קלינגר: "הדרבי זה המשחק הכי גדול בישראל". דמארי צפוי לפתוח

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

לקראת הקרב בשני, המאמן הבהיר: "הפועל עברה כברת דרך, רוצים לקחת נקודות ולא מחמאות. דגני: "רוצים לנצח את מכבי". החלוץ יקבל את הקרדיט בשפיץ לצד אלטמן וברשצקי

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הפועל תל אביב עשתה ניצחון גדול בטדי (0:1) ויש היגידו גם מאוד מפתיע. עם הרוח הגבית הזו האדומים יגיעו מחר (שני) לדרבי הגדול נגד מכבי תל אביב. האדומים מחודרוב יכולים להבטיח את המקום בפלייאוף העליון אם ינצחו את האלופה, דבר שלא עשו מאז עונת 2013/14. המאמן ניר קלינגר דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. יחד איתו הגיע הקפטן אוראל דגני.

מבחינה מקצועית ואחרי האימון המסכם שנערך לפני הצהריים, מסתמן כי קלינגר ימשיך עם ההרכב שניצח את בית"ר ירושלים. המשמעות היא שעומר דמארי יעלה בחוד לצד מוטי ברשצקי ועומרי אלטמן ואילו שלישיית הקישור של האדומים תורכב מניר לקס, שי אייזן וסטפן ספירובסקי. בין הקורות ימשיך לעמוד יואב ג'ראפי ובחוליית ההגנה יוצבו איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני ומרווין פירסמן.

הרכב משוער: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, רז שלמה ,אוראל דגני, מרווין פירסמן, ניר לקס, שי אייזן, סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי, עומרי אלטמן, עומר דמארי.

ניר קלינגר אמר לקראת המשחק: "הדרבי הוא סיפור אחר לגמרי, משחק אחר לגמרי, אנחנו קבוצה אחרת לגמרי, עברנו כברת דרך מאז הדרבי הראשון בכל מיני פרמטרים ראשונים. נכון ששיחקנו טוב אז אבל הדינמיקה והסיטואציה השתנו, זה משחק שצריך להתייחס אליו גם ברמה הטקטית אחרת, גם מכבי תל אביב שינתה מאז כמה וכמה דברים ולכן אנחנו מעדיפים לשחק טוב, יעיל ולקחת נקודות מאשר לצאת עם מחמאות ולהפסיד כמו שהפסדנו בפעם הקודמת".

על הניצחון המבוקר בטדי ואיך להיות יעילים נגד הקבוצה הטובה בארץ: "עושים הרבה דברים טקטיים, מקווים מאוד לנטרל את הנקודות החזקות שיש למכבי, לשחק עם שכל ולדעת כמו בכל משחק למצוא את נקודות התרופה בהן אנחנו יכולים להביא עליונות. עבדנו על הדברים האלה במהלך השבוע גם במהלך ניתוח מקצועי בוידאו וגם על המגרש. אנחנו עושים את ההכנה הרגילה כמו בכל המשחקים האחרונים כי כל משחק הוא אינטנסיבי לאחרונה וכל משחק הוא מכריע. אנחנו מתכוננים בצורה מדוקדקת יותר אבל לא בדרבי בלבד אלא בכל המשחקים האחרונים. אנחנו בסך הכל במומנטום טוב ואנחנו יודעים את המספרים, את מצב טבלה. כמו שאמרתי בשבוע שעבר – אנחנו מודעים, לוקחים את המצב בפרופורציות, לא רגועים לגמרי אבל כן מפוקסים ושקולים, יודעים שמכבי קבוצה חזקה והיא גם מארחת ואנחנו בהחלט נגיע מוכנים ואני מקווה שזה יעזור לנו להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים".

קלינגר (דני מרון)

האם הניצחון בטדי שינה משהו אצל השחקנים: "ניצחון על בית"ר, תמיד, בטח בסיטואציות כאלה של סוף עונה והכרעות – ברור שהאלמנט הפסיכולוגי משחק תפקיד. זה לא כמו במחזור עשירי או 11 שאתה יודע שיש דרך ארוכה. כאן זה מאני טיים, מכבי נלחמת על אליפות, הפער הצטמק, מכבי חיפה נושפת בעורפה ואנחנו גם כן נאבקים עם שלוש קבוצות על מקום בפלייאוף. לכל קבוצה יש את הלחץ שלה והדברים הפסיכולוגים שלה ועלינו להתמודד עם זה. השחקנים עשו עבודה נהדרת בשני המשחקים האחרונים נגד עירוני ק"ש היינו חייבים ליזום ולתקוף ולמצוא פיתרון נגד ההגנה ובטדי עשינו את ההיפך. השחקנים מגוונים ויודעים להגיב לכמה שיטות. מבחינתי זה טוב, אני מרגיש שהשחקנים מחוברים לרעיונות שלנו ונקווה שזה יבוא לידי ביטוי מחר".

האם מכבי מחזיקה בעליונות או שלדרבי חוקים משלו: "אני פחות רוצה לדבר על היריבות, אני חושב שבמסיבת עיתונאים לפני משחק, כל דבר שאני אגיד או שאוראל יגיד אז יש משקל – עלינו להיות שקולים, לא להצהיר יותר מדי אלא בעצמנו. מודעות של דרבי היא תמיד מעבר לנקודות ומעבר למטרות שכל אחת יש לה. יש כאן יוקרה, אוהדים, משקל שיש לדרבי במהלך ההיסטוריה – וויב מאוד-מאוד חזק בכדורגל הישראלי, ה-משחק בכדורגל. יש לנו מטרות שהצבנו בתקופה האחרונה ואני רוצה שנוכיח שמגיע לנו להיות איפה שאנחנו רוצים להיות. אנחנו עושים את הצעדים ובסוף אתה צריך להוכיח שמגיע לך להיות בפלייאוף עליון, לזכות בגביע, לשחק באירופה".

"ממכביסט" לאחד שמזוהה עם הפועל תל אביב: "בשנים האחרונות, לצערי החלפתי הרבה קבוצות. אני בן אדם שמאוד-מאוד מזדהה עם המקום שאני עובד בו. מהר מאוד אני נטמע בסיטואציה, ככה אני, זה האופי שלי, אני מתחבר מהר מאוד לרעיונות ודברים ולכן אני גם מרגיש ככה. אני מרגיש שאני פה הרבה זמן, היה חיבור טוב מאוד עם המועדון ובעיקר עם השחקנים, לקח יותר זמן עם הקהל אבל אני מקצוען ובא לעשות את העבודה בכל מקום שאני עובד וכאן הרגשתי מהרגע הראשון סוג של עבודה שאני אוהב – לא יודע להסביר את זה אבל התחברתי מהר וזה כיף, זה מרגיש טוב ואני מקווה שנישאר פה עוד הרבה שנים".

מה זה דרבי עבור מכבי ומה זה בשביל הפועל: "אני מנטרל את כל העבר, אני כל כך מנוסה במשחקים גדולים, אני נכנס למגרש, מסתכל על השחקנים שלי, על הצד בו אני מאמן ומנטרל את כל הרעשים מסביב. אין לי שום חדשות בנושא הסנטימנטלי הזה".


אלטמן מול כהן בדרבי הראשונה של העונה, מי מהם יחגוג מחר? (אריאל שלום)

הרצון להוכיח שהפועל ראויה לא רק לשחק אלא גם למכור בפלייאוף העליון: "נכון, צריך להפריד. עשינו מסע ארוך ומייגע כדי להגיע למקום כזה, שאפו גדול לשחקנים על המסע, זה מסע שידענו עליות וירידות אבל אנחנו שם, זה בידיים וברגליים שלנו, ברור שיש לנו משחק סופר-קשה, הקשה בליגה אבל אנחנו בחודשים האחרונים הפכנו את עצמנו כמה וכמה פעמים להאמין קודם כל, להיות קבוצה לוחמת שיודעת את הרעיונות שלה וליישם, פעם זה ככה ופעם זה ככה. נעשה הכל כדי להוכיח שמגיע לנו".

אוראל דגני על התחושות לדרבי והשינוי בסיבוב האחרון: "אפשר לראות שבסיבוב הראשון אספנו פחות נקודות, היו לנו הרבה הפסדים, לא הצלחנו לנצח ובסיבוב הזה עשינו סיבוב די טוב, ראיתי את הסטטיסטיקה שלנו, אנחנו אמורים להיות מקום שלישי. כשמנצחים אז יש ביטחון ואווירה יותר טובה וכולם שמחים. כשאתה מנצח הכל בסדר. הדרבי האחרון שניצחנו בו וכבשתי? הלוואי ונוכל לעשות זאת שוב".

האם מכבי מסתכלים עליהם אחרת: "אני לא יודע איך מכבי מסתכלים עלינו, שיחקתי כבר כמה דרבים, לא נראה לי שזה משנה להם איפה הפועל נמצאת. אנחנו רוצים לנצח אותם והם אותנו. בסיבוב הראשון היינו חושבים שאתם מדברים בשפה אחרת אם הייתם שואלים על פלייאוף עליון אבל ניצחנו הרבה והצגנו משחקים יפים. אנחנו רוצים להוכיח שמגיע לנו להיות שם".

על סגנון המשחק בטדי והביקורות: "אני אוהב לשחק כדורגל אבל מה שהכי חשוב ואני הכי אוהב בסוף זה לנצח. אם המאמן מחליט ללכת על שיטה כלשהי ואנחנו מנצחים אז זה טוב.  לנצח את בית"ר זה כיף וטוב וחשוב לנו. בסוף ניצחנו וזה מה שחשוב, בשביל זה אתה משחק כדורגל, בשביל ליהנות אבל בעיקר כדאי לנצח. אם לא הייתי מאמין לא הייתי משחק כדורגל".

דגני חוגג בטדי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי