צפו בתקציר: 0:1 למכבי חיפה מול עשרה שחקנים של חדרה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

הירוקים הציגו יכולת בינונית מול הקבוצה של מימר, שאיבדה את לבאבידי (27), אך רוקאביצה הכריע (72) אחרי בישול של שועה והרגיע את בלבול. הפער ממכבי ת"א צומק זמנית ל-3 נקודות

(גודל טקסט)
זה היה אחד המשחקים הכי קשים של מכבי חיפה העונה והיה נראה שהיא כבר בדרך לאיבוד נקודות, אך הירוקים הצליחו בסופו של דבר לגבור הערב (שבת) 0:1 על הפועל חדרה לעיני 17,357 צופים באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור ה-24 של ליגת העל ולהתאושש מההפסד לבית"ר ירושלים במחזור הקודם. בכך, הירוקים צמצמו באופן זמני את הפער ממכבי תל אביב המוליכה לשלוש נקודות, כאשר הצהובים יארחו מחר את עירוני קריית שמונה (20:00, ספורט4).
 
 
החדרתים נותרו בעשרה שחקנים בדקה ה-27, אך צריך לציין שהמשחק היה שווה כוחות לחלוטין לפני ההרחקה והקבוצה של מרקו בלבול לא הצליחה לייצר איום ממשי אחד על השער של אוסטין אג'ידה (שהיה מצוין) בטרם הכרטיס האדום, ואי אפשר לדעת לאיזה כיוון ההתמודדות הייתה הולכת לולא ההרחקה. אגב, עוד לפני המשחק התרחשה דרמה קטנה, כשליו קסטייאנו היה אמור לפתוח בהרכב, אך עשר דקות לפני שריקת הפתיחה הירוקים הודיעו שהוא נפצע בחימום, ולכן סאן מנחם בסופו של דבר המשיך ב-11. 
 
 
חשוב לציין, למרות הניצחון, הקבוצה מהכרמל הציגה יכולת לא מספיק טובה וכך לא תוכל לאיים על הקבוצה של ולדימיר איביץ'. למזלה, ניקיטה רוקאביצה שוב היה שם בשבילה, הכריע את המשחק רק בדקה ה-72 והוריד את הפאניקה שנראתה על הספסל. אגב, לקראת הסיום בלבול היה נראה עצבני מאוד על הספסל והשליך בקבוק מים על הרצפה. מנגד, החדרתים נעצרו אחרי שלושה הפסדים רצופים וספגו מכה במאבק על הפלייאוף העליון, אך הם עדיין תלויים בעצמם, כאשר כרגע הם נמצאים במקום החמישי.


רוקאביצה חוגג. מלך שערי הליגה (מאור אלקסלסי)

 
 
בפתיחת המחצית הראשונה הירוקים אמנם שלטו בכדור, אך נראו פשוט תקועים וחסרי ברק בהתקפה כשהם לא הצליחו לאיים על השער של אוסטין אג'ידה אפילו פעם אחת. גם מהצד השני לא ראינו הזדמנויות רציניות, עד שהמשחק קיבל תפנית בדקה ה-27. דיא לבאבידי הורחק בכרטיס צהוב שני אחרי הרמת רגל גבוהה לעבר פניו של סאן מנחם, במטרה לפגוע בכדור כמובן, ובכך חדרה נורתה בעשרה שחקנים בשלב מוקדם של ההתמודדות. 
 
 
באופן טבעי, החיפאים העלו את הקצב, החלו ללחוץ וסוף סוף להגיע למצבים אמיתיים. דולב חזיזה, יובל אשכנזי וצ'רון שרי ניסו את כוחם, אך נתקלו ביכולת מצוינת של אוסטין אג'ידה בין הקורות. הקצב היה גבוה מאוד בדקות שבין ההרחקה לשריקת למחצית, אך הירוקים לא הצליחו להשיג את היתרון עד להפסקה, אליה ירדו הקבוצות בתוצאה מאופסת.
 
 
בתחילת החצי השני הירוקים שוב חזרו להתקשות להגיע למצבים, למרות ששלטו בכדור, ובדקה ה-55 ירדן שועה נכנס על חשבונו של יובל אשכנזי, שלא יכל להמשיך. עם זאת, עדיין, נראה שהלחץ ניכר על השחקנים שפשוט לא הצליחו להיות באמת מסוכנים למרות השליטה המוחלטת, ורוב הניסיונות שלהם הגיעו דווקא מרחוק, אך החלוץ שנכנס הכניס שינוי חיובי.


שחקני מכבי חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)

 
 
שרון מימר הראה שהוא רוצה לנצח את המשחק גם בעשרה שחקנים כשהכניס בדקה ה-64 את לוסיו על חשבונו של אליאל פרץ, אך בדקה ה-72, אחרי ששרר לחץ אטומי על הספסל של חיפה ועל שחקני הקבוצה, הירוקים עלו ל-0:1 וסוף סוף יכלו לנשום לרווחה. מוחמד עוואד מצא את ירדן שועה, שהוריד בצורה יפה את הכדור לניקיטה רוקאביצה ומלך שערי הליגה כבש את ה-16 שלו העונה עם סיומת מצוינת והעניק לקבוצתו שלוש נקודות חשובות.
 
 
מכבי חיפה תצא בשבת הבאה למשחק חוץ לא פשוט באצטדיון הי"א מול מ.ס. אשדוד של רן בן שמעון בידיעה שאסור לה שוב לאבד נקודות על מנת להישאר רלוונטית במאבק על התואר עד הסוף, ולבטח ירצו להציג יכולת משופרת. החדרתים, מנגד, ימשיכו את המאבק שלהם על מקום בשישייה הראשונה, אך מצפה להם קרב לא פחות קשה מזה שהיה להם הערב – כאשר יארחו את בית"ר ירושלים של רוני לוי בשבת. 


רוצים לזכות בפרסים? 

– ענו על חידת ליגת העל
– בחרו את שחקן המחזור של בזן 
– הצביעו לשחקן החודש של אלקטרה



ירדן שועה. נכנס כמחליף ובישל את שער הניצחון (מאור אלקסלסי)


מרקו בלבול, שרון מימר (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (ירדן שועה, 55), דולב חזיזה, צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד, 70), ניקיטה רוקאביצה (מקסים פלקושצ'נקו, 76).

הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיא לבאבידי (הורחק, 27), חגי גולדנברג, ירין חסן, וויסאם רבאח, יהב גורפינקל, ג'ורג' פוצ'יבה (דידייה קוגבניה, 84), מוחמד אבו פאני, אליאל פרץ (לוסיו, 64), רועי זיקרי, ג'וניור אוזוקווה (סולומון דניאל, 74).


ליו קסטייאנו במהלך החימום, לפני הפציעה (מאור אלקסלסי)


דולב חזיזה מתחמם (מאור אלקסלסי)


ירדן שועה (מאור אלקסלסי)


מוחמד אבו פאני (מאור אלקסלסי)


צ'רון שרי ויאניק ווילדסחוט (מאור אלקסלסי)


יהב גורפינקל וג'ורג' פוצ'יבה (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
אחרי עשר דקות ראשונות ללא מצבים בהן מכבי חיפה החזיקה יותר בכדור, אך לא תקפה, חדרה הגיעה להזדמנות המסוכנת הראשונה, כשיצאה למתפרצת בסיומה רועי זיקרי העביר כדור רוחב שטוח מהאגף הימני לעבר ג'וניור אוזוקווה, אך עופרי ארד בלם את הכדור ברגע האחרון והציל שער. בדקה ה-17 מוחמד אבו פאני חטף כדור במרכז השדה אחרי טעות של יובל אשכנזי וניסה להפתיע מחצי מגרש את ג'וש כהן, אך הכדור שלו הלך החוצה.


טרנט סיינסבורי (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-24 סוף סוף ראינו בעיטה של מכבי חיפה. סאן מנחם לקח בעיטה ממרחק גדול וסחט מאוסטין אג'ידה הצלה לקרן. שלוש דקות לאחר מכן, הפועל חדרה נותרה בעשרה שחקנים כשדיא לבאבידי קיבל כרטיס אדום. המגן הימני, שהיה לו כרטיס צהוב, הרים רגל גבוהה (במטרה להגיע לכדור כמובן) לעבר ראשו של סאן מנחם, "זכה" בצהוב שני והורחק.


שחקני מכבי חיפה מתלוננים לשופט נאאל עודה, סאן מנחם על הדשא (מאור אלקסלסי)


נאאל עודה שולף כרטיס אדום לדיא לבאבידי (מאור אלקסלסי)


דיא לבאבידי מתלונן על הכרטיס האדום (מאור אלקסלסי)


דיא לבאבידי יורד מאוכזב מכר הדשא (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-32 סוף סוף מכבי חיפה הגיעה למצב ראוי, כשיובל אשכנזי בעט מקצה הרחבה כדור חזק לעבר הפינה הקרובה, אג'ידה הדף לקרן. הירוקים העלו קצב אחרי ההרחקה והחלו להגיע ליותר מצבים. הפעם היה זה צ'רון שרי שבדקה ה-34 לקח בעיטה מטווח של כ-20 מטרים, אך הכדור נעצר בידיו של שוער החדרתים.


יהב גורפינקל (מאור אלקסלסי)

המצב הטוב ביותר של החיפאים הגיע בדקה ה-37, כששרי מצא בכדור עומק את דולב חזיזה, אשר השתחרר מהשומר שלו ובעט ברגל שמאל החוצה ממצב של אחד על אחד מול אוסטין אג'ידה. שלוש דקות לאחר מכן חדרה הגיע למצב נדיר ומצוין, אך אליאל פרץ בעט מתוך הרחבה לידיים של ג'וש כהן. דקה עברה ואשכנזי הגיע למצב בעיטה נוסף, אך אג'ידה הנהדר שוב הדף והקבוצות ירדו למחצית בתיקו מאופס.


ג'וש כהן (מאור אלקסלסי)

בפתיחת החצי השני הירוקים שוב התקשו לייצר מצבים, ובדקה ה-55 ירדן שועה נכנס על חשבונו של יובל אשכנזי, שלא יכל להמשיך. עם זאת, חיפה לא הפסיקה לאבד כדורים ולא הצליחה לייצר מצבים. שרון מימר הוכיח שהוא רוצה לנצח את המשחק גם בעשרה שחקנים, כשהכניס את לוסיו על חשבונו של אליאל פרץ בדקה ה-64.


רועי זיקרי (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-66 שרי הגיע למצב בעיטה מצוין 18 מטרים מהשער אחרי מסירה של נטע לביא, אך שוב אוסטין אג'ידה הדף לקרן, שהייתה קצרה לעבר ארנסט מאבוקה. המגן הקמרוני הגביה טוב ועופרי ארד נגח, אך פספס את המסגרת.


ג'וניור אוזוקווה נאבק עם ארנסט מאבוקה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-72, כשהירוקים נראו בלחץ אטומי, הם סוף סוף יכלו לנשום לרווחה. מוחמד עוואד הכניס כדור עומק לירדן שועה, שהמשיך בסיבוב פנטסטי על המקום והוריד את הכדור לניקיטה רוקאביצה, שהמשיך בבעיטה חזקה וחדה לרשת וקבע 0:1.


רוקאביצה חוגג (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)

חיפה הגיעה למספר מצבים נוספים בהמשך, אך חוסר פרגון של מוחמד עוואד הותיר את התוצאה בעינה והירוקים לא הצליחו לגמור את המשחק ולכבוש את השני. שתי דקות בתוך תוספת הזמן שועה החליף מסירות עם מקסים פלקושצ'נקו ובעט לשער, אך סחט הצלה יפה מאג'ידה.


סאן מנחם נוגח (מאור אלקסלסי)


ניקיטה רוקאביצה במאבק אווירי עם וויסאם רבאח (מאור אלקסלסי)


ירדן שועה נאבק עם וויסאם רבאח (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי