צפו בתקציר: עירוני ק"ש הביסה 0:3 את מכבי נתניה, שלא תשחק בפלייאוף העליון

שחקני קריית שמונה חוגגים
שחקני עירוני קריית שמונה חוגגים | אודי ציטיאט

הקבוצה של דראפיץ' התפרקה לאחר הרחקתו של אלמוג כהן כבר בדקה השישית. רפואה חזר לנצח לאחר תשעה משחקים. ג'אבר ואזולאי (19, 41) כבשו שערים עצמיים וגינסארי הוסיף

(גודל טקסט)
עירוני קריית שמונה אירחה את מכבי נתניה מחזור אחד לפני סיום הליגה הסדירה כשמזג האוויר קריר אך על המגרש האווירה אמורה להיות לוהטת. משחק של "להיות או לחדול" עבור שתיהן. גם בחלומות הורודים ביותר שלו לא האמין קובי רפואה עד כמה הדרך לניצחון תהיה קלה, אך קבוצתו הכריעה את המשחק תוך 40 דקות וניצחה 0:3, ניצחון ראשון אחרי תשעה משחקים. בזכות שני שערים עצמיים בין היתר. האורחת איבדה סופית סיכוי לשחק בפלייאוף העליון.
 
 
המשחק נפתח ללא שלב גישושים. בדקה השישית אלמוג כהן נגע בכדור בידו, הורחק ואמנם דני עמוס הדף את הפנדל של עדן קארצב, אך המארחת לא ויתרה. היא נהנתה מקצת מזל כשכארם ג'אבר כבש שער עצמי בדקה ה-18, ובדקה ה-40 כבר הכפילה את היתרון אחרי התקפה נפלאה בה גיא בן לולו הצעיר העביר כדור רוחב, ודולב אזולאי הקדים את סמואל ברטון ושוב כבש שער עצמי. בן לולו נהנה מההרכב החסר של ק"ש שזכתה בניצחון יקר מפז. בדקה ה-48 זה היה כבר שער שכל-כולו קריית שמונה כשראדו גינסארי עבר שחקן ברחבה וירה כדור אדיר לרשת, 0:3. מוחמד שכר ניצל היטב את השטחים שקיבל כמגן ימני בעוד אחמד עאבד לא ממש הצליח לתרום. רגע לפני הפלייאוף הקשה בתחתית, ק"ש הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה. ק"ש שניצחה לראשונה ב-2020 תסיים את הליגה הסדירה בקרב תחתית חשוב נגד סקציה נס ציונה (משחק חוץ). 
 
 
מכבי נתניה, מנגד, הציגה יכולת נרפית ואף התפרקה אחרי הופעה מביכה בחלק ההגנתי. הפסד רביעי העונה 3:0 לקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, והם עוד יצאו בזול. הקבוצה נכנסה להלם לאחר השער שספגה והחלק הקדמי המבטיח על הנייר לא הצליח לייצר כלום, בניגוד למשחק נגד הפועל חיפה. חן עזרא החמיץ מצב גדול אך פאטוס בצ'יראי לא איים על השער וגיא מלמד הוחלף כבר במחצית.


אלמוג כהן. קבע שיא שליליי בכדורגל הישראלי (אריאל שלום)

פאטוס בצ'יראי. משחק מביש של מכבי נתניה (אריאל שלום)
 
הקפטן אלמוג כהן אולי מסמל את העונה של מכבי נתניה. הקשר שבר את שיא הליגה עם כרטיס אדום רביעי העונה והפקיר את קבוצתו כבר לאחר שש דקות. משחקן ברמתו היה מתבקש להפגין שיקול דעת. הוא הגיע לנתניה בקול תרועה רמה אך לא הצליח להביא ערך מוסף. נתניה תצטרך להפנים שהיא תשחק בפלייאוף התחתון, ושם אין בהכרח מקום לכדורגל התקפי ונאיבי. נתניה תנסה להתאושש אך זו תהיה משימה לא פשוטה בכלל שכן במחזור האחרון בליגה הסדירה מצפה לה האלופה מכבי תל אביב. בקבוצה מקווים שפציעתו של בצ'יראי שהוחלף בדקה ה-79 אינה רצינית.



רוצים לזכות בפרסים? 

– ענו על חידת ליגת העל
– בחרו את שחקן המחזור של בזן 
– הצביעו לשחקן החודש של אלקטרה

מהלך המשחק:
מכבי נתניה פתחה את המשחק בלחץ על השער. ניקו אולסק היה הראשון לנסות את כוחו כשבדקה השלישית בעט מחוץ לרחבה אך עדיין היה לא מדויק. אחמד עאבד בעט כעבור דקה אך שלח כדור חלש לעבר דני עמוס. בדקה החמישית שכר העביר כדור רוחב מסוכן וזיכה את המארחת בכדור קרן.

בדקה השישית המשחק התהפך לגמרי. אלמוג כהן הציל שער עם היד אחרי עלייה מצוינת של מרקוס דיניז וק"ש קיבלה פנדל. קפטן נתניה, שספג את האדום הרביעי שלו העונה – שיא ליגה, טען לעבירה עליו בעלייה לכדור אך השופט לא התרצה. דני עמוס היה הגיבור של מכבי נתניה כשהדף את הבעיטה של עדן קארצב. נתניה נותרה בהלם ועמוס רשם עוד הדיפה (14).

דני עמוס. הצליח להדוף פנדל (אריאל שלום) 

מה שלא הצליחה לעשות מהנקודה הלבנה הצליחה ק"ש לעשות בזכות עזרתה האדיבה של הגנת נתניה.  בדקה ה-18 מוחמד שכר פרץ והגיע לעמדה נוחה, ניסה למסור שמאלה וכארם ג'אבר הכניס רגל אך לצערו בעט חזק לשערו-הוא, 0:1 לעירוני קריית שמונה. בדיוק כמו בשער הראשון, שכר ניצל את השטח, מסר שמאלה, הכדור חזר אחורה לקארצב שהשיג קרן.

בדקה ה-26 הגיע סוף סוף מצב מסוכן של נתניה. שיתוף פעולה נפלא בין גיא מלמד לחן עזרא הסתיים בבעיטה רעה של הקשר שמחפש את שער הבכורה שלו מאז שחזר ארצה.

רגע לפני ההפסקה הקבוצה של רפואה ביססה את היתרון ובצדק – סמואל בראון שלח מסירה לשטח לגיא בן לולו הצעיר שבהופעת הבכורה שלו סיפק בישול עם כדור רוחב נהדר. בראון הקדים את ההגנה ובעט לרשת, 0:2 לעירוני קריית שמונה





שחקני עירוני קריית שמונה חוגגים (אודי ציטיאט)

הסיוט נמשך בדקה ה-49 מבחינת מכבי נתניה וההפסד הפך לתבוסה. ראדו גינסארי קיבל כדור טוב ברחבה, עבר שחקן ובעט כדור שטוח נהדר לרשת, 0:3 לקריית שמונה ושער בכורה לגינסארי מאז שחזר. קריית שמונה המשיכה עם התשוקה שלה. אחמד עאבד בעט כדור חזק מחוץ לרחבה והחמיץ במעט את החיבורים בדקה ה-56.

כעבור ארבע דקות ביצע דראפיץ' חילוף שני. במחצית הוא החליף את גיא מלמד והכניס במקומו את אביב אברהם וכעת הוציא את חן עזרא לטובתו של יונס מלדה כדי להשיג כוחות מחודשים ואולי שער מצמק.

מוחמד שכר ועדן קארצב. הראשון שיחק נפלא בעמדת המגן (מאור אלקסלסי)

עם כל הכבוד לחילופים, ק"ש הייתה קרובה לרביעי. שחקני נתניה הפסיקו ללחוץ ובראון בעט חזק בסיבוב אבל עמוס שלח יד ארוכה והדף לקרן. בדקה ה-68 שכר בעט בסיבוב ומצא את המשקוף. מייד לאחר מכן גם בן לולו בעט חזק ועמוס הדף בקצות האצבעות למשקוף והחוצה. נתניה הייתה קרובה לשער מצמק כשזלאטן שחוביץ' ניסה לבעוט לאחר כדור קרן, הכדור התגלגל לבצ'יראי שעשה סיבוב מהיר ופגש את המשקוף.

הרכבים
עירוני קריית שמונה: 
דז'יוגאס ברטקוס, מוחמד שכר, מרקוס דיניז, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן, סמואל בראון, עדן קארצב, ראדו גינסארי (עומר לקאו, 84), גיא בן לולו (איסמעיל ריאן, 79), אחמד עאבד (עבדאללה חליחל, 89)

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, לזאר צ'ירקוביץ', דולב אזולאי, זלאטן שחוביץ', אלמוג כהן, ניקו אולסק, גבי קניקובסקי, חן עזרא (יונס מלדה, 60), גיא מלמד (אביב אברהם, 46), פאטוס בצ'יראי (רון אשכנזי, 79).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי