אבוקסיס: "עונש הרדיוס יצא מהעולם, עדיף כבר להוריד נקודות"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

מאמן הפועל ב"ש לא אהב את ההחלטה שקבוצתו תארח את כפ"ס באצטדיון נתניה ומתכונן לאקסית בני יהודה בשבת: "מרגש". על אקולטסה: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה כשהבאנו אותו". יוספי: "יש כאן אווירה מעולה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי ה-0:3 על סקציה נס ציונה, בו הציגה יכולת מרשימה, הפועל באר שבע ממשיכה בהכנותיה לקראת המפגש מול בני יהודה בבלומפילד ביום שבת (17:10, ספורט3). הדרומיים לא הפסידו בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלהם וכעת ינסו לחבר ניצחון שני ברציפות, כאשר המאמן יוסי אבוקסיס יפגוש לקרב פיקנטי את הקבוצה אותה אימן בשנתיים וחצי האחרונות והוביל אותה לזכייה בגביע המדינה בעונה הקודמת.

דוד קלטינס נמצא כרגע בספק להתמודדות, כאשר רמזי ספורי החלים מפציעה ועשוי לשוב לסגל. מי שלראשונה ייכלל בסגל יהיה הרכש החדש קייס גאנם, שנעדר מהמשחק מול נס ציונה בעקבות כרטיסים צהובים, מה שעיכב את הופעת הבכורה שלו. גם דויד סימאו, שישב על הספסל לאורך 90 דקות מול נועלת הטבלה, ימתין להופעה הראשונה במדים האדומים.

היום (חמישי) נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק המסקרן, בה דיברו אבוקסיס והקשר תומר יוספי."זה נכון שאנחנו באים אחרי ניצחון, אבל אנחנו מתכוננים כבר כמה ימים לבני יהודה ואנחנו יודעים שהולך להיות לנו משחק קשה", אמר המאמן לפני המפגש מול האקסית. "מדובר בקבוצה קשה שאני מכיר אותה טוב, היא צריכה את הנקודות כדי להגיע לפלייאוף העליון והיא תבוא להילחם. הייתי שם בשנתיים וחצי האחרונות והיו לי הרבה רגעים שמחים. זה מרגש לשחק מול בני יהודה, אבל הכי חשוב זה המשחק עצמו ולא כל מה שמסביב".


יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

האם השחקנים החדשים שלא שותפו יערכו בכורה: "אני לא יודע. לפעמים משחקים מתפתחים בצורה מסוימת. נתייחס למשחק באופן ספציפי ומי שנצטרך במשחק עצמו ישחק. כך יהיה גם לגבי החילופים".

המומנטום של קבוצתו: "אנחנו רוצים לעשות סוף סוף ניצחון שני ברציפות. אנחנו מסתכלים על עצמנו ותמיד מנתחים את היריבה. אנחנו עושים את זה בכל משחק וזה לא משהו חדש. אנחנו לקראת סיום העונה הסדירה ורוצים להגיע לפלייאוף טובים יותר. יש עוד הרבה נקודות בקופה שאנחנו רוצים לצמצם. חשוב לנו מאוד לחבר ניצחון שני ברציפות".

איך יתקבל בבני יהודה: "השנתיים וחצי האחרונות שם היו באמת מוצלחות, הגענו פעמיים לפלייאוף עליון וכמובן זכינו בגביע. לקראת הסוף אכזבה אותי האווירה שהייתה בין הבעלים, ברק אברמוב, לקהל. בשלב מסוים זה כבר היה יותר מדי. כשהגיעה ההצעה מב"ש חשבתי שזה הזמן המתאים לעזוב גם בשבילי וגם בשביל בני יהודה".


יוסי אבוקסיס עם ברק אברמוב (דני מרון)


האם ההיכרות שלו עם בני יהודה תעזור לו:
"אני כבר הרבה זמן לא בבני יהודה ויש לה מאמן חדש, אלישע לוי, שהביא איתו שינויים. הראש שלי בב"ש ואנחנו מתעסקים במשחק שלנו ולא אם אני מכיר את הקבוצה היריבה".

לגבי פאוליניו, ששוחרר בעקבות פציעה ואתמול שיחק במדי האמרבי: "בתקופה שהוא הגיע לכאן הוא נפצע והיה אמור להפסיד שבעה או שמונה משחקים. זה שהוא שיחק אתמול מחצית במשחק אימון לא אומר שהוא כשיר למשחק ליגה מלא במדי הפועל ב"ש. כשקיבלנו את הדו"ח מהצוות הרפואי שהוא לא יהיה מוכן להתחיל במשחקים הקרובים – קיבלנו את ההחלטה. תוך כדי עקבנו אחרי אלטון אקולטסה, החלטנו להביא אותו ואני חושב שקיבלנו את ההחלטה הנכונה".

האם עונש הרדיוס פוגע בקבוצה: "חד משמעית, עד שהתחלנו להביא תוצאות טובות בטוטו טרנר אז שולחים אותנו שוב מחוץ לבית. העונש הזה כבר ירד מהעולם, עדיף להעניש כבר בנקודות ליגה מאשר להוציא קבוצה ביתית מהבית. לשלוח את האוהדים עד נתניה זה עונש לאוהדים הטובים והנאמנים של הקבוצה. צריכים למצוא עונשים אחרים".


אלטון אקולטסה (דני מרון)

יוספי דיבר על אווירת השחקנים הצעירים תחת אבוקסיס: "יש לנו אווירה מעולה בחדר ההלבשה, אני לא חושב שזה קשור לגילאים. כולם חברים ומגובשים, אני שמח שזה ככה".

על כך שהיה אמור להיות מושאל אך נשאר לבסוף: "האמנתי שאהיה בסיטואציה שאני נמצא בה עכשיו, כי גם בתחילת העונה היו דיבורים כאלה והחלטתי להישאר. נשארתי כי החלטתי עם הצוות המקצועי שהכי טוב שאשאר ואקבל את ההזדמנות שלי. אני כל שבוע צריך להוכיח מחדש על הדשא".

הזימון לסגל הרחב של הנבחרת: "זו גאווה בשבילי להיות בנבחרת הבוגרת, במיוחד כשאני מייצג את הנבחרת הצעירה. הייתי אמור להתכנס היום עם הנבחרת, אך החלטנו שאשאר פה כי יש אימון מסכם לקראת המשחק מול בני יהודה. ביום שלישי יש עוד אימון ואני אהיה שם".

לקראת בני יהודה: "לכל משחק אנחנו מתכוננים באותה צורה, ובצורה הכי טובה שיש, וזה לא חשוב שיוסי אימן שם. אנחנו צריכים להביא את הנקודות, אלה נקודות מאוד חשובות בשבילנו. אני מקווה שנעשה משחק טוב".


תומר יוספי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי