המנהיג השקט: המסע של חנן ממן לבית"ר ירושלים

חנן ממן
חנן ממן | בית"ר ירושלים האתר הרשמי

כץ שחרר והתחרט ("לא הייתי צריך ללכת עם קלינגר"), בב"ש עשו הכל להחתימו, ואז התחילו הבעיות: "ידעתי שזה לא מקצועי", סיפר אביו. שחקן העונה בעבר ישחזר את היכולת בבירה? איציק יצחקי מחמם

(גודל טקסט)

הוא לקח כיסא והתיישב. בחדר חיכו לו שניים, יואב כץ וניר קלינגר, ולפני שיצא לו המשפט הראשון מהפה הוא בלע את הרוק. זה היה הרגע, מספרים בהפועל חיפה, שבו חנן ממן החליט לעשות צעד אמיץ ראשון בקריירה ולומר בדיוק מה שהוא חושב. "אני לא עוזב בגלל הכסף", פתח ממן את השיחה עם השניים בצורה חדה וברורה. "אני רוצה להגיע להישגים. קחו את זה לאן שאתם רוצים, זה המצב".

כץ שלף שפן מהכובע: חוזה משודרג. ממן הזיז את הדף הצידה. "אני רוצה להגיע להישגים" ויצא מהחדר. הטלפון הראשון היה לאלונה. "סיימתי שם, אפשר לחתום", הוא אמר. ברקת סיכמה איתו לעונה הבאה והבטיחה: "אני עושה מאמץ. אולי בעוד יומיים שלושה תהיה שחקן באר שבע". ממן היה המום. באותה תקופה של ינואר הוא יכל לנהל מגעים לעונה הבאה, אבל מעבר באותו שבוע לא עמד על הפרק מבחינתו. ברקת צלצלה לכץ, הציעה 120 אלף יורו והשאר היסטוריה. ממן הגיע, לקח את באר שבע לאליפות שלישית וזכה בתואר שחקן העונה. ברקת ובכר, שחתומים על אחד המהלכים המעניינים באותה עונה, הפכו אותו לשחקן שקוף בעונה שאחרי.

לא הרבה יודעים, אבל ממן הקריב לא מעט כדי לעבור באותה עונה. ברקת עשתה מאמץ, אבל התנאי היה ברור: עבור עכשיו, אבל בשכר של הפועל חיפה. ממן ידע שיש לו שתי אופציות: להישאר אצל יואב כץ או לקחת אליפות היסטורית בבאר שבע בחוזה נמוך. הוא בחר באפשרות השנייה.

"אני לא רציתי לשחרר את חנן, זה ניר קלינגר רצה לשחרר אותו", משחזר השבוע כץ בשיחה מארצות הברית. "אחרי שהוא חתם לעונה הבאה בבאר שבע, הקהל יצא נגדו. אני לא חשבתי שזה יפריע, אמרתי לניר: 'הוא יכול להישאר'. אבל ניר התעקש. חנן אמר לי: יואב, זה לא יפריע, אני יכול לשחק כאן. ואז מה קרה? באותה תקופה שיימן חתם בבית"ר ונשאר עם הקבוצה. אז הלכתי עם ניר. מה אני אגיד לך? יכול מאוד להיות שזאת הייתה טעות שהלכתי איתו, אם אני חשבתי שזה לא יפריע וחנן חשב שזה לא יפריע. כנראה לא הייתי צריך ללכת איתו".


חנן ממן בימי הפועל חיפה. יואב כץ לא רצה לשחרר אותו (ערן לוף)

ממן הגיע לבאר שבע בקול תרועה, ולמרות שכיכב בדרך לזכייה בתואר שחקן העונה, לא ביקש לפתוח את החוזה. להפך, הוא לא הבין מדוע השחקנים חוגגים במחזור ה-27, מרחק נקודה בלבד מבית"ר. "לכולם כאן יש מענק מיוחד, מענק 60 הנקודות", הסבירו לו חבריו בחדר ההלבשה. ממן פנה להנהלה, אבל שם הסבירו לו: 60 נק' זה יפה, אבל לא צברת אותן איתנו. באותו רגע, הוא הבין: אין בונוסים, אז צריך לנשוך שפתיים, למרות החוזה הנמוך. בתום העונה, ממן נכנס שוב לשיחה עם הנהלת באר שבע. הפעם, הוא שמע, לא תקבל מענק אליפות. בשורה התחתונה, משפחת ממן כאבה את כאבו ושתקה, בעיקר בגלל הדרך שעשה לשחקן הבולט בכדורגל הישראלי.

"אחח, אם רק היה לחנן 5% מהכריזמה שהייתה לי", אומר האב ברוך ממן על הילד, שכבר בן 30. "אתה יודע, אני הייתי מנהיג פרובלמטי, שחקן קשוח ודעתן שלא דופק חשבון לאף אחד". אז איזה סוג של מנהיג, אם בכלל, הוא חנן – שאלנו. "מנהיג שקט", הוא עונה בביטחון. "מה שהייתי עושה בחצי עונה, לו לוקח ארבע שנים. אני הייתי כוחני. בזמנו, לא היה יפה לומר עליי דבר כזה, אבל זה אני. שמע לי, הילד הזה לא ידרוך לאף אחד על האצבעות. שחקנים שם לקחו לו את הפנדל מהיד והוא מוותר. מוותר, עד שיבינו איזה בנאדם הוא, שיבינו שהוא יכול להוביל".

בעונה הראשונה, ממן האב הגיע למשחקים. את העונה השנייה הוא החרים. "האמת, לא היה לי טוב", הוא מסביר. "ידעתי שמשהו שם לא מקצועי. ראיתי את בכר מתייסר כשהוא הודיע לחנן שהוא לא משחק. אני אימנתי את בכר בקריית שמונה, מכיר את שפת הגוף שלו. לצערי הוא נפצע לי אחרי שבועיים והלך לניתוח. סגירת מעגל? עזוב, נו".

ממן לא רוצה לדבר על כך, אבל גורמים המקורבים לשחקן סיפרו כי הסיבה שלא הגיע הייתה כי לא רצה לעשות לחנן בעיות. הרי אם היה מגיע לטרנר, הוא לא היה מתבייש לספר לאלונה את דעתו. הוא העדיף להישאר בבית ולא לגרום לבן שלו נזק. האבא מצידו אומר: "אני יכול לומר רק דבר אחד, וזה המשפט האחרון שלי, כי אנחנו באמת מכבדים את הפועל באר שבע: חנן שיחק מספיק בעונה הראשונה, אבל בשנייה העדיפו לתת לשחקנים שהביאו בהרבה כסף, ועשו הכל כדי להצדיק את זה". האבא לא נקב בשמות, אך משיחה עם גורמים בנגב הם הצביעו על שני שחקנים: הראשון, נייג'ל האסלביינק, השני: דיא סבע. האחרון עזב כמובן בינואר, אבל גם זה לא עזר לממן לחזור לכר הדשא.

המערכת יחסים עם באר שבע הדרדרה במהירות. ממן בימים העליזים (דני מרון)

הדרך לקש ששבר את גב הגמל הוא אירוע שקרה בחודש ספטמבר האחרון. ממן הורחק על ידי בית הדין של אופ"א משני משחקים בעקבות כרטיס אדום שספג מול פיינורד בפלייאוף הליגה האירופית, אבל בהפועל באר שבע רתחו, קנסו אותו והחליטו להשעות אותו ממשחק הליגה נגד הפועל חדרה. "הם כאילו חיפשו אותו, זאת הייתה ההרגשה", סיפר השבוע שחקן בקבוצה, אחד מחבריו הטובים של ממן. "הם יכלו לגמור את העניין הזה בלי קנס, אבל החליטו לתת לו קנס של 4,000 שקל כאילו הוא שחקן בעייתי. אתם יודעים שחנן לא בעייתי, אז למה? מאותו רגע, הוא כאילו נמחק, ההרגשה הייתה כאילו זה בא מהמועדון, לא מבכר". גם הסטטיסטיקה כמובן, לא משקרת. ממן העונה רשם 628 דקות ואחרי חודשיים בחוץ רשם 90 דקות בעיתוי מפתיע: יממה לפני שבכר הודיע רשמית על עזיבה.

שבועיים לפני סיום החלון, פרסמנו כאן על הפניה הרשמית הראשונה של בית"ר לבאר שבע. חוגג שמע לא, אבל המשיך להתעקש. שלושה ימים לסיום החלון, כשהבין שאבוקסיס מתעקש שיישאר, אבל לא מתעקש שישחק, הוא עשה את הצעד אחרי שקיבל מסרים ברורים מבית"ר: אם תשוחרר מסגנית האלופה, תהיה שחקן שלנו. ממן נכנס לשיחה עם אבוקסיס ואלונה, בהמשך שוחח גם עם אסי רחמים והבהיר: לא רוצה להישאר אצלכם. משם השחרור הגיע מהר מאוד. הוא לא נכלל בסגל במשחק למחרת וקיבל שחרור מיידי בהתאם להצעות. הפעם, השיחה הראשונה הייתה ליוסי בניון. העניינים נסגרו מהר מאוד. ממן סיכם לעונה וחצי, ויתר על כסף בדיוק כמו עטר, וקיבל מחוגג סעיף שלפיו אם יבקיע מספר שערים מינימלי, הוא יקבל חוזה לעונה נוספת, כלומר לעונת 2021/22.


חנן ממן ואלירן עטר. (דני מרון)

עכשיו לממן, על שלל היכולות הטכניות שלו, נותר להוכיח את עצמו על כר הדשא. האם, שאלנו, הוא מסוגל לשחזר את עונת הפריצה מבאר שבע בקדנציה השניה שלו. "הוא אוהב את בית"ר", אמרו לנו במערכת הלחוצה. "הוא לא רצה להישאר בתקופה של טביב כי קיצצו לו המון והוא אמר לנו לא. תבין שהוא היה מוכן לוותר על כסף, אבל לא עד הסוף. זה היה רק עניין של זמן עד שהוא יחזור". מבחינה מקצועית, הבהירו לו בניון ורוני לוי כבר בשיחה הראשונה, בית"ר אמורה להיות הקבוצה שתחזיר לו את חדוות המשחק. "הוא יכול לשחק באמצע, גם בצד ואפילו כקשר אחורי, אבל חנן יודע היטב למה הוא בא – להיות המחליף של גדי קינדה. זה אומר דקות, הרבה דקות. זה מה שכל כך פיתה אותו להגיע לכאן".

"תראה, אני לא רוצה להיות בית אבות לשחקנים שרוצים לחזור לכאן, כן? אבל בהחלט אשקול בעתיד להחזיר אותו להפועל חיפה", בונה כץ תכניות על קדנציה שלישית בהפועל חיפה. "בהחלט אעשה את זה, גם אם יהיה מעט מבוגר. למה? כי יש לו המון כישורים, ולא בגלל שום דבר אחר".

הערב, ממן יסגור עוד מעגל – הפעם מול הקבוצה הראשונה שקלטה אותו אחרי עידן הפועל חיפה – הפועל תל אביב. את שער הליגה הראשון שלו במדי האדומים, הוא כבש מול האקסית. "ממן אוהב לכבוש נגד האקסיות, אף אחד לא שוכח לו את השערים בעונה שעברה נגדנו ומול הפועל חיפה", סיכמו בבית"ר. הערב, מזכירים מקורביו, הוא סוגר עוד מעגל קטן – מול אותו מאמן שבחר לשלוח אותו להפועל באר שבע באמצע העונה. את תואר שחקן העונה, כנראה, הוא חייב גם לו.


יחגוג נגד האקסית? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי