חוגג ואוחנה חגגו עם ורד. השחקנים עקצו: "תודה לאיביץ'"

עידן ורד
עידן ורד | אריאל שלום

השחקנים הפתיעו את הקשר, קונסטנטין: "יודע מה הוא עבר, אחד הטובים בארץ". רוני לוי זכה למחמאות ("עשה חילוף מנצח"), בן חיים מאוכזב. וגם: הרצון לארח את אשדוד ביום ראשון בנתניה ו'התקופה החדשה' של עטר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

"תגידו, מה אתם בלחץ? אתם יורדים ליגה? מה יש לכם? תניעו כדור בסבלנות, תפסיקו לפחד. אתם תנצחו היום את המשחק". כך אמר רוני לוי לשחקני בית"ר במהלך המחצית אתמול (שבת) נגד הפועל חדרה, כאשר נכנס לחדר ההלבשה. לוי יצא החוצה לאחר הדברים הללו והשאיר את השחקנים כדי לחשוב. למחצית השנייה, מספרים בבית"ר, השחקנים יצאו אחרת לגמרי.

עטר לקח על עצמו את המשחק, ורד היה החילוף המנצח של בית"ר והקבוצה של רוני לוי עדיין חזק במאבק על המקום השלישי. יוסי בניון ששוהה בחו"ל לא נכח במשחק אתמול, אבל שוחח עם לוי וההנהלה ובירך אותם על הניצחון. לפני המשחק שוחחו בבית"ר עם אבי נימני, סוכנו של לוי, והזמינו אותו לפגישה שתיערך בשבוע הקרוב במטרה לסגור את החוזה לעונה הבאה.

למרות הדברים האלה, רוני לוי לא היה מרוצה מהכל בסיום. "הנעת כדור ומשחק ההתקפה היה בסדר, אבל הגנה ההגנה טעון שיפור", אמר המאמן, שלא אהב את הטעות של דיוגו ורדסקה. טל בן חיים חזר לספסל אבל שוב לא שותף אתמול והיה מאוכזב. בשלב זה נראה כי הפרידה בקיץ כבר בלתי נמנעת.


הפרידה בקיץ כבר בלתי נמנעת. טל בן חיים (דני מרון)

"במהלך חלון ההעברות אמרנו שהרכש הכי טוב של בית"ר זה עטר והחזרה של ורד. זאת הסיבה שחוגג, בניון ורוני כל כך התעקשו עליו. הוא עדיין לא בכושר שיא, צריך לומר תודה לאיביץ' שוויתר עליו. הוא יצא לתקופה חדשה", אמרו בבית"ר אתמול אחרי הצמדים של אלירן עטר ועידן ורד. בימים האחרונים החלוץ גילה אחריות, לקח את השחקנים הצעירים לשיחות אישיות ונראה שהתאקלם היטב בקבוצה.

חוסר המזל של ורד החל לפני שנתיים, אז סבל מחיידק שבעקבותיו נאלץ לחלק את הזמן בין בית החולים לבית. לכל אורך הדרך הוא חשש שלא יחזור באותו כושר. כחודשיים לפני סיום העונה שעברה הוא נפצע בכף הרגל, תחילה דובר על דלקת אבל בהמשך הבין הקשר שהפציעה הולכת ומתארכת. בסביבתו חששו אז שמדובר בפציעה שתגרום לו לחזור בשלב מאוחר של העונה. ורד עצמו האמין ובתקופה האחרונה אמר לחבריו: "אני מאמין בעצמי, ברגע שאחזור לשחק, זה יקרה מהר מאוד". אתמול, אחרי כמעט שנה בלי שער ליגה, ההשקעה השתלמה.

בחזרה לעטר, אתמול השווה החלוץ את השיא של ערן זהבי כשכבש את שערו ה-125 בליגה וזכה בסיום למחמאות מהמאמן שלו. ורד, שלא כבש מאז חודש מרץ, גנב מעט את ההצגה כשהשחקנים הפתיעו אותו בחדר ההלבשה כשקראו בשמו ורקדו סביבו. בדרך לשם, עצרו אותו משה חוגג ואלי אוחנה וחיבקו אותו. "הוא חיכה לשער הזה הרבה זמן, משהו השתחרר בו אחרי השער הראשון", אמרו, "זה חשוב גם לביטחון של הקבוצה ולחדר ההלבשה שלנו. היה חשש שחדרה תוכל להשוות למרות שחזרנו לשלוט במגרש, זה היה חילוף מנצח".


"צריך לומר תודה לאיביץ' שוויתר עליו". בבית"ר מרוצים מאלירן עטר (אלירן עטר)

עושה רושם שבבית"ר קיבלו תיאבון בגלל הניצחון אתמול. לאחר ששקלו להודיע כי משחק הרדיוס מול אשדוד ישוחק בטרנר, הירושלמים שוקלים להעתיק המשחק לנתניה. "הקהל דחף אותנו, השחקנים הרגישו שיש להם חלק גדול בניצחון אתמול", אמרו בבירה. עוד לפני ההחלטה היכן ייערך המשחק, כבר הודיעה המנהלת כי המשחק יתקיים ביום ראשון הבא (1.3.2010) וישודר בספורט1 בשעה 20:00.

רוני לוי המשיך: "הקהל עזר לנו מאוד לחזור למשחק ותמך. זה המקום להודות להם". המאמן התייחס גם לעידן ורד והוסיף: "עידן שחקן מוכשר, חיכינו לו הרבה זמן. הוא נעדר תקופה ארוכה. יש לו ערך מוסף גדול. אלירן וחנן מאוד איכותיים, אבל לפני שהגיעו הם פחות שיחקו וקיבלו כאן את הבמה להוכיח במסגרת הקבוצתית. גם החיבור של שחקנים חדשים הוא תהליך שלוקח זמן. אם נראה את עידן ורד פותח בהרכב בקרוב? יש סיכוי, זו אפשרות. צריך לראות איך הוא מגיב. אני לא רוצה לדחוף אותו למים ולאבד אותו לתקופה ממושכת. זה מגרה אותי, אבל צריך להיזהר".

דן איינבינדר חזר להתאמן עם כדור ורק בימים הקרובים יחזור לאימונים מלאים. בהיעדרו וכשאופיר קריאף לא נמצא, הצוות המקצועי התלבט ביום שישי למי יועבר סרט הקפטן. האופציות היו איתמר ניצן ואנטואן קונטה ולבסוף הוחלט להעניק את הסרט לבלם. ומה בנוגע לוורדסקה? דווקא בתקופה של לפני המשחק מול הפועל תל אביב זיהו בבית"ר ירושלים התקדמות אצלו. אחרי הפנדל בשבוע שעבר, הבלם תיקן אתמול כשהציל שער בטוח, אבל דקה אחר כך טעות מיותרת שלו גרמה שוב לדפיקות לב בספסל של בית"ר. כל זה השכיח כמובן את מה שעשה ורדסקה במחצית כולה – ניצחון ברוב המאבקים על הכדור, אבל נראה כי הניצחון אתמול והעובדה שחסר לעצמו במחצית השנייה השתיקו לזמן מה את הביקורת עליו.


דיוגו ורדסקה. היכולת במחצית השנייה השתיקה מעט את הביקורות (אריאל שלום)

"מה שונה בבית"ר? ניצול המצבים", אמר שי קונסטנטין. "היה קשה אבל ידענו לצאת מזה, חשוב היה לא לרדת בפיגור למחצית. יש ימים שבהם הפס האחרון פחות הולך". על עידן ורד אמר: "בתור אחד שנוסע עם עידן כל יום כבר חצי שנה אני יודע מה הוא עבר. רואים כמה בקבוצה אוהבים אותו וכמה חיכו שיתפוצץ. הוא אחד השחקנים הכי טובים בארץ. גם עטר הוא תוספת לחדר ההלבשה, מדהים. עטר ועידן מביאים 'וייב' אחר ושמחה".

על התחרות עם אנטואן קונטה, שבינתיים מתופקד כבלם אמר: "בסופו של דבר אני משחק כמעט קבוע. אנחנו מסתדרים מדהים, זה אחד השחקנים שהכי אוהב. יש עובדות, אם אני ממשיך בהרכב זה אומר הכל".

בתוך כך, במועדון מתכוננים לאירוע הבית"ריסט ביום חמישי בארנה, במסגרתו משה חוגג יפנה לאוהדים ויציע להם להירתם למיזם חדש. ייתכן ובסופו של דבר הבעלים יכריז על מדיניות שונה, ולא יציע לאוהדים לרכוש 51 אחוז מהמניות. חוגג יחשוף את התכנית המלאה באותו מעמד בו אלי אוחנה ייכנס להיכל התהילה.


"עידן ורד אחד הטובים בארץ" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי