גלזר: "רוצים שניפול? זה נותן יותר מוטיבציה". אבוקות הודלקו באימון

דן גלזר , עומרי אלטמן
דן גלזר , עומרי אלטמן | דני מרון , אריאל שלום

קשר מכבי ת"א מוכן לדרבי: "הגענו למאני טיים, זה המשחק הכי אמוציונלי בכדורגל הישראלי". איביץ' התייחס לחזרה אפשרית של דור פרץ: "הפועל השתפרה מאז הדרבי הקודם". מעל 200 אוהדים נכנסו לדשא באישור המועדון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

איזה קרב גדול מחכה לנו מחר (שני). מכבי תל אביב תארח לראשונה בבלומפילד המחודש את הפועל תל אביב ב-20:15 לדרבי ענק במסגרת המשחק שינעל את המחזור ה-25 של ליגת העל. המפגש בין שתי היריבות הגדולות תמיד מספק את הסחורה ובעל יוקרה עצומה, והפעם הוא גם מאוד משמעותי לשתי הקבוצות.

מכבי חיפה הסגנית צמצמה את הפער מהצהובים שבפסגה לשלוש נקודות בלבד אחרי ה-1:2 על מ.ס. אשדוד, ועל כן לאלופה אסור למעוד על מנת לא להלחיץ את עצמה לקראת ההמשך, והיא רוצה להחזיר את ההפרש לשש נקודות. מן העבר השני, האדומים של ניר קלינגר נלחמים בשיניים על המקום בפלייאוף העליון וזקוקים אף הם לנקודות.

היום ערכה מכבי תל אביב את האימון המסכם בקריית שלום לקראת המפגש ואליו הגיעו למעלה מ-200 אוהדים, שהדליקו אבוקות והטריפו את השחקנים לקראת הדרבי. האוהדים נכנסו למגרש בסיום באימון, בתיאום עם ראשי המועדון. סגל מלא יעמוד לרשותו של המאמן איביץ', למעט הקשר אורוש ניקוליץ' שעדין פצוע. דור פרץ ערך אימון מלא עם הקבוצה ומבחינת הצוות המקצועי הוא כשיר לחלוטין ויכול לשחק מחר, כשההערכה היא שהוא ייכלל לראשונה בסגל מאז נפצע באוקוטבר.


איביץ' יבחר בינו לבין ריקן (מאור אלקסלסי)

בכל הנוגע להרכב, לא יהיו הפתעות בחוליה ההגנה ובקישור האחורי. איתן טיבי וז'איר אמאדור יפתחו במרכז ההגנה, יחד עם צמד המגנים אנריק סבוריט ואנדרה ג'ראלדש, כאשר גם מקומם של דן גלזר ואייל גולסה מובטח. איביץ', כהרגלו, מתלבט בין אבי ריקן לדור מיכה וגם בעמדת החלוץ המרכזי בין איתי שכטר וצ'יקו אופאדו. כל הכרטיסים למשחק אזלו כבר לפני שבוע ובלומפילד צפוי להיות מחר מלא לחלוטין.

כחלק מהלקחים שהופקו אחרי אירועי הדרבי הקודם, בו הודלקו אבוקות רבות ונזרקו רימוני עשן לכר הדשא, הודיעה משטרת ישראל על בידוק קפדני בכניסה ליציעים ובנוסף יוצבו שוטרים סמויים וגלויים, בכל איזור האצטדיון, על מנת לשמור על הסדר והאבטחה.

עוד לפני האימון נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בנוכחות המאמן ולדימיר איביץ', כשלצדו ישב הקשר דן גלזר. "זה משחק מאוד חשוב, כמו שהמשחק הקודם היה חשוב וכמו שהמשחק הבא יהיה חשוב. ניתן 100% מההתחלה ועד הסוף כדי להשיג את שלוש הנקודות. נלחמנו מתחילת העונה ונילחם עד הסוף. אמרתי לשחקנים שלי שאנחנו יודעים שלכל הקבוצות בליגה יש להן הרבה מוטיבציה כשהן משחקות מולנו, וזה משהו שאני מבין, זה מאוד נורמלי. כשאתה משחק נגד קבוצה כמו מכבי אתה רוצה לנצח".


ולדימיר איביץ' (אודי ציטיאט) 

איך גורמים לשחקנים לא להתרכז ברעשי הרקע סביב המשחק: "זה לא המשחק הראשון ולא האחרון שלנו נגד הפועל תל אביב או שאר קבוצות מהטופ של הליגה. זה משחק אחד בסך הכל, שבוודאות יהיה משחק קשה. היריבה נמצאת בתקופה טובה בשבועות האחרונים, היא יודעת לעשות הגנה והתקפה בצורה טובה ויש לה שחקנים איכותיים. לשתי הקבוצות יש מוטיבציה גבוהה ואני מקווה שהקבוצה הטובה תנצח".

יחסי הכוחות: "ניצחנו בדרבי הקודם 0:3, אבל אנחנו מצפים למשחק קשה מול קבוצה שתיתן את המקסימום שלו. הפועל מאוד השתפרה מאז הדרבי הקודם, היא קבוצה טובה יותר עכשיו ואנחנו יודעים את זה. דיברתי עם השחקנים שלי והתכוננו למשחק הזה במהלך השבוע האחרון, אנחנו יודעים מול מי אנחנו נפגשים ומה אנחנו רוצים לעשות".

האם הוא מסכים עם הטענה שקבוצתו היא קבוצה הגנתית: "לכל אחד יש את הדעה שלו וזה לא הבעיה שלי. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. כל אחד רואה בצורה אחרת את התמונה".


שחקני מכבי ת"א (אריאל שלום)

מכבי קבוצתו צריכה לשפר כדי להבקיע מוקדם יותר ולהקל על עצמה, שלא כמו במשחק האחרון מול עירוני קריית שמונה: "הבקענו במשחק הקודם מוקדם. המשחק אורך 90 דקות, אפשר להבקיע בדקה הראשונה ובדקה האחרונה. אנחנו צריכים להיות מפוקסים לאורך כל המשחק כדי להיות מוכנים כשנגיע למצבי הבקעה, ובמקביל לא לתת ליריבה להגיע למצבים. אנחנו נלחמים מהרגע הראשון כדי להבקיע כמה שיותר מהר. אנחנו צריכים לשחק בחכמה וכל רגע במשחק הוא חשוב, במיוחד במשחק כמו הדרבי מחר".

על כך שהפועל צפויה לנסות את כוחה במתפרצות: "לכל אחד יש את שיטת המשחק שלו וזה נורמלי. כל אחד בוחר איך לשחק לפי השחקנים שיש לו. אתה לא יכול לשחק בשיטה מסוימת אם אין לך את השחקנים המתאימים לה. איך הפועל תשחק? זו בעיה של המאמן שלה, לא שלי. אני מכין את הקבוצה שלי. הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא למצוא את השיטה הכי מתאימה בשבילנו".

מה דעתו על היכולת המרשימה של אלירן עטר בבית"ר ירושלים: "אנחנו כאן כדי לדבר על המשחק מחר. אני מאחל לכל השחקנים שהיו כאן את הטוב ביותר". 

האם דור פרץ שחוזר מפציעה ייכלל בסגל: "אנחנו נראה בהמשך. הוא עובד איתנו והוא קרוב לחזרה. נחליט מחר אם יהיה בסגל".


דור פרץ (אריאל שלום)

גלזר הוסיף: "אנחנו לא מתעסקים במה שאחרים אומרים, אלא רק בעצמנו. יכולים להגיד מה שרוצים עלינו, אנחנו מדברים על המגרש ולא מחוצה לו. לא מעניין אותנו מה אחרים אומרים. אנחנו מתכוננים לדרבי כמו לכל משחק. אני נמצא במכבי ת"א מגיל חמש ויודע את המשמעות של הדרבי טוב מאוד. זה מאוד חשוב לנו ולאוהדים. מה שחשוב זה להיות בפוקוס במשחק ולהתרכז בדברים המנטליים שהמאמן הכין אותנו אליהם. צריך לנטרל את רעשי הרקע מסביב. הדרבי התל אביב זה אולי המשחק הכי אמוציונלי בכדורגל הישראלי ונבוא לעשות את העבודה שלנו".

היריבה: "אנחנו יודעים שהפועל ת"א היא יריבה מאוד קשה. ראיתי אותם במשחק מול בית"ר ירושלים והם הקשו עליהם מאוד. אנחנו מצפים למשחק קשה, אבל המאמן מכין אותנו ונותן לנו את הפתרונות. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי. הגענו למאני טיים. כל משחק הוא בשבילנו כמו גמר גביע, וגם להפועל ת"א זה משחק מאוד חשוב. אנחנו מוכנים ואני מקווה שננצח".

האם מלחיץ אותם לשחק אחרי מכבי חיפה: "אנחנו לא מתעסקים בזה כל כך אם להגיד את האמת, אלא רק בעצמנו. לא מתעסקים ביריבות. אנחנו צריכים להראות בכל משחק שאנחנו רוצים לנצח יותר מהיריבה".


דן גלזר (אריאל שלום)

האם הוא חושב שמחכים שהקבוצה תיכשל: "אני לא יודע. לכולם יש יותר מוטיבציה מהרגיל כשמכבי ת"א משחקת מולם, כי זה המועדון הכי גדול בארץ וכולם רוצים לנצח אותנו. אם אנשים רוצים שניפול זה נותן לנו עוד יותר מוטיבציה".

חשיבות הדרבי בשבילו: "בתור ילד במחלקת הנוער היו לנו כרטיסים לכל המשחקים, אבל לדרבי רק לחצי מהקבוצה יכלו להביא כרטיסים והייתה הגרלה בין הילדים. מאוד התרגשתי לכל דרבי שהגעתי בילדות, ולשחק עכשיו כאן כשחקן בוגר זה מאוד מרגש. הולכת להיות אווירה מטורפת מחר, אבל שוב, אנחנו צריכים לנטרל את רעשי הרקע ובעזרת השם ננצח".

הרכב משוער: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, דור מיכה (אבי ריקן), עומר אצילי, יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופואדו).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי