קלינגר: "כשהגעתי היה אנטי והציפיות היו לשרוד, לא חלמנו שאלו יהיו המטרות שלנו"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

לפני חדרה (שבת ב-19:50, ספורט4), מאמן האדומים הבהיר: "יש לנו מחויבות יוצאת דופן לעשות משהו שהיה נראה לא יאומן". על הדרבי: "עד הגול, היינו שווים למכבי". וגם: מסר לקהל

(גודל טקסט)

אחרי שהובסה על ידי מכבי ת"א בדרבי, הפועל תל אביב ממשיכה בהכנות למשחק הקריטי מול הפועל חדרה (שבת החל מ-19:45, שידור ישיר בספורט4), כשהאדומים זקוקים לניצחון במחזור סיום העונה הסדירה על מנת להבטיח את מקומם בפלייאוף העליון. גם תיקו עשוי להספיק, זאת בהנחה שבני יהודה לא תנצח את הפועל חיפה במשחק המקביל שייערך באצטדיון המושבה (שבת החל מ-19:45, שידור ישיר בספורט3). "זה כמו גמר גביע עבורנו", הבהירו במתחם חודורוב, שם מעריכים כי כמות גדולה במיוחד של צופים תגיע לתמוך בשחקנים בהתמודדות שתיערך באצטדיון בבלומפילד.

בפתיחת דבריו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, התייחס המאמן ניר קלינגר להפסד למכבי תל אביב: "הדרבי כבר מאחורינו. אני חושב שהתכוננו טוב מאוד למשחק והיינו בו עד השער הראשון וכמובן שעד ההרחקה. תכנית המשחק שלנו עבדה היטב, זה מוכח גם מבחינת הנתונים. אם ננטרל את החלטות השיפוט שיכולות ללכת לכאן או לכאן, אני חושב שהיו שגיאות שלנו שהביאו לעבירה ולאדום. כשאתה עושה כאלה טעויות נגד מכבי תל אביב, אתה מפסיד. לקחנו מהמשחק הזה את הדברים הטובים שהיו בתחילתו, תיקנו את השגיאות הלא מחויבות ואנחנו מסתכלים קדימה. כמובן שיש אכזבה נקודתית, בעיקר בגלל האוהדים ותחושת ההפסד בדרבי שהוא יוקרתי בלי קשר לנקודת ולמצב הטבלה".

חשיבות הקהל: "אני רוצה להגיד משהו מתחושות הבטן שלי לגבי הקהל שלנו. כשאתה עומד על הקווים בפיגור 3:0 בדרבי ורואה אותם עומדים זקופים ומעודדים, זה לא מובן מאליו מבחינתי – זו שיחת היום במתחם מאז. אנחנו נצטרך להגיע מחויבים עבורם ואני רוצה לבקש מהם להגיע ולתת הצגה כמו שהם עשו במשחקים האחרונים. אנחנו רוצים להחזיר להם במגרש. זה היה מרשים ומעורר כבוד. יש לנו מחויבות יוצאות דופן לעשות משהו שהיה נראה בלתי יאומן ונרצה להשלים את המשימה דרך משחק טוב מכל בחינה שהיא. אנחנו יודעים שזה משחק מורכב מכל הבחינות. נקווה שהדברים ילכו לכיוון שאנחנו רוצים".


אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

האווירה בקבוצה: "אנחנו בעיצומם של ימים טובים מאוד מבחינה מקצועית. אין לנו שום משקעים, אנחנו עם שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים וההפסד בדרבי הוא כואב מבחינת יוקרה, אך אנחנו לא יכולים להתעסק בו יותר מידי כי יש לנו משימות. יום אחרי הדרבי דיברנו עם השחקנים על דברים אחרים, אנחנו מתרגלים ועובדים כבר שלושה ימים לקראת המשחק החשוב שמצפה לנו מול הפועל חדרה. מעבר לזה, אנחנו יודעים בדיוק מי אנחנו ומה אנחנו יכולים לייצר במשחק כזה או אחר. השחקנים מגיבים טוב מאוד לתכניות המשחק שלנו. לפעמים זה משתבש כמו בדרבי, אבל לפעמים זה מצליח במאה אחוז כפי שהיה נגד בית"ר בטדי. לא צריך לקחת את הדרבי ולתת לו יותר מידי להשליך על העונה שלנו, הוכחנו כבר שאנחנו יודעים להתאושש מהר וזה מה שאני מצפה מהשחקנים לעשות".

המשחק מול הפועל חדרה: "אנחנו נשארים באותו קו כבר תקופה ארוכה. אם אתה רוצה להגיע למשהו בחיים, מי כמוני יודע, אתה צריך לעשות ולא לדבר ולצעוק ולהצהיר. צריך לעשות ולעבוד בשקט ובצורה עניינית. לא השתתפנו בכל ההמולה הזו סביב הפלייאוף העליון, עשינו את העבודה שלנו ממקום מאוד מאוד נמוך. אתמול הלכתי אחורה ועשיתי קצת ניתוחים במשרד, במחזור העשירי, כשאני ומשה סיני הגענו, ראיתי את הקבוצה שהייתה אז, לפני המשחק עם קריית שמונה, היינו עם שבע נקודה במרחק נקודה מהמקום האחרון. הלכתי קדימה וראיתי את ההתקדמות גם בפרמטרים המקצועיים וגם בנקודות. אנחנו במקום אחר לגמרי. היו נפילות בדרך, זה טבעי ונורמלי, אבל אנחנו פה בשביל להשלים את העונה הסדירה בצורה הכי טובה שיש".

על כך שהפעם הפועל תל אביב תצטרך ליזום: "אני לא מתכוון לשפוך לכם פה את תכנית המשחק, אבל אני חושב שאנחנו יודעים לעשות את המעבר בין שיטות וסגנונות. נגד ק"ש, למשל, היינו צריכים לשלוט ולנצח בכל מחיר. שבוע אחרי זה, נגד בית"ר, היינו צריכים להתגונן ולצאת למעברים כמו גם מול מכבי. השחקנים יודעים לעשות את זה. הם מתאמנים ועובדים לפי תכנית המשחק, מסתכלים על היריבה ומגיעים מוכנים. בקטנה שוב על הדרבי, זה שהפסדנו 3:0 ומכבי היו טובים יותר אחרי ההרחקה והגול, אין על מה להתווכח בכלל. אם מסתכלים בצורה אמיתית בלי לעגל פינות, היה משחק שקול במשך 34 הדקות הראשונות ולא הסתגרנו. ניסינו להחזיק בכדור וזה היה שווה בשווה בפרק הזמן הזה. אנחנו נדע לעשות את ההתאמות".


"עד הגול, היינו שווים למכבי בכל פרמטר" (דני מרון)

על העובדה שהפועל ת"א התפרקה גם מול מכבי חיפה וגם מול מכבי ת"א: "זה קורה. עשינו דרך ארוכה. בימים הראשונים ובשבועות הראשונים היה כאן סוג של אנטי מסביב לקבוצה, היום כולנו ביחד – כך אני מרגיש. אני פוגש אנשים ברחוב, מתקשרים אליי ושולחים לי הודעות ואני באמת מרגיש את זה. יש לנו מטרות מדהימות שלא חלמנו שנגיע אליהן. הציפיות היו, הכי אמיתי, אני לא מוכר סיפורים, לנסות לשרוד את העונה הזו בנוחות עד כמה אפשר ואם לא אז לשרוד אותה בכוח. פתאום השחקנים הגיבו יפה, נהיה משהו אחר ואנחנו במרחק נגיעה מפלייאוף וגם ברבע גמר גביע. אני מרגיש כל החיים שלי שאלו הרגעים שלי ואני רוצה להעביר את התחושה הזו לשחקנים ולקהל. אנחנו נהיה שם וניתן את הכל, המטרות שנותרו לנו הן נהדרות, בטח יחסית לנקודת הפתיחה שלנו".

על כך שבחדרה טענו שרק להפועל תל אביב יש מה להפסיד: "אנחנו מאוד אוהבים שמדברים נגדנו. אנחנו נשתדל לא להיגרר ולשמור על פאסון. נרצה לעשות את העבודה במגרש. גם בסיבוב הראשון היו דיבורים ששיחקנו נגד חדרה, דיברו על שערי הגיהנום וסוג כזה של דברים, אנחנו לא נגיב ונשתדל לספק תשובות במגרש".

לצידו של קלינגר התייצב המגן איאד אבו עביד, שאמר: "אנחנו לא רוצים להפסיד וזה לא נעים, אבל זה חלק מהספורט. זה נכון שלפעמים חטפנו, אבל ידענו לקום בצורה טובה ואני מצפה ומקווה שכך יהיה גם ביום שבת. זה כואב להפסיד בדרבי שהוא לא עוד משחק, אך בכדורגל יש הזדמנות והיא המשחק הבא. אני מקווה שנחזיר את הגאווה לקהל כבר מול הפועל חדרה. זה חשוב מאוד שנהיה בפלייאוף העליון. זה חשוב לא רק לי, אלא לכל הקבוצה. זה הטופ של הכדורגל הישראלי. בדיבורים לא נעשה את זה. מצפה לנו משחק קשה מול קבוצה טובה. אנחנו מכבדים אותם, נבוא צנועים ואני מקווה שנשמח בסיום". 


יחזיר לאוהדים את הגאווה? אבו עביד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי