוי?

"בשנים האחרונות עקבתי בעיקר אחרי מרסלו מריאל מדריד ובשנה האחרונה אני עוקב גם אחרי טרנט אלכסנדר-ארנולד מליברפול. הוא אמנם מגן ימני, אבל אני לומד גם ממנו".


מרסלו נאבק עם אלכסנדר-ארנולד. המודלים (Mike Hewitt/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי