צפו: הפועל ת"א התקרבה לפלייאוף העליון לאחר 0:1 על בית"ר בטדי

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

האדומים עלו למקום החמישי בזכות פנדל מדויק של אלטמן (9). עטר התעורר במחצית השנייה אך נעצר ע"י ג'ראפי והמשקוף. קבוצתו של לוי רשמה הפסד שלישי בארבע משחקים

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הוכיחה הערב (שני) שהיא לא מפחדת משום יריבה. האדומים התארחו אצל בית"ר ירושלים באצטדיון טדי מול 22 אלף צופים והפתיעו את הקבוצה מהבירה בזכות 0:1 קטן, אבל משמעותי ביותר עבורם. שני מחזורים לפני סיום הליגה הסדירה עלתה קבוצתו של ניר קלינגר למקום החמישי בטבלה וכעת היא נחשבת למועדת בכירה לסיים בשישייה הראשונה.

עם זאת, יש לציין כי בית"ר ירושלים הייתה הקבוצה הדומיננטית והמסוכנת יותר, אך האדומים נהנו מלא מעט מזל וממופע אימים של דיוגו ורדסקה והנחילו לקבוצה מהבירה הפסד שלישי בתוך ארבעה משחקים וכעת גם המקום השלישי לא נראה כל כך בטוח.

הרגע המכריע והשנוי במחלוקת במשחק הגיע בדקה השישית כאשר יגאל פריד פסק על פנדל גבולי לאחר הרמת רגל של ורדסקה על אבו עביד. מלך שערי הקבוצה עומרי אלטמן דייק מהנקודה הלבנה בדקה התשיעית וכבש את השביעי שלו העונה. לאחר מכן בית"ר יזמה יותר אבל לא הייתה מסוכנת כלל וסיימה את המחצית הראשונה ללא בעיטה למסגרת.


התקרבה לפלייאוף העליון. ניצחון גדול להפועל תל אביב (דני מרון)

המארחת פתחה את המחצית השנייה בסערה ואף פגשה את המסגרת לראשונה בדקה ה-55 לאחר בעיטה חדה של אלירן עטר, שבהמשך בעט כדור מסוכן למשקוף אך יואב ג'ראפי השאיר את האדומים בחיים. בדקה ה-90 ורדסקה ניסה לתקן את הערב המאכזב שלו עם כדור נפלא לכיוון הרחבה, אליו הגיע קונסטנטין שנגח חלש למעשה סיים את סיכויה של בית"ר ירושלים לצאת מהמשחק עם נקודות.

כאמור, בעקבות שלוש הנקודות המפתיעות בטדי האדומים עשו צעד משמעותי לעבר משחקי הפלייאוף העליון לאחר שעלו למקום החמישי והם יקוו לחלץ נקודות גם בדרבי התל אביב מול מכבי תל אביב. בית"ר ירושלים מנגד, שרשמה הפסד שלישי בארבעת המחזורים האחרונים תנסה לצאת לדרך חדשה ולשמור על המקום השלישי מול הפועל חדרה של שרון מימר.


אכזבה גדולה בבית"ר ירושלים (דני מרון)


זהבה בן ויהודה קיסר (דני מרון)


שחקני בית"ר ירושלים (דני מרון)


רונן חרזי עם משה חוגג ואלי אוחנה. שחקן העבר נכנס להיכל התהילה (דני מרון)


חנן ממן מול שי אייזן (דני מרון)


עומרי אלטמן מתחמם (דני מרון)


אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, אופיר קריאף (עידן ורד 75), חנן ממן (שלום אדרי 82), פרדי פלומיין (לירן רוטמן 89), אלירן עטר, שלומי אזולאי.

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, ניר לקס (עמנואל בואטנג 79), סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי (עידן כהן 90), עומרי אלטמן, עומר דמארי (מייקל אולהה 70).

מהלך המשחק
הפועל תל אביב קיבלה פנדל גבולי בדקה השישית לאחר שדיוגו ורדסקה הרים רגל גבוה ופגע בספק לראשו של איאד אבו עביד. עומרי אלטמן ניגש לבעיטה בדקה השמינית וכבש את השביעי שלו העונה, 0:1 להפועל תל אביב.

בדקה ה-12 בית"ר ירושלים יצאה להתקפה ראשונה תוצרת הצמד החדש עטר וממן כאשר החלוץ סידר מצב נוח מחוץ לרחבה והקשר כמעט פגש את המסגרת לאחר בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה. בדקה ה-26 חנן ממן שוב ניסה להכניע את ג'ראפי מחוץ למסגרת ובעט החוצה. הזדמנות גדולה להפועל תל אביב – עומר דמארי עבר את ורדסקה באין מפריע והעביר רוחב לספירובסקי שרשם החמצה ממרכז הרחבה.

ההתקפה המסוכנת של בית"ר ירושלים עד כה הגיע בדקה ה-38, גרצ'קין פרץ מצד שמאל והעביר כדור למרכז הרחבה. אחרי הרחקה של הגנת הפועל תל אביב קונסטנטין שחרר פצצה ברגל ימין שפספסה במעט את המסגרת. שלומי אזולאי כמעט כבש את השוויון בדקה ה-44 לאחר שניצל שגיאה בהגנת הפועל תל אביב לאחר כדור קרן, אך הצליח לפספס את המסגרת לאחר בעיטה משלושה מטרים.


רגע הבעיטה. עומרי אלטמן העלה את בית"ר ליתרון 0:1 (דני מרון)

סוף סוף ניסיון בעיטה למסגרת לבית"ר ירושלים, אלירן עטר נכנס לרחבה ובעט כדור שטוח לכיוונו של ג'ראפי שהפך, החלוץ הגיע לכדור החוזר וניסה בעיטה נוספת אך נעצר על ידי אבו עביד בדרך. בית"ר כמעט מצאה את השוויון בדקה ה-68 – שלומי אזולאי השאיר את אלירן עטר פנוי במרכז הרחבה והחלוץ בעט מהאוויר כדור כמעט מושלם שנעצר רק במשקוף. בדקה ה-90 ורדסקה ניסה לתקן את מופע האימים שלו עם כדור נפלא לכיוון הרחבה, אליו הגיע קונסטנטין שנגח חלש לידיו של ג'ראפי.


אורחת מיוחדת. שרה נתניהו (דני מרון)

גם בנימין נתניהו כאן (דני מרון)


יגאל פריד. החלטה גבולית של השופט (יגאל פריד)


אלירן עטר וניר לקס (דני מרון)


מקס גרצ'קין, ניר לקס ומוטי ברשצקי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי