קבלו אותם: הרכב הזרים המוזרים של הפועל תל אביב

הזרים הכושלים של הפועל ת"א
הזרים הכושלים של הפועל ת"א | מערכת ספורט1

כושלים? נשכחים? תחליטו אתם. השחקן שנעצר על ידי משטרת ההגירה, צמד הקונגולזים שהגיע ברפסודה והבלם שהכריז: "הליגה מצחיקה". ענבל מנור קיבץ 11 הזויים במיוחד

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

 


קלאודיו בומבה (עדי אבישי)
 

 
שוער
אפולה אדל (2011-2013, 2015)
לאדומים היו במאה הנוכחית שני שוערים זרים. מכיוון שאחד מהם הוא וינסנט אניימה, הבחירה בקמרוני היא ברירת מחדל. סורי אדל (או על פי טענות אחרות, אמברוז ביאמה), זה פחות אתה, יותר הפורמט. אדל הגיע מפריז סן ז'רמן כמחליפו של אניימה ולאחר שהאדומים החתימו ושחררו שוער צ'יליאני בשם אדוארדו לובוס. אדל שיחק שנתיים באדום, ישב שנה בבית, המשיך לאפיזודה קצרה בהודו, עוד חצי עונה בהפועל וב-2016, אחרי ששיחק בעוד שתי קבוצות בהודו, פרש מכדורגל.


אדל (עדי אבישי)

 

הגנה
פאביו רוסה (2004)
ברזילאי ראשון ולא אחרון ברשימה. עונת 2004/5 הייתה קשה לאדומים והסתיימה בהישרדות דרמטית תחת שייע פייגנבוים ושלום תקווה. כיאה לעונת בלאגן וחילופי מאמנים וכמיטב המסורת האדומה, עברו בקבוצה אז כמה זרים הזויים במיוחד. המגן, שהגיע מהליגה בפורטוגל, היה אחד מהם. הוא הוחתם בקיץ אחרי שהרשים את גילי לנדאו במבחנים, אבל נחתך אחרי חמישה משחקים. החיים אחרי וולפסון כללו בעיקר שלל קבוצות בליגות הנמוכות בברזיל. רוסה, היום בן 37, נראה לאחרונה משחק אי שם ב-2015.


פאביו רוסה (עודד קרני)

 
אבונימה איזואגבו (2015)
עונת 2014/15 – האחרונה תחת חיים רמון – מהווה את תחילת המשבר הניהולי המתמשך. אייל ברקוביץ' הגיע כמנג'ר, הקבוצה איבדה את רוב שחקניה הבכירים והסתבכה בתחתית. הבלם הניגרי הצעיר הגיע במהלך העונה, שיחק שישה משחקים ואפילו כבש. הוא זכור יותר כזה שנעצר במתחם חודורוב על ידי משטרת ההגירה בשל בעיות באשרת השהייה. מישהו, כמה מפתיע, שכח אז לשלם את האגרה בסך עשרת אלפים שקל והשחקן בילה כמה שעות במתקן מעצר. אבונימה הפציע שוב שנתיים מאוחר יותר כשחקן הפועל ירושלים.


אבונימה (הפייסבוק הרשמי של הפועל ת"א)

 
גבריאל דוס סנטוס (2007/8)
השם שכל אוהד הפועל יודע לדקלם. ולא בגלל היכולת כמובן. דוס סנטוס הגיע כרכש מבטיח בקיץ 2007, אבל נפצע וחזר לברזיל אחרי חצי עונה. פאסט פורוורד. 12 שנה עברו מאז, והשם של דוס סנטוס ממשיך לרדוף את בעלי האדומים לדורותיהם. המורשת שהשאיר דוס סנטוס היא פסיקת פיפ"א לתשלום חוב של כשני מיליון שקל. יום יבוא והסיפור הלא נגמר הזה יגיע לסיומו. לא בטוח שהפועל ת"א תהיה מרוצה מהסוף.


גבריאל דוס סנטוס (עדי אבישי)
 

 
ניקולה פטקוביץ' (2012)
קיץ 2012, היום שאחרי אלי טביב. הפועל ת"א השתוללה ברכש והתרסקה על המגרש. בין השמות הפחות זכורים היה הסרבי שהגיע מהכוכב האדום. בלם שהתגלה בכלל כמגן שמאלי. שחקן רך ומאכזב שהיה רחוק מהציפיות ונחתך אחרי חצי עונה. לפני שעזב אמר בראיון: "זו ליגה מצחיקה". מאז, פטקוביץ' מטייל בעולם, ולא בהצלחה יתרה. אוסטרליה, בלגיה, סין, סרביה, תאילנד, שוב סין וקדנציה קצרה בוויבודינה, ממנה שוחרר בינואר האחרון.


פטקוביץ' בליגה האוסטרלית (Bradley Kanaris/Getty Images)
 

 
קישור
אריק דג'מבה דג'מבה (2012/13)
בתקופות שבהפועל ת"א היה כסף (אמיתי או בפסלים) היא ידעה לשפוך אותו על שמות יקרים ולאו דווקא מוצלחים. שום רשימה כזאת של זרים לא יכולה להיות שלמה בלי היהלום שבכתר. הקמרוני, אקס מנצ'סטר יונייטד, נחת בתל אביב בקיץ 2012 חמוש בהצהרות אליפות וחלומות לשחזר את ימי התהילה ובתום מו"מ מתוקשר שכמעט פוצץ ברגע האחרון. התוצאה הסופית הייתה כמובן מאכזבת. היו כנראה גרועים ממנו בהיסטוריה האדומה, אבל דג'מבה דג'מבה מסמל את הפועל הבזבזנית שקידשה שמות, חיפשה גימיקים ונשארה בלי כלום.


דג'מבה דג'מבה (האתר הרשמי של הפועל ת"א)
 

 
הרמוני איקנדה (2014)
שחקנים שעברו במחלקת נוער של מועדון אירופי גדול תמיד היו להיט בישראל. איקנדה הניגרי הוא זה שמילאן קנתה כשהיה בן 18. הוא גם זה שלא הראה כלום בבית"ר ירושלים ובהפועל אשקלון ועדיין חתם בהפועל של ברקוביץ' ואסי דומב ב-2014. המאמן אפילו עשה לו הסבה לבלם, קיבל ממנו שער בלתי נשכח מול הפועל ב"ש עד שבאופן מפתיע, מה שלא היה מספיק טוב בלאומית, לא התאים גם לאדומים. איקנדה עוד עשה פה סיבובים ביבנה, נצרת עילית והפועל ר"ג. הפלא ופלא, גם שם לא היה מספיק טוב.


איקנדה (עדי אבישי)

 
קאווה (2016)
הופעת בכורה לימי אמיר כבירי. הפועל השתוללה כהרגלה בחלון ההעברות של חורף 2016 עם אלי גוטמן המנג'ר שהפך למאמן. תשעה שחקני רכש הצטרפו וביניהם שלושה זרים חדשים. אחד מהם היה הברזילאי בעל היסטורית הפציעות הארוכה והמון סימני שאלה שהגיע מהליגה האזרית. גרזן? השקעה עתידית? קאווה עזב אחרי חצי עונה בה שיחק שבעה משחקי ליגה. בימים אלו תוכלו למצוא אותו מלהטט בליגה השנייה ביפן.


קאווה (FRANCISCO LEONG/AFP via Getty Images)

 
ברונו קוטיניו (2012)
על הפוזיציה הזו התחרו לא מעט שחקנים מעידן כבירי. למשל, נמניה ניקוליץ' (שאפילו שימש כקפטן) וקלאודיו בומבה, שההתרסקות שלהם היא פונקציה של ציפיות, שכר ודמי העברה לעומת מה שנתנו בפועל. אלא שבסופו של דבר, הפור נפל על שחקן שהגיע כהבטחה, אבל באמת לא הראה כלום, אם לא סופרים איטיות, אפאטיות ושלל איבודי כדור. קוטיניו הצטרף אחרי תקופה מוצלחת בפולין, שם שיחק עם אבירם ברוכיאן. הוא קיבל שכר של 200 אלף יורו לעונה, שיחק חמישה משחקי ליגה ושוחרר בדצמבר. השתכנעתם שמדובר באחד הפלופים הגדולים באדום?


ברונו קוטיניו (הפועל ת"א, רשמי)

 
אילונגו אנגסיה וביסקוט אמבלה (2005)
קבלו את סיפור האדום הגדול בכל הזמנים. סיפור שעובר מאב לבנו. האגדה מספרת שבמבצע חשאי שכלל שיט ברפסודה, חטפו האדומים את שני הכוכבים של הכדורגל הקונוגולזי, הידועים בכינויים סדאם וביסקוויט (ביסקוט אמבלה), רגע לפני שהם חותמים בפיינורד ההולנדית. הסיפור השקרי הופרך בין היתר על ידי ביסקוויט עצמו בראיון ל"מעריב". בעוד ביסקוויט עוד הראה ניצוצות של כישרון, סדאם ראה בעיקר ספסל משייע. מה שמצחיק הוא שסדאם עוד הספיק להשתייך (לא לשחק כמובן) לסגלים המורחבים של וויגאן ולוקומוטיב מוסקבה ולרשום 26 הופעות בנבחרת קונגו. אגב, אם הניסנובים מעוניינים, הוא עדיין פעיל בגיל 35. למישהו יש רפסודה פנויה?


ביסקוט אמבלה (עדי אבישי)

 
התקפה
וולטון סילבה (2002)
פעם, לפני ימי הגוגל והנתונים הסטטיסטיים, יכולת לספר כל סיפור שאתה רוצה. שחקנים הגיעו לכאן עם סיפורי אגדה פיקטיביים שרק העצימו את הכישלון שלהם. וולטון סילבה הוא כזה. העיד על עצמו בפני ראשי האדומים (שמיהרו להעביר את המידע לתקשורת) כחלוץ שקרע רשתות בליגה השנייה בצרפת, כשבמציאות, הוא בכלל שיחק בקבוצת המילואים. דרור קשטן החתים את הברזילאי המוזר כמחליפו של מילאן אוסטרץ ושחרר אותו אחרי ארבעה חודשים. בעמוד "ויקיהפועל" הוא מוגדר כ"אחד השחקנים ההזויים שדרכו אי פעם על הדשא של בלומפילד ולא נראה קשר בינו לבין כדורגל". נוסיף שכנראה היה מועמד ראוי גם להרכב הזרים הגרועים ששיחקו אי פעם בליגת העל. 


וולטון סילבה (PAUL BARKER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי