אבוקסיס: "נעלה בהרכב חזק, אני לא מאמין ברוטציה"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

הפועל ב"ש מעבירה הילוך בהכנות לצמד המשחקים נגד מכבי חיפה בליגה ובגביע, המאמן טען במסע"ת: "יש לנו מספיק שחקנים טובים בשביל לשחק פעמיים גם תוך שלושה ימים אם צריך"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

לאחר שאתמול (חמישי) זכו שחקני הפועל באר שבע ליום חופשי, תחדש הבוקר הקבוצה את אימוניה לקראת משחק הליגה המסקרן ביום ראשון מול מכבי חיפה, שיערך באצטדיון בנתניה. המשחק שיסגור את העונה הסדירה, יהיה מפגש ראשון מתוך שניים של באר שבע מול החיפאיים, כאשר שתי הקבוצות יפגשו שוב תוך שלושה ימים, ביום רביעי הבא במסגרת רבע גמר גביע המדינה בסמי עופר.

עוד לפני האימון, המאמן יוסי אבוקסיס התייצב למסיבת עיתונאים לקראת שני המשחקים ודיבר על כך: "לא מכיר דבר כזה שהולכים למשחק וכבר חושבים על המשחק הבא. בשני המפעלים יש לנו מטרות וכל אחת היא לא פחות חשובה מהשנייה. אנחנו רוצים לשחק טוב ובאמת לא חושבים על יום רביעי. אני רוצה להשיג את התוצאה הטובה ביותר, יש לנו מספיק שחקנים טובים גם בשביל שני משחקים בשלושה ימים אם צריך. אנחנו בכושר טוב ואף פעם לא צריך לחשוב שני משחקים קדימה".

על מכבי חיפה: "זה נכון שמכבי חיפה היא אולי קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה, אבל כמובן שדיברנו על זה באסיפה. אנחנו נצטרך לדעת לנטרל את השחקנים החשובים שלהם ואנחנו גם מספיק טובים כדי לתקוף. נצטרך להיות במיטבנו בשביל להשיג תוצאה טובה".


אבוקסיס (לירון מולדובן)

אם הם אנדרדוג: "אני לא אוהב להתעסק בדברים האלה. כמובן שמכבי חיפה יותר טובה מאיתנו בליגה והיא בעונה יוצאת מן הכלל, אבל אלה שתי קבוצות טובות".

אם הוא מתכנן רוטציה: "עניתי כבר שבכל משחק אנחנו נעלה עם הרכב חזק וזה מה שאנחנו נעשה. אני לא מאמין בדברים האלה, כי יש לנו שחקנים מספיק טובים ובכושר כדי לשחק גם תוך שלושה ימים אם צריך".

חזרת הפצועים: "לפני שלושה שבועות היינו צריכים לשלב שחקנים מהנוער כדי להלביש 18, אז זה טוב שהם חוזרים. חוץ משטקוס, קלטינס ובן ביטון, כולם כשירים. נהיה חכמים אחרי שני האימונים שנותרו. זה לא כאב ראש ששחקנים חוזרים ושיש תחרות על מקום בסגל, זה בריא למועדון. נכון שבכל שבוע יהיו כמה שחקנים שפחות ישמחו, אבל אני מעדיף קבוצת כדורגל בריאה".

הבלם מיגל ויטור ישב לצד אבוקסיס והוסיף: "כמובן שאלה משחקים קשים, אבל אלה גם משחקים גדולים בתקופה מכרעת וכולם מתרגשים, רוצים לשחק טוב ולהשיג תוצאות טובות. סימאו? כולם ראו שהוא עשה עבודה טובה אחרי הרבה זמן שהוא לא שיחק, הוא שחקן איכותי והוא עוד ישתפר ממשחק למשחק".

על מינויו לקפטן: "כמובן שזה כבוד גדול, אבל אמשיך לעשות את אותם הדברים שעשיתי גם לפני".


מיגל ויטור. "אמשיך לעשות את אותם הדברים" (דני מרון)

כידוע, במהלך השבוע קיימה באר שבע משחק אימון מול קבוצת הנוער ובמהלכו המאמן יוסי אבוקסיס בחן מספר הרכבים ומערכים, זאת מאחר שהוא שוקל אפשרות לבצע רוטציה בהרכב לקראת המשחק ביום ראשון כדי לווסת את העומס בקרב כמה משחקני הסגל – על אף שאולי אמר דברים שרומזים אחרת במסיבת העיתונאים. בין השאר אבוקסיס בוחן את האפשרות לפתוח בהרכב ביום ראשון עם מספר שחקנים שלא ראו דשא בתקופה האחרונה ועל כן ייתכן שיעלו הבלם לואי טאהא, הקשר נאור סבג ושחקני ההתקפה נייג'ל האסלביינק, אנתוני וארן וקייס גאנם, שכבש שלושער במשחק האימון מול הנוער.

כבר בשלב מוקדם של העונה, כשבבאר שבע יצאו ממירוץ האליפות בעקבות המשבר המקצועי שעבר על הקבוצה לפני כחודשיים, במהלכו סיים ברק בכר את דרכו ובמקומו הגיע אבוקסיס, סימנו במועדון את גביע המדינה כמטרה מרכזית בתקווה לצאת מהעונה הנוכחית עם תואר. למרות זאת, בשל העובדה כי היריבה בשלב רבע הגמר היא מכבי חיפה והמשחק יערך באצטדיון סמי עופר, בבאר שבע לא שמים את כל הביצים בסל אחד ורוצים להבטיח את הכרטיס לאירופה דרך הליגה. לצורך זאת באר שבע הציבה לעצמה כיעד לסיים את העונה במקום השלישי בטבלה. בעקבות רצף הניצחונות שרשמה קבוצתו של אבוקסיס שעומד כעת על שלושה, הצליחה באר שבע לצמצם בתקופה האחרונה את המרחק מבית"ר ירושלים שבמקום השלישי לשתי נקודות בלבד.


גאנם. יזכה לפתוח לראשונה בהפועל ב"ש? (דני מרון)

מי שיעמוד לרשותו של אבוקסיס במשחק ביום ראשון הוא הקשר הפורטוגלי ז'וסואה, שסיים לרצות עונש הרחקה בגין תשעה כרטיסים צהובים. ז'וסואה, שהפך לשחקן משמעותי בבאר שבע, הוא המוציא לפועל של הכדורים החופשיים של הקבוצה ובבאר שבע בונים עליו מאוד בשני המשחקים הקרובים מול הירוקים. אם אבוקסיס יחליט לפתוח במערך של שלושה בלמים, טאהא שהוריד חלודה בתקופה האחרונה לאחר היעדרות ממושכת, עשוי לעלות בהרכב לראשונה מזה כחודשיים וחצי. אלטון אקולטסה יפתח בכנף השמאלית והמאצ' אפ שלו מול מגנה הימני של חיפה, ארנסט מאבוקה שנוטה לתמוך בהתקפה של חיפה, צפוי להיות משמעותי. מנגד, באשר לכנף הימנית, אבוקסיס יצטרך להחליט האם לפתוח עם המגן הצעיר אור דדיה, או עם ניב זריהן שבמהות הוא שחקן התקפה.

בחלק הקדמי לאבוקסיס יש מספר אופציות כאשר ארבע שחקנים מתמודדים על שתי עמדות. אבוקסיס הצהיר במהלך חלון העברות של ינואר כי הקבוצה חייבת לצרף עוד חלוצים לסגל כדי להוריד מהעומס על מלך שערי הקבוצה, בן שהר. השאלה היא האם שהר יזכה למנוחה במשחק הליגה הקרוב, כדי שישמור כוחות לקראת משחק הגביע ביום רביעי. גאנם שכאמור כבש שלושר מול קבוצת הנוער מאותת לאבוקסיס שאפשר לבנות עליו. האסלביינק, שלא ראה דשא בשלושת המחזורים האחרונים, מצפה לקבל דקות משחק ואנתוני וארן שהתאושש מהפציעה בקרסול שהשביתה אותו בשני המחזורים האחרונים, גם עומד לרשותו של אבוקסיס ומקווה לקחת חלק במשחק ביום ראשון מול חיפה. הקבוצה תקיים במהלך סוף השבוע שני אימונים בטרם תצא לבית מלון בנתניה לקראת המשחק ועד אז אבוקסיס יקבל החלטה באשר למערך בו הקבוצה תפתח וכן בנוגע לרוטציה שהוא שוקל לבצע בהרכב.

בתוך כך, שוערה הליטאי של הקבוצה, ארנסטס שטקוס, שמתאושש בימים אלה לאחר ששבר את ידו באימון לפני כחודש, זכה אתמול בתואר הכדורגלן המצטיין של שנת 2019 מטעם ההתאחדות הליטאית, בטקס שנערך בווילנה, בירת ליטא. שטקוס הוריד לאחרונה את הגבס מידו ועשוי לשוב לפעילות מלאה בתוך כחודש.


שטקוס משוויץ בתואר היוקרתי (הפועל באר שבע)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי