צפו בתקציר: מכבי תל אביב גברה 0:3 על קריית שמונה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הראש כבר בדרבי: הצהובים לא הציגו יכולת שיא, אך רבע שעה נהדרת הספיקה. יונתן כהן כבש (77) בכדור חופשי מעולה, עומר אצילי (83) וצ'יקו אופואדו (87) הוסיפו

(גודל טקסט)

רק אתמול (שבת) ראתה מכבי תל אביב את מכבי חיפה מצמקת את הפער בפסגת הטבלה, והערב הצהובים החזירו את הפרש שש הנקודות לאחר מחצית שנייה טובה ו-0:3 חד מול עירוני קריית שמונה, שמצידה נשארת קרובה מאוד למקום שמוביל לליגה השנייה. אחרי חצי ראשון מאופס, שהיה רווי בעיקר בעצבים של השחקנים בצהוב-כחול, שערים של יונתן כהן, עומר אצילי וצ'יקו אופואדו הרגיעו את כל יושבי בלומפילד והוציאו את האלופה במומנטום חיובי מאוד לדרבי התל-אביבי שיגיע במחזור הקרוב.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה למצוא בהרכב של ולדימיר איביץ' את דן גלזר, שחזר מהשעייה והוריד את דור מיכה חזרה לספסל. בחוד הציב המאמן הסרבי את איתי שכטר. האורחת מהצפון שיחקה כדורגל נהדר בפתיחת המשחק והוכיחה שהיא לא הגיעה עד לבלומפילד כדי להסתגר. האירוע הבולט במחצית הראשונה היה קשור דווקא לשופט אביעד שילוח, שפסל בצדק שער מנגיחה של איתן טיבי וגרם להרבה מאוד תגובות כועסות מצידה של מכבי ת"א.

המחצית השנייה הייתה כבר סיפור אחר. החבורה של איביץ' פתחה עם לחץ גדול מאוד, ולמרות יכולת נהדר של השוער גד עמוס, זו הייתה רק שאלה של זמן מתי הכדור ימצא את הרשת שלו, בעיקר בגלל מספר פציעות של שחקני ההתקפה של ק"ש, שלמעשה גזלו מהמאמן קובי רפואה הרבה מאוד אפשרויות בחלק הקדמי. בדקה ה-77 כהן הראה שוב כמה איכויות יש לו ברגלו השמאלית וכבש בכדור חופשי נהדר את שער היתרון של קבוצתו.


שחקני מכבי תל אביב חוגגים אחרי הדדקות המותחות (אריאל שלום)

חמש דקות לאחר מכן הוציאו שחקני קריית שמונה כדור שלישי מהרשת, הפעם כהן היה בנעלי המבשל כשסידר לאצילי מצב ממנו אפשר רק להבקיע. שלוש דקות לאחר מכן זה כבר היה 0:3 מוחץ – גם הכובש אצילי לקח על עצמו את תפקיד המבשל, העמיד את אופואדו המחליף מול הרשת החשופה והם חתמו את המשחק הקשה של מכבי ת"א.

לפני שריקת הסיום, איביץ' שלף מהספסל את ניק בלקמן, שלא קיבל דקת משחק מאז המשחק נגד אשדוד בחודש אוקטובר. כשהם מצוידים באביזרי עידוד, לראשונה מאז אירועי הדרבי התל אביבי האחרון, הקהל הצהוב שהגיע לבלומפילד התכונן בסיום למשחק נגד הפועל תל אביב, שייערך במחזור הקרוב.


איביץ'. הראש כבר בדרבי (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן (דור מיכה, 56) יונתן כהן, עומר אצילי (ניק בלקמן, 87), איתי שכטר (צ'יקו אופואדו, 61).


קריית שמונה: גד עמוס, מוחמד שכר (עידן רטה, 43), זיו מורגן, אורי דהאן, עידן נחמיאס, שמואל שיימן, סמואל בראון, עדן קארצב, ראדו גינסארי, אחמד עאבד (עומר לקאו, 70), יואל אבוחצירה (מאליק פוסטר, 64).

מהלך המשחק
המשחק בבלומפילד התחיל דווקא עם מצב מסוכן של האורחת מקריית שמונה, כאשר עאבד קיבל כדור באזור הרחבה, הטעה נהדר את השומר שלו והחליט לנסות להכניע את טננבאום ממרחק, אך השוער קלט את הכדור. בדקה השמינית מכבי ת"א רשמה בעיטה מסוכנת ראשונה לעבר המסגרת השער של עמוס, כשריקן הניף את רגלו מ-18 מטרים ומצא רק את ידיו של השוער.


ריקן. איים ראשון על השער מצידה של מכבי ת"א (אריאל שלום)


גד עמוס. יכולת טובה של השוער בפתיחה (אריאל שלום)

הצהובים השתלטו על כר הדשא והחלה לסכן עוד יותר את השער. בדקה ה-25 אצילי הוביל התקפה מסחררת, שעברה גם דרך רגליו של שכטר והגיעה בסופו של דבר ליונתן כהן, שהיה במצב נוח אך בעט מעל השער. ק"ש הצליחה לצאת מהלחץ ובדקה ה-30 אבוחצירה ברח משחקני ההגנה וכמעט כבש מנגיחה מתוך רחבת החמש, אך פספס את המסגרת. בדקה ה-35 קארצב יצא למבצע אישי קטן וניסה לכבוש מ-23 מטרים בבעיטה מסוכנת שנעצרה אצל טננבאום.


כהן מול עמוס לאחר התקפה נהדרת של מכבי ת"א (אריאל שלום)


הכוכב של הצהובים לא מאמין על ההחמצה (אריאל שלום)

בדקה ה-38 הקהל הצהוב חגג את שער היתרון לאחר נגיחה נהדרת של טיבי, אך השופט אביעד שילוח זיהה עבירה של הבלם על דהן לפני רגע כיבוש השער, ואחרי בדיקה ארוכה של שופטי המסך, שער היתרון נפסל. בדקה ה-43 יונתן כהן הוציא כדור רוחב טוב, גולסה שהצטרף להתקפה מהקישור הגיע טוב למסירה אך בעט גבוה מעל השער, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0 מלא בעצבים.


טיבי חוגג לפני התערבות ה-VAR (אריאל שלום)


שילוח מתייעץ עם שופטי המסך (אריאל שלום).


(אריאל שלום)


איביץ' עצבני לאחר פסילת השער (אריאל שלום)


גם איתי שכטר היה עצבני מאוד (אריאל שלום)

מכבי ת"א פתחה את המחצית השנייה בקצב גבוה מאוד. שניות אחדות לאחר חידוש המשחק ריקן סידר ליונתן כהן מצב קורץ, אך הקיצוני הסתבך בפעולה האחרונה. מיד לאחר מכן ריקן פרץ בעצמו לרחבה אך בעט לא מדויק. בדקה ה-50 שכטר כמעט הכניע את עמוס בנגיחה, אבל השוער הצליח שוב לקלוט את הכדור. בדקה ה-59 אצילי נכנס לאגף השמאלי וסיפק כדור רוחב טוב לגולסה, שבעט בצורה טובה אבל שוב פגש את עמוס בין הקורות.

בדקה ה-77 נשבר הקרח במשחק – יונתן כהן ניגש לכדור חופשי עם רגלו השמאלית המוכרת, ועם קצת עזרה מהחומה הצליח לשגר בעיטה אדירה לעברו של עמוס וכבש את שער היתרון. בדקה ה-83 השחקנים בצהוב הכפילו את תוצאת המשחק בזכות התקפה מהירה מאוד, אשר הסתיימה בבישול נפלא של יונתן כהן לאצילי. בדקה ה-86 צ'יקו אופואדו חתם את החגיגה, כשכבש לרשת החשופה לאחר בישול שקיבל מאצילי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי