"השער של טיבי נפסל בצדק, אך ניתן היה להימנע מבדיקת האירוע במסך"

איתן טיבי
איתן טיבי | אריאל שלום

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים קבעה שהשופט פעל כמצופה כשלא אישר את הגול של בלם מכבי ת"א, אך הבהירה כי שיתוף הפעולה בין אביעד שילוח לבין שופט המסך צריך להיות יעיל יותר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר מחזור בעייתי במיוחד, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה היום (שלישי) את המסקנות שלה וקבעה כי כל ההחלטות שהתקבלו במהלך המשחקים היו מוצדקות. לגבי השער של איתן טיבי, שלא אושר על ידי השופט אביעד שילוח בטענה לעבירה, נכתב: "בדקה ה-39 צדק השופט כאשר פסל שער לזכות ת"א בגין דחיפת שחקן ק"ש לפני כיבוש השער. ניתן היה להימנע מבדיקת האירוע במסך באמצעות שת"פ יעיל יותר בין השופט לשופט המסך. השופטים יונחו בהתאם".

לגבי הפנדל במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב "בדקה ה-6 צדק השופט כאשר פסק לבעיטת עונשין לזכות ת"א בגין עבירת משחק חסרת אחריות. שופט המסך פעל כמצופה, כאשר לאחר בחינת האירוע בהילוכים החוזרים אישר את החלטת השופט יגאל פריד".

על ההחלטה להרחיק את דיא לבאבידי במשחק בין מכבי חיפה להפועל חדרה: "בדקה ה-27 צדק השופט נאאל עודה כאשר הניף כרטיס צהוב שני לעבר שחקן חדרה בגין עבירת משחק חסרת אחריות. השחקן ראה באופן ודאי את תנועת היריב לעבר הכדור ונהג בחוסר אחריות ותוך משחק מסוכן כאשר הרים רגל ישרה עם פקקים חשופים לכיוון פניו של היריב. אין כל הכרח בפגיעה בפועל בנסיבות המתוארות, אלא מספיקה התנהלות חסרת אחריות ומסוכנת לצורך הנפת כרטיס צהוב. במידה שהיתה מתרחשת פגיעה פיזית ישירה, היא עלולה היתה לגרום להרחקת השחקן בכרטיס אדום ישיר".


זכה לגיבוי מהוועדה המקצועית. נאאל עודה (מאור אלקסלסי)

על האירוע במהלך המשחק בין בני יהודה להפועל באר שבע: "בדקה ה-74 צדק שופט המסך כאשר המליץ לשופט לבחון פסיקה לעבירה שלא היתה במצב של מניעת הזדמנות ודאית לכיבוש שער (המחייבת כרטיס אדום). שופט המשחק פעל כמצופה, כאשר לאחר בחינת האירוע במסך ביטל את הבעיטה החופשית לזכות ב"ש ואת הכרטיס הצהוב שהונף לשחקן בני יהודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי