"הציעו לי לאמן את נס ציונה עד תום העונה, הלב שלי לא היה נקי"

עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן | מאור אלקסלסי

ארז בלפר, שפתח את העונה כעוזרו של תורג'מן ופינה את מקומו לזדה לאחר שני משחקים כמאמן זמני, סיפר ב-103FM: "העיתוי בו פיטרו את עמיר מוזר". וגם: מדוע הוא לא עזב מיד? היו"ר: "'התותחים' לא פנויים"

(גודל טקסט)

אחרי שסיים את דרכו בסקציה נס ציונה עם 0:3 גדול על הפועל רעננה, ארז בלפר, ששימש כעוזרו של עמיר תורג'מן ושימש כמאמן זמני בשני משחקים לאחר שתורג'מן פוטר, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על השתלשלות האירועים.

מדוע הוא נשאר בנס ציונה לאחר שתורג'מן פוטר: "הייתי אמור לעזוב אחרי הפועל באר שבע והגעתי לפגישה עם המנכ"ל רונן זייגרמן על מנת לסכם את תנאי העזיבה, אבל הוא אמר שהוא רוצה שאמשיך כמאמן ראשי עד סוף העונה. אמרתי לו שזה מחמיא ושזה יכול להיות צ'אנס גדול עבורי, אבל סירבתי כי אני לויאלי לעמיר. הוא ביקש שאחכה עד שיהיה מחליף וכך קרה. הם באו לקראתי מבחינת תנאי העזיבה, אז באתי לקראתם גם כן ונשארתי עד שמינו מאמן. עמיר? הוא לא אמר לי לא להמשיך. לא הסכמתי להמשיך כי לא הרגשתי עם זה בנוח, הלב שלי לא היה נקי".

פיטוריו של תורג'מן: "אני חושב שהפיטורים הגיעו בעיתוי לא טוב, כי יום אחד לפני סוף החלון? מילא שבועיים לפני או אחרי, אבל התזמון נראה לי קצת תמוה. ברור שאני רוצה לאמן בליגת העל או בליגה הלאומית, אבל הרגשתי שזה לא הרגע הנכון עבורי. אם אקבל הצעה וירצו שאאמן לבד, זה יקרה. יכול להיות שאלך גם עם עמיר, אולי כן ואולי לא. בזכות עמיר הגעתי לאן שהגעתי. לא שאני במקום גבוה, אבל אני יכול כרגע להיות אופציה וזו הייתה המטרה מלכתחילה בנוער של מכבי שזו חממה שבזכותה התקדמתי ולמדתי המון".


בקרוב על הקווים כמאמן ראשי? ארז בלפר (דני מרון)

איך הוא מעריך את הסיכויים של סקציה נס ציונה: "לא יודע אם זה יספיק לשרוד בליגה, אבל אני חושב שבהחלט יש סיכוי. הקבוצה רחוקה נקודה אחת מחוף מבטחים ויכול להיות שהמאמן החדש, ליאור זדה, יביא אנרגיה אחרת ביחד עם השחקנים החדשים שהצטרפו בינואר. קריית שמונה ורעננה נמצאות בלחץ יותר מאשר נס ציונה. אחת הבעיות שלנו הייתה שלא ידענו לשחק כמו קבוצת תחתית ורצינו לשחק כדורגל, זה לא הצליח לנו. הבעיה המרכזית? צרך לנתח את זה קצת יותר, זה לא לעכשיו".

איך הוא מסכם את העונה: "ידענו מתחילת הדרך שנלחם על חיינו, התקציב מאוד נמוך ולא רצו לבוא אלינו שחקנים שרצינו לצרף. התחלנו את העונה לא טוב, אך הצלחנו להתייצב, עשינו ניצחון יפה על באר שבע, תיקו עם מכבי ואז גם שני ניצחונות יפים על נתניה ובני יהודה. בשלב הזה הגיעה סוג של קריסה בגלל מגוון של דברים ונוצר סוג של כדור שלג".

 
 

יו"ר נס ציונה, דודו עוז, דיבר אף הוא ב-103FM אחרי בלפר ואמר: "אני רוצה להבהיר את התמונה. אתם בתקשורת עושים את התפקיד שלכם ומגיע לכם יישר כוח, אבל אולי טיפה מנפחים ומגזימים. כשהחלטנו להיפרד מעמיר תורג'מן ההחלטה הייתה כבדה. עשינו את זה בצורה מכובדת, זה לא דלף לשום מקום. עשינו את זה בצער ובכאב ,הודיתי לו. אני זה שביקשתי ממנו לתת לארז את ברכת הדרך לנהל את המשחק הבא מול הפועל באר שבע והוא אמר שאין בעיה".

"היו לנו מספר מועמדים ולא התקדמנו איתם", הוסיף היו"ר. "אני לא מבין על מה המהומה על כך שארז נשאר שבוע נוסף. הודיתי לעמיר בנוכחות כל השחקנים, הוא איש יקר ובעל מקצוע. ראיתי את האימונים שלו ואת העבודה שלו, אני חי את הכדורגל עשרות שנים, והוא מאוד איכותי. אמרתם שעמיר קשוח? למה שלא לשאוף בקבוצות קטנות להיות כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה?".

העובדה שליאור זדה טרם אימן בליגת העל והחליטו למנות אותו: "בדקנו עליו כמו שבדקנו על עוד כמה נוספים. הציעו לנו הרבה מאמנים. 'התותחים' לא פנויים ואנחנו גם לא יכולים לעמוד בדרישות שלהם. במציאות של היום, אני חושב שלליאור יש את הכלים לעשות את הסוויץ'. יש סיכוי להישאר ואני מאמין בזה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי