מכבי חיפה ספגה עונש רדיוס: "התהגותו של פלומיין לא ממעיטה בחומרת הקריאות"

אוהדי מכבי חיפה בטדי
אוהדי מכבי חיפה בטדי | דני מרון

בנוסף לכך שלא יארחו את ב"ש בסמי עופר, הירוקים קיבלו משחק רדיוס נוסף על תנאי למשך שנה וקנס על סך 20 אלף ש"ח. "בית הדין רואה בחומרה רבה עבירות של קריאות גזעניות", נכתב

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה ספגה היום (חמישי) עונש רדיוס של משחק אחד בפועל בעקבות הנהמות של אוהדיה לעברו של פרדי פלומיין במהלך השחק בטדי מול בית"ר ירושלים והיא תיאלץ לארח את הפועל באר שבע במחזור ה-26 באצטדיון חלופי. הירוקים קיבלו גם משחק רדיוס על תנאי למשך שנה לכל הרשעה בעבירה של קריאות גזעניות וקנס בגובה 20 אלף שקלים בגין הדלקת שש אבוקות במהלך אותו משחק בירושלים.

בהחלטת בית הדין נכתב: "אבוקות – הנאשמת אינה חולקת על הנאמר בדו"ח השופט בעניין הדלקת שש אבוקות בתחילת המשחק. אי לכך, אני מרשיע את הנאשמת בעבירה של התפרעות אוהדים. באשר לעונש – מחד, המדובר באירוע חמור של פתיחת שש אבוקות ביציע אוהדיה וכמו כן, זוהי הרשעתה השביעית של הנאשמת בעונה זו בעבירת שעניינן התנהגות אוהדיה (לרבות הרעשה בגין פתיחת רימון עשה ביציע) ואין ספק כי יש לתת גם לעברה המשמעתי משקל. מאידך, הנאשמת עושה רבות למיגור התופעה ותפיסת המבצעים ואף נוחלת הצלחת לא מבוטלת, כמו תפיסת משליכי רימון העשן במקרה אחר ובמקרה שלנו, זיהוי המשליכים (אם כי, עד כה – טרם נתפסו). בשקלול כל האמור לעיל, אני גוזר על הנאשמת בגין עבירה זו קנס בסך 20,000 ש"ח.

"קריאות גזעניות – נהמות – נציגי הנאשמת מאשרים את הנאמר בדו"ח השופט בדבר הנסיבות בהן נשמעו נהמות מיציע אוהדיה (כך נאמר בדו"ח): בדקה 94, לאחר הבקעת השער השני לזכות בית"ר ירושלים, מבקיע השער, פרדי פלומיין, הוריד את חולצתו ורץ לכיוון יציע אוהדי מכבי חיפה (היציע הדרומי) והחל להקניט את הקהל האורח שבתגובה נהם לעברו. קרי, אין מחלוקת שנשמעו נהמות לאחר אקט של התרסה מצד השחקן היריב. הסיבה להתנהגותו של השחקן (אשר מצא לנכון לאחר הבקעת השער לרוץ עד לצידו הנגדי של האצטדיון כדי להתגרות כאמור באוהדי הנאשמת), אינה ידועה לנציגי הנאשמת וגם השופט בדו"ח אינו מתייחס לכך. אציין כי בהמשך דו"ח השופט  נאמר שהשחקן פנה במהלך המחצית הראשונה לצוות השיפוט וטען ששמע נהמות מצד אוהדי הנאשמת. על פי הדו"ח צוות השיפוט לא שמע דבר ולכן לא נקט בנוהל השלבים.

במחצית המשחק, לבקשת השופט, נבדקו מצלמות האבטחה ולא נמצאו כל ראיות לאשש את דברי השחקן. כתב האישום מציין כי הנאשמת עומדת לדין בגין קריאות גזעניות: ע"פ המתואר בדוח שופט המשחק ומשקיף המשחק – בשל הנהמות שנשמעו מיציע האוהדים. כתב האישום אינו מפרט האם מדובר אך ורק בנהמות בסיום המשחק או גם אלה שנשמעו לכאורה, לדברי השחקן היריב, במהלך המחצית הראשונה. אני יוצא מהנחה שכוונת כתב האישום היתה לנהמות שנשמעו בסיום המשחק בלבד, באשר לגביהן אין מחלוקת ושופט המשחק מציין ממקור ראשון ששמע אותן ואף נציגי הנאשמת מאשרים זאת. בנסיבות אלה, אני מרשיע את הנאשמת בעבירת הקריאות הגזעניות אשר נשמעו בסיום המשחק, בעקבות אקט ההתרסה והפרובוקציה מצד שחקן היריבה. אציין, כפי שכבר נאמר במספר רב של החלטות כי בית הדין רואה בחומרה רבה עבירות של קריאות גזעניות וגם התנהגות מתריסה ופסולה של שחקן אינה מצדיקה ו/או ממעיטה בחומרת הקריאות הגזעניות.

באשר לעונש בגין הרשעה זו: זוהי הרשעה שניה של הנאשמת בעבירת קריאות גזעניות בעונה זו. תקנון המשמעת קובע כי במקרה הרשעה שניה בעבירה מהסוג דנן יש להשית על הקבוצה המורשעת את העונשים הבאים: קיום שני משחקי הבית הרשמיים הבאים ללא קהל או שני משחקי רדיוס עם קהל, או אחד ללא קהל ואחד רדיוס עם קהל וקנס בסכום 20,000 ש"ח. בנוסף, עומד כנגד הנאשמת עונש על תנאי בסך 20,000 ש"ח בגין כל הרשעה נוספת בעבירה של קריאות גזעניות. אל מול כל אלה עומד הנאמר בדו"ח השופט כי הנהמות נשמעו לאחר אקט של הקנטה מצידו של השחקן. בנסיבות מיוחדת אלה, אני גוזר כי עונשה של הנאשמת בגין עבירה זו יהיה: קנס בסך 20,000 ש"ח. לגבי שני משחקי הרדיוס בתקנון המשמעת, אני קובע כי לאור הנסיבות שהביאו לנהמות (אקט ההתרסה של שחקן היריבה) העונש יהיה משחק רדיוס אחד בפועל בלבד ומשחק רדיוס אחד על תנאי לשנה לכל הרשעה בעבירה של קריאות גזעניות". 

פרדי פלומיין במהלך המשחק המדובר בטדי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי