מכבי חיפה: "פלומיין התסיס". ההחלטה נדחתה בגלל עומס

אוהדי מכבי חיפה בטדי
אוהדי מכבי חיפה בטדי | דני מרון

מנכ"ל הירוקים אסף בן דב התייצב בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בגין הנהמות שהשומעו על ידי חלק מאוהדי הקבוצה לשחקן בית"ר ירושלים: "הקהל שלנו לא גזען". ההכרעה בנוגע לעונש תתקבל בהמשך

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

נציגי מכבי חיפה התייצבו היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל באצטדיון רמת גן לדיון בגין הנהמות שהושמעו על ידי חלק מאוהדי הקבוצה לעברו של חלוץ בית"ר ירושלים, פרדי פלומיין. הדיין גיורא לנדאו דחה את ההחלטה והיא לא תתקבל היום בעקבות עומס בדיונים.

כזכור, במהלך המחצית הראשונה של המשחק התלונן פלומיין בפני הקוון על נהמות מכיוון היציע הדרומי בו ישבו אוהדי מכבי חיפה. לקראת הסיום, אחרי שהעלה את בית"ר ירושלים ל-0:2, הצרפתי חגג מול הקהל של האורחת וספג בתגובה לכך קריאות גזעניות אותן ציין השופט בדו"ח.

מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב ועורך הדין עופר בן אסא הגיעו מטעם מכבי חיפה לדיון, שנפתח בבקשה של בן דב להוציא את כל הנוכחים מהחדר על מנת להציג חומר ראיות רגיש לטענתו. "במשך השנים מכבי חיפה נאבקת באבוקות ביציעים וגם במשחק המדובר הבאנו צוות מיוחד שאמור לתגבר את הבטחה בכל הקשר ליציעים שלנו, אך בכל זאת היו אבוקות", אמר המנכ"ל בפתיחת דבריו.


אסף בן דב (ערן לוף)

בהמשך הביע בן דב זעם גדול כלפי פלומיין ותקף: "אני רוצה לציין שה-DNA של מכבי חיפה הוא נגד תופעות גזעניות. קהל האוהדים שלנו לא גזעני וראש חוג האוהדים שלנו הוא ערבי. יש לנו מאות שחקנים ממוצא ערבי. לא יכול להיות שפלומיין לא הועמד לדין כאשר הוא רץ להתסיס את הקהל  ואף רץ לצד השני של המגרש מול הקהל שלנו. הייתה פה סיבה ותוצאה של שחקן שבא למקום הזה. אפשר להגיד הרבה דברים על הקהל של מכבי חיפה אבל הוא לבטח לא גזען".

"לצערי לא הייתה שום התייחסות להתנהגות של השחקן למרות שפנינו לתובע בנושא הזה, דרשנו להעמיד אותו לדין והוא טען שהשופט התייחס למקרה באופן ספציפי בעצם הוצאת הכרטיס הצהוב. התייחסנו לנושא כמועדון בפרסום ההודעה שלנו על המקרה, קיימנו מפגשים שונים עם הקהל לצורך הבהרת דעתנו בעניין".

עוד הוסיף בן דב: "לגבי האירוע של המחצית, נודע לנו על זה רק מדוח השופט ובגלל שלא הופעל נוהל שלושת השלבים אז אנחנו לא יודעים כיצד להתייחס לזה. בכל מקרה גינינו מיד את התופעה של הגזענות".

הדיין גיורא לנדאו ציין: "צריך לתת את הדעת על כך שהשחקן ציין כבר במחצית שהיו נהמות". בן דב הגיב: "הצוות לא שמע. זה לא היה אירוע מקרי והשחקן הזה הורחק משלושה משחקים אחרי שהוא ניסה לתקוף את אוהדי מכבי תל אביב ולדעתי משהו מוזר שזה קורה נגד קבוצה אחת והיא בית"ר ירושלים".


גיורא לנדאו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי