דראפיץ' הצהיר: "אני ושי ברדה מוכנים לקצץ, אנחנו מאוהבים במועדון"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ', שי ברדה | אריאל שלום

צמד המאמנים הביעו את רצונם לעזור למועדון ולהוות דוגמה לשחקנים, שיתבקשו לקצץ בשכר אף הם: "נעשה הכל כדי שלא ירגישו שאייל סגל עוזב, למרות שהתקציב יקטן"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

לאחר שלא הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון, מכבי נתניה תסיים מחר (שבת) את העונה הסדירה בליגת העל כשתארח למשחק הכי קשה שיש בליגה את מכבי תל אביב (17:00, ספורט4). מתחת לפני השטח בקבוצה כבר חושבים על העונה הבאה, והמאמן סלובודאן דראפיץ' שפך היום אור על הסוגיה וחשף את התכניות העתידיות.

דראפיץ' ביחד עם שי ברדה, יהיו מוכנים לקצץ בשכרם כפי שמסר הראשון הבוקר במסיבת העיתונאים כשלשניים חוזה לעונה נוספת בקבוצה. הצמד הגיע לנתניה בתחילת עונת 2016/2017, כשהקבוצה החלה את העונה עם מינוס תשע נקודות בליגה הלאומית והובילו אותה לליגת העל. בליגה הבכירה היא הצליחה להעפיל שנתיים ברציפות לפלייאוף העליון ואף הגיעה אשתקד לגמר הגביע. כעת, כשהמועדון באי ודאות בנוגע לחוזי השחקנים וחלקם יתבקשו לקצץ, השניים עושים צעד המראה על רצונם לבוא לקראת המועדון ומוכנים לקצץ בשכרם.

"נשב, נדבר, נבוא לקראת המועדון שמאוד יקר לנו. מהרגע הראשון שהגענו באנו כדי לעזור ונבנתה בינינו לבין המועדון מערכת יחסים מעולה. נעשה הכל כדי שהמועדון הזה יחזור לעמוד על הרגליים, כדי שלא ירגישו שאייל סגל עוזב למרות שהתקציב לא יהיה גדול כמו שהיה, אבל כזה שאפשר לעשות איתו דברים יפים. יש פנצ'רים לפעמים בחיים וממשיכים הלאה. זה קורה בכל מקום ואני אחראי על הכל".


שי ברדה ודראפיץ' (אריאל שלום)

המאמן המשיך: "קודם כל יש לנו חוזה ואף אחד לא דיבר איתנו על העונה הבאה או על קיצוצים. אנחנו הראשונים לעזור למועדון, אנחנו מאוהבים במועדון ואם צריך לעזור אז נעזור. אבל בהחלט, אנחנו רוצים לחזור לבסיס שלנו מהשנתיים האחרונות והתקציב לא היה גבוה. אנחנו יודעים לעשות את זה גם. נסתכל קדימה ונהפוך את המועדון הזה לכזה שיכול להיות בטופ של הכדורגל הישראלי".

"אני ושי רוצים לבוא לקראת המועדון. עדיין לא ישבנו ולא דיברנו עם השחקנים על זה, בטוח שיפנו אליהם", הוסיף דראפיץ'. "אנחנו נצטרך להביא שחקנים בקיץ, ישראלים וזרים, אבל עדיין לא ישבנו שחקן-שחקן ואיך אנחנו רואים את הקבוצה לעונה הבאה".


על המשחק הבא והמסקנות:
"קודם כל שיתנו מתנה לאייל סגל ולאוהדים שלנו, שהעונה לא שמחים כמו בשנים האחרונות. אני רוצה להעביר פה מסר, לאוהדים וגם לאלו שלא אוהדי נתניה ואוהבים אותנו ואת סגנון המשחק שלנו – אני יכול להבטיח לכם שמי שלא עושה לא טועה. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות האלה שעשינו העונה ולהפוך את מכבי נתניה לקבוצה אטרקטיבית כמו שהיא הייתה פעם".


אייל סגל (דני מרון)

עוד אמר המאמן: "יש אכזבה, אחרי שלוש שנים נפלאות רצינו לקפוץ מדרגה ולא הצלחנו. אמרו לי פעם שאם לא תעז אז לא תגיע למטרות, אז כל הכבוד גם לנתניה כי העזנו בכלל לקפוץ מדרגה. לא הצלחנו, אבל גם לא התביישנו. אמרנו שאנחנו רוצים להיות בפלייאוף העליון וזו המטרה, לא להישאר בליגה. רצינו להקפיץ את מכבי נתניה למקומות אחרים, באמת, כמה שיותר גבוה כי זה מה שמגיע לקהל שלנו. אבל אנחנו רוצים לסיים את העונה הזו כמו שצריך ובטעם טוב, להתחיל להתכונן לעונה הבאה ולהבין בדיוק איפה טעינו. צריך עדיין להילחם, אנחנו בפלייאוף התחתון ושם כולן רוצות להישאר בליגה".

"הבחירות שעשינו לא התחברו מההתחלה", הודה דראפיץ'. "אמרתי את זה על השחקנים שהבאנו, לא בדקנו אותם בקטע של האופי. רצינו שאלמוג כהן יהיה הקפטן שלנו, אבל בסוף בא רומן גולובארט שהיה מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה ויחמיר היקה היה מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה, וזה לא הסתדר. ידענו אחרי מחנה האימונים שיש פה בעיה, אבל אחר כך לא יכולנו כבר להחליף, היינו צריכים להסתדר ולחכות לינואר".

חוסר ההצלחה העונה: "היו תקופות טובות גם, היינו על הסוס והרגשנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, אבל לא הצלחנו לשמור על היכולת הטובה. אחר כך הבאנו את זלאטן שחוביץ', לזאר צ'ירקוביץ' וחן עזרא ושיחקנו לא רע חוץ מהמשחק בקריית שמונה. התחלנו שוב להתאהב בקבוצה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. בסופו של דבר, המרחק בינינו לפלייאוף הוא גול פה ושם, אנחנו לא בפיגור של 10 נקודות. עוד שתי נקודות היינו במירוץ. לא פחדתי אף פעם להגיד שהקבוצה הזאת צריכה להיות בפלייאוף העליון. אף פעם לא הנמכנו ציפיות, אני לא אוהב לעשות את זה. אנחנו אוהבים תמיד לקחת סיכונים כמו אנשי מקצוע, אבל להגיד את האמת ולא לפחד לקחת את המועדון קדימה".


אלמוג כהן (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי