דראפיץ': "מכבי נתניה צריכה בעל בית, הקבוצה צריכה אבא"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אריאל שלום

רגע לפני הפועל חיפה, המאמן במונולוג על סוגיית סגל וחשיבותו: "הכסף הזה הוא לא בשבילנו, הכסף הוא תרומה לקהילה, יש ילדים שאנחנו מרפאים. צריך לעזור לו". על השיחות: "אייל פגוע, אבל רואים את התשוקה שלו"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה תקיים היום בצהריים (שבת, 14:45, שידור ישיר בספורט3) את אחד המשחקים החשובים שלה העונה, כשתארח את הפועל חיפה במטרה לצבור שלוש נקודות שיקרבו אותה למקום בפלייאוף העליון, כשברקע סוגיית עזיבתו של הבעלים אייל סגל, כפי שחשפנו כאן באתר. במועדון עדיין מקווים כי הבעלים ישנה את דעתו, כשבמהלך השבוע, הוא הגיש מכתב התפטרות מהדירקטוריון. מי שהתייחס לנושא אתמול במסיבת העיתונאים הוא המאמן סלובודאן דראפיץ', שסיפק סיפור אישי אשר חווה במהלך השבוע ובו הסביר את חשיבותו של הבעלים למועדון.

"הייתי בסופרמרקט השבוע ורצה אליי אמא אחת, צועקת לי 'סלובו, סלובו', רצה לאוטו וחוזרת עם הבן שלה", סיפר המאמן. "היא אמרה לי שהוא חולה על מכבי נתניה ואני זכרתי אותו, הוא היה אצלנו פעם במתחם כי היו לו בעיות בבית הספר, התעללו בו ילדים. היא אמרה לי תודה רבה, כמה עזרת לנו וכו'. היא סיפרה לי גם שהיא חייבת עזרה כי יש עוד ילד שהוא נפגע בצורה מסוימת בבית הספר בגיל 12 ואפשר להוציא אותו מהבית רק דרך מכבי נתניה. אמרתי לה שאין בעיה כי אנחנו עושים את זה הרבה, מטפלים ובאים עם מתנות, כדורים וצעיפים, ואני לא מפסיק לחשוב על זה".

דראפיץ' התייחס לקשר בין הנושא לבין סוגיית עזיבתו של הבעלים: "כל הזמן מדברים על אייל סגל, על הכסף, על העירייה, על מי שהבטיח ולא רוצה לתת. הכסף הזה הוא לא בשבילנו, הכסף הזה הוא תרומה לקהילה. האנשים האלה שיכולים ולא רוצים לעזור כי 'לא רוצים לזרוק את הכסף שלהם לפח', 'לא רוצים לעזור לסגל', 'לא רוצים לתרום' – הכסף הזה לא בשבילנו. יש פה ילדים שזקוקים לקבוצה הזאת. אין דבר קבוצה בלי בעל בית".


"הכסף הזה לא בשבילנו, יש פה ילדים שזקוקים לקבוצה הזאת" (אריאל שלום)

"מכבי נתניה זה מועדון גדול", הוסיף המאמן. "אני מרגיש ששלוש שנים כבר הילדים האלה גדלים איתי, הם לא מכירים את עודד מכנס ודוד לביא ואחרים. יש דור חדש שלא מכיר את מכנס ומכיר את בצ'יראי, עזרא וגבי קניקובסקי או יונס מלדה שמאוד פופולריים אצל הילדים. זה מה שהם מכירים, לא מכירים את חיים בר ולא את אף אחד מפעם. יש פה אלפים של ילדים. הכסף של סגל הולך גם לדברים האלה, יש נפשות שמצילים עם הכסף הזה. לפני שלושה שבועות ביקרתי ילד שהרגליים שלו מגובסות והוא בן 8. נתתי לו צעיף וכדור והעיניים שלו נפתחו. הוא גדל עליי מגיל 5 כשהכיר את מכבי נתניה.

"יש ילדים שהתרופה שלהם היא מכבי נתניה, מדי שבוע. כל אותם אנשי עסקים והעירייה, היא לא תורמת לנו, היא תורמת לילדים האלה. פאק התוצאות, נהיה בפלייאוף העליון או לא. אני מאוהב בקבוצה שלי, פעם לא הייתי כי בנינו לא טוב את הסגל. היום חן עזרא בא לאימונים ואומר איזה כיף לבוא לפה, פאטוס בצ'יראי לא רוצה ללכת הביתה. אני מסיים אימון, בא ללכת הביתה ורואה אותם עם טרנינגים, שואל מה עשיתם? אומרים לי היינו בבית ספר לכדורגל שיחקנו קצת עם הילדים. בא למחרת בבוקר. רואה את רועי קהת במתחם ב-7 בבוקר, שואל אותו מה אתה עושה פה? ומגלה שהוא היה בדרך להרצאה לילדים בבית ספר".

על הסיבות לעזיבה והתייחסותו לנושא: "כל הזמן מקללים את אייל סגל, למה ככה, למה פה ולמה שם – זה לא האישיו בכלל", אמר המאמן. "אייל פגוע. הוא ניסה לעשות משהו ולא קיבל הוקרה, קיבל קללות במקום. אנשי עסקים והעירייה אמרו שיעזרו לו ואחרי שלוש שנים עדיין לא עזרו. הוא לבד במערכה בקטע הכלכלי, אבל כשמדובר בדברים שלא הולכים הוא בפרונט וקיבל קללות מהאוהדים. יש ילדים שאנחנו מרפאים אותם, בגלל זה קיבלנו את מגן הכבוד מנשיא המדינה. אף אחד לא מדבר על זה. צריך לעזור לו. העיר הזאת, האוהדים האלה צריכים לעזור. הוא אמר אז כשהוא קנה את הקבוצה שהוא לא יכול להישאר בעלים לבד, שהוא בא לעזור ובואו נמצא ביחד פתרונות".


"שחקנים לא רוצים ללכת הביתה". חן עזרא מרוצה בקבוצתו החדשה (מאור אלקסלסי)

מה צריך לעשות: "כאן צריכה להיות צעקה וזעקה לגבי סגל. אייל צריך תמיכה, אנחנו צריכים לחבק אותו. זה לא העניין שהוא ילך או לא ילך, זה כי נתניה צריכה להיות חזקה. אני עשיתי עבודה טובה או לא, זה פרשנות. נתניה צריכה תמיכה כלכלית מאחוריה ולא משנה איך. האנשים שאוהבים את המועדון צריכים לתרום למען הילדים. הם צריכים לחשוב עליהם. זה לא לזרוק כסף, זה לבנות מועדון שעוזר גם לילדים וחייבים להישאר חזקים בקטע הזה. אנחנו לא גונבים כסף במכבי נתניה. מקללים אותך ביום שישי, ביום שבת, שואלים איך הפסדת, אבל עם זה נתמודד. יש גם תמימות מאחורי המקצוע הזה וזה הילדים שצמאים למכבי נתניה. מה אותם ילדים יעשו בלי מכבי נתניה? יראו בטלוויזיה ליברפול או מנצ'סטר יונייטד".

על הפתרון לעונה הבאה: "מכבי נתניה היא צריכה בעל בית", סיכם המאמן. "אפשר להסתדר עם 18 מיליון, למכור פה ושם שחקנים ולרדוף אחרי הזנב של עצמנו. נוריד פה את האוכל, את ה-GPS, את הסקאוטינג ואת הווידאו. אין לך סיכוי, אנחנו נחזור לימי חושך. הקבוצה הזאת צריכה אבא. ואבא צריך להיות מרוצה. בכדורגל לא מרוויחים כסף. יש קבוצות שמרוויחות כסף אבל אין להן אוהדים על הראש או לחץ ומשקיעות פחות מאתנו. פה אין דבר כזה. הייתה הצעה על פאטוס במיליון יורו, סגל אמר לא כי כבר מכר את עלי מוחמד ולא רצה להשאיר את הקבוצה בלי כלום. לפני כן רצו את דידייה קוגבניה בדנמרק ולא מכרנו כדי להשאיר את הקבוצה חזקה בשנה שעברה. יכולנו להגיד יאללה תביאו פה מיליון, שם 600 אלף, היינו שואלים שחקנים ומסתדרים, אבל בחרנו לבנות קבוצה.

על עזיבתו: "הוא לא מדבר איתי באופן אישי על עזיבה, אבל רואים את התשוקה שלו כשהוא מדבר על השחקנים ומבסוט מהם. אני כל הזמן מרגיש שאם נביא תוצאות טובות יהיה לו יותר להט להישאר. אם יעזרו לנו באמת בתרומות, ולא 'יזרקו את הכסף על מכבי נתניה', יבינו שזה הולך להרבה ילדים שמכבי נתניה היא כל החיים שלהם, אז אולי המצב איתו ובכלל ישתפר. הדבר הזה שסיפרתי קרה לי בסופרמרקט ואני אומר לעצמי שאני רוצה לנצח את הפועל חיפה בשביל הילד הזה. רוצה לשמח את האוהדים".

אייל סגל. "בלעדיו אנחנו נחזור לימי חושך" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי