צפו בתקציר: מכבי תל אביב גברה 0:3 על הפועל תל אביב בדרבי

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

בפעם השנייה העונה, הצהובים ניצחו את האדומים. כדור חופשי מבריק של אצילי פתח את החגיגה, גולסה הפציץ ממרחק ואופואדו הוסיף לפני שנפצע. שכטר הוחלף מוקדם, אייזן הורחק

(גודל טקסט)

בפעם השנייה העונה – הדרבי התל אביבי הוא צהוב. מכבי תל אביב ניצחה הערב (שני) 0:3 את הפועל תל אביב והמשיכה את הרצף הנהדר של המועדון הצהוב במשחקים מול היריבה העירונית, שלא ניצחה כבר שש שנים את יריבתה. האלופה לא הציגה כדורגל גדול, כיאה למשחק דרבי, אך הייתה יעילה יותר מיריבתה. עומר אצילי, אייל גולסה וצ'יקו אופואדו כבשו את השערים, שי אייזן הורחק בכרטיס אדום ישיר במחצית הראשונה.

בניגוד לדרבי הקודם, שני מחנות האוהדים שמרו על הסדר במגרש ולא השתמשו באמצעים פירוטכניים ביציעים. כ-26,000 צופים הגיעו לאצטדיון המחודש ביפו וראו את ולדימיר איביץ' עולה באותו הרכב שניצח במחזור האחרון את קריית שמונה, וכמוהו גם ניר קלינגר שמר על ה-11 שגברו על בית"ר ירושלים באצטדיון טדי.

המשחק הערב היה דרבי טיפוסי – הרבה עבירות, הרבה כרטיסים צהובים והרבה עצבים על כר הדשא. אפשר להגיד שהאדומים בהחלט היו במשחק בחצי השעה הראשונה, אך הם לא הצליחו לממש זאת בשביל לאיים על דניאל טננבאום. מנגד, החניכים של איביץ' היו הרבה יותר מסוכנים בדקות בהן הכדור היה ברגליהם ובדקה ה-35 גם חגגו את הראשון, כשאצילי סיפק כדור חופשי שטוח ומבריק לפינה בה עמד יואב ג'ראפי, שהגיב מאוחר מדי ורק הוציא את הכדור מהרשת.


תל אביב פעם נוספת צהובה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים (דני מרון)

דקות ספורות לפני הירידה ההלבשה הגיע אחד הרגעים המשמעותיים במשחק – שי אייזן, שהראה יכולות טובות העונה בקישור של האדומים, גלש בצורה ברוטלית לרגלו של איתי שכטר והורחק בכרטיס אדום ישיר ומוצדק. חלוץ מכבי תל אביב נאלץ לסיים את המשחק מוקדם מהצפוי בשל הפגיעה ובמקומו נכנס צ'יקו אופואדו.

מיד לאחר הכרטיס האדום פרצה מהומה קטנה בין שתי הקבוצות על הדשא, אך האנרגיות נרגעו לקראת המחצית השנייה, שהייתה צהובה לגמרי. בדקה ה-63 בדיוק בלומפילד רעד פעם נוספת, כשהפעם גולסה הפציץ את השער של הפועל ת"א מ-20 מטרים וחגג בגדול. שבע דקות בלבד לאחר מכן מכבי ת"א חתמה את המשחק עם שער שלישי של אופואדו, שנפצע בסיום ולא השלים את המשחק. 

כעת, מכבי תל אביב השיבה את הפער מהמקום השני לשש נקודות, כשהיא תפגוש את מכבי נתניה במשחק סיום העונה בשבוע הבא. מנגד, הפועל תל אביב תהיה חייבת לנצח את הפועל חדרה כדי להיכנס לפלייאוף העליון.


מספר '7' בצהוב חוגג, מספר '7' באדום תופס את הראש (דני מרון)


שחקני הפועל תל אביב היו מאוכזבים מאוד בסיום (דני מרון)


הקהל הצהוב דאג לאווירה לוהטת בבלומפילד. כ-26,000 אלף צופים הגיעו למשחק (דני מרון)


גם הקהל האדום בשיאו (דני מרון)


צמד המאמנים בפתיחת המשחק (דני מרון)


מכבי תל אביב ערכה טקס לכוכבי הדאבל מעונת 1976/77 ואף עלתה עם מדי רטרו מאותה עונה (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה (דור מיכה, 66), אבי ריקן, עומר אצילי (איילון אלמוג, 75), יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופואדו, 46).

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, רז שלמה ,אוראל דגני, מרווין פירסמן, ניר לקס (דני גרופר, 85), שי אייזן, סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי (עמנואל בואטנג, 67), עומרי אלטמן, עומר דמארי (מייקל אולהה, 67).

מהלך המשחק
דקות הפתיחה של הדרבי היו בעיקר בסימן הפועל ת"א, שניסתה לפרוץ מספר פעמים את ההגנה הצהובה, בעזרת תנועות טובות של אלטמן ודמארי. בדקה ה-19 נרשם המצב הראשון במשחק והוא היה צהוב – ג'ראלדש מסר לכהן על האגף והקיצוני מצא את הראש של ריקן עם הרמה טובה, אך הקשר לא מצא את המסגרת של ג'ראפי. בדקה ה-27 מכבי ת"א הגיעה פעם נוספת למצב מסוכן, כשהפעם שכטר סידר לגלזר בעיטה מרחוק, והאחרון בעט חזק ולא מדויק.


אלטמן. הפועל ת"א פתחה את המשחק היטב (דני מרון)


גלזר משוחח על ליאני. מכבי ת"א נכנסת למשחק (דני מרון) 

לאחר שתי ההחמצות של הצהובים, בדקה ה-35 הם מצאו את הרשת – גולסה הוכשל על ידי אייזן ליד הרחבה ואפשר לאצילי כדור חופשי מטווח נוח מאוד. הכוכב של מכבי ת"א בעט כדור שטוח וחד לפינה שבה עמד ג'ראפי ומצא את הרשת. אם לא מספיק שהיא בפיגור, הפועל תל אביב ספגה מכה גדולה בדקה ה-44, כשאייזן הורחק בכרטיס אדום ישיר ומוצדק לאחר שגלש בצורה ברוטלית לרגליים של שכטר ופצע אותו. את הכדור החופשי לקח שוב אצילי, אך הפעם ג'ראפי התעופף והדף. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:1 למכבי תל אביב.


שער שמיני העונה לאצילי (דני מרון)


שחקני מכבי תל אביב חוגגים את היתרון (דני מרון)


ליאני שולף את הכרטיס האדום (דני מרון)


אייזן יורד מכר הדשא (דני מרון)


שכטר יורד פצוע מכר הדשא, כשבמקומו עלה אופואדו (דני מרון)


מהומה קטנה פרצה בין שחקני הקבוצות לאחר ההרחקה (דני מרון)

המחצית השנייה החלה עם אותן אנרגיות מוכרות של משחק דרבי, שנעצר פעמים רבות בשל עבירות. אחרי דקות רבות בהן מכבי ת"א הניעה את הכדור ללא בעיות, בדקה ה-55 טיבי הוריד כדור לעברו של ריקן, שלא הגיע לכדור בצורה טובה ובעט לא מדויק. בדקה ה-63 גולסה הרעיד את כל האצטדיון – הקשר קיבל כדור מאצילי והפציץ את השער של הפועל ת"א בכדור אדיר מ-20 מטרים, שנעצר רק ברשת.


גולסה חוגג. שער נהדר של הקשר לעיני האוהדים שלו (דני מרון)


שער רביעי העונה לגולסה (דני מרון)

שבע דקות בלבד לאחר כיבוש השער השני, השחקנים בצהוב חגגו פעם נוספת – דור מיכה המחליף הכניס מסירת עומק נפלאה לסבוריט, שראה את אופואדו מול השער וסידר לחלוץ שער קליל ו-0:3 למכבי תל אביב.


חגיגה גדולה של אופואדו (דני מרון)


הניגרי כבש שבוע שני ברציפות (דני מרון)

עד שריקת הסיום ולדימיר איביץ' קיבל כאב ראש נוסף בכל הקשור להתקפה שלו – אופואדו נפצע לאחר השער שכבש, ונשאר לשכב דקות רבות על הדשא. לאחר מספר דקות, החלוץ הניגרי פונה מהמגרש על אלונקה ולא סיים את המשחק, אותו הוא גם לא התחיל. בסיום, 0:3 למכבי תל אביב על הפועל תל אביב.


אופואדו מסיים את המשחק על אלונקה (דני מרון)


חגיגה גדולה של הצהובים בסיום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי