שיר חדש: הפועל באר שבע הרוויחה את צדק בחזרה

שיר צדק
שיר צדק | מאור אלקסלסי

שיר צדק כבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון ולא נספר במשך חודשים ארוכים, אך הגעתו של יוסי אבוקסיס החייתה מחדש את הקריירה שלו. המטרה הבאה: לעצור את רוקאביצה הלוהט

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
עולם הכדורגל נחשב לדינמי ביותר והמציאות בו יכולה להשתנות מקצה לקצה תוך זמן קצר. על כך תעיד הקריירה של בלם הפועל באר שבע, שיר צדק, שבשנתיים וחצי האחרונות עברה רכבת הרים שיכולה לפרנס את טובי התסריטאים בהוליווד. 

צדק (30), שעד לפני כחודש היה כבר עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה אחרי שלא ראה דשא מתחילת העונה, הפך במחזורים האחרונים לשחקן הרכב קבוע ודמות מפתח ברצף הניצחונות של ב"ש. ביום ראשון, כשהאדומים מבירת הנגב יפגשו את מכבי חיפה וההתקפה הטובה בליגת העל, זו גם תהיה הזדמנות טובה לבחון מקרוב את הקאמבק של בלם הנבחרת לשעבר, שהצליח להחיות מחדש את הקריירה שלו, שנראתה עד לא מזמן במבוי סתום.


מאיגרא רמא לבירא עמיקתא
צדק היה שחקן הרכש הראשון של ברק בכר כשזה מונה למאמן הפועל ב"ש בקיץ 2015. השניים הכירו עוד מהתקופה ששיתפו פעולה בקריית שמונה ולצד שמות נוצצים כמו אליניב ברדה, מאור בוזגלו, טוני וואקמה, בן שהר ומאור מליקסון, צדק הפך לעוגן מרכזי במכונה המשומנת של בכר, אשר זכתה בשתי אליפויות רצופות לצד קמפיינים מוצלחים בזירה האירופית. במקביל, הבלם ביסס את מעמדו כשחקן הרכב בנבחרת ישראל, בשורותיה רשם 16 הופעות. 


צדק במדי נבחרת ישראל (ערן לוף)

 
 
שום דבר לא הכין אותו לפצצת האטום שנחתה עליו בספטמבר 2017, כאשר אופ"א הודיעה שבבדיקת שתן שנערכה לו לאחר משחק מוקדמות ליגת האלופות של הפועל ב"ש מול מאריבור, התברר כי הוא נטל תוסף מזון שקיבל מהקבוצה, אשר מכיל חומרים אסורים. ועדת המשמעת של ההתאחדות האירופית קבעה כי צדק ירצה עונש השעיה מכל פעילות ספורטיבית למשך שמונה חודשים. למרות היעדרותו, חבריו הצליחו לזכות באליפות שלישית ברציפות. במהלך תקופת ההשעיה הבלם שמר על כושר באמצעות אימונים אישיים, עד שבקיץ 2018 היא הסתיימה והוא חזר לסגל הקבוצה. 
 
 
בכר נתן לו הזדמנויות, אך החלודה של צדק נתנה את אותותיה והיכולת שהפגין לא הזכירה את התקופה שלפני העונש. ב"ש רשמה עונה מאכזבת ולאחר שלוש אליפויות רצופות היא סיימה את העונה הקודמת רק במקום השלישי, מרחק של יותר מ-30 נקודות מהאלופה, מכבי תל אביב. בקבוצה החליטו לבצע חריש עמוק בסגל ולמעלה מעשרה שחקנים, כולל צדק, קיבלו הודעה כי הם לא נמצאים בתכניות המקצועית לקראת העונה הבאה – שהיא בעצם העונה הנוכחית. 
 
 
בזמן שכל אחד מאותם שחקנים שהמועדון החליט לשחרר בקיץ האחרון מהסגל מצא לעצמו קבוצה חדשה, הבלם נשאר בבירת הנגב. למרות שנציגיו ניהלו משא ומתן עם הפועל תל אביב, הפועל חיפה ובני יהודה, פערים בין החוזים שהוצעו לשחקן לבין החוזה בו הוא מחזיק ב"ש מנעו את השלמת העסקאות. במועדון לא הסכימו להשלים את שכרו ובהנהלת הקבוצה לא אהבו את העובדה כי שלא היה מוכן להתפשר מבחינה כספית כדי להוציא לפועל את העסקאות שהיו על הפרק.


צדק עם אלונה ברקת במסיבת העיתונאים בה נחשפה פרשת החומר האסור (מאיר אבן חיים)

 
 
העונה החלה, חלון ההעברות נסגר וצדק לא נספר על ידי הצוות המקצועי, זאת למרות שהיה כשיר ולא החסיר אימונים. באימונים הטקטיים שלפני משחקים הבלם נשלח להתאמן בצד עם מאמני הכושר, ומחזור אחר מחזור הוא לא נכלל בסגל של הקבוצה. 
 
 
חבריו לקבוצה מספרים כי למרות הסיטואציה הבעייתית, הוא התמיד לשמור על כושר בתקווה לקבל הזדמנות נוספת להוכיח שיש לו עוד מה למכור ברמות הגבוהות, וזה כלל בין השאר גם אימונים אישיים מעבר לאימונים במסגרת המועדון. צדק שמר על אורח חיים ספורטיבי מפני שהאמין כי גם אם לא יקבל הזדמנות בב"ש, הוא יכול לשחק בליגת העל כמעט בכל קבוצה.
 
 
התסכול של השחקן רק גבר כאשר למרות למצוקת בלמים במהלך העונה עקב פציעות והרחקות של מיגל ויטור, לואי טאהא ועמית ביטון, בכר העדיף להציב בהרכב הפותח במרכז ההגנה שחקנים שלא שיחקו בעמדתם הטבעית (מגנים וקשרים) במקום לתת את חולצת ההרכב לבלם טבעי כמו צדק.


בכר. העדיף לאלתר במרכז ההגנה במקום לשתף את צדק (דני מרון)

אבוקסיס עושה צדק

ככל שהעונה התקדמה, צדק הבין שאין לו באמת סיכוי לקבל הזדמנות אמיתית בתנאים שנוצרו. כדי להחזיר את הקריירה שלו למסלול הנכון, לקראת חלון העברות של ינואר נציגיו בדקו עבורו אופציות נוספות, כאשר משא ומתן מתקדם אף התנהל מול מכבי נתניה שרצתה להתחזק בבלם.
 
 
לפני כחודשיים נפל דבר במועדון, כאשר בשיאו של המשבר המקצועי אליו נקלעה הקבוצה, בכר סיים את תפקידו לאחר ארבע וחצי שנים ובמקומו מונה יוסי אבוקסיס. חילופי המאמנים גם הביאו לתפנית בקריירה של צדק.
 
 
המאמן החדש, שהתעניין בבלם בקיץ כשאימן את בני יהודה, ערך עמו שיחה. צדק הביע רצון לשוב להיות שחקן מן המניין ואבוקסיס, שהגיע נקי ממשקעי העבר בין הבלם למועדון, פנה להנהלה בעניין וקיבל אור ירוק להחזיר אותו לפעילות מלאה.


אבוקסיס. הביא לתפנית בקריירה של הבלם (דני מרון)

 
 
 "החזרה של שיר הייתה החלטה משותפת של כל הגורמים במועדון", אמר אבוקסיס. "אני מודה להנהלה ששמה הכל מאחור ואפשרה לי להחזיר אותו. הקבוצה הייתה במצוקת בלמים וחשבנו יחד שיהיה נכון ששיר יחזור לשחק". 
 
 
המאמן ראה בחזרתו של צדק לעניינים לא רק פתרון בדמות שחקן מתוך הסגל שיכול לסייע לקבוצה עקב מכת הפציעות בחוליית ההגנה. אבוקסיס גם סבר כי בחדר ההלבשה נוצר ואקום מנהיגותי שהבלם יכול למלא עם הניסיון שהוא מביא.
 
 
צדק פתח בהרכב במחזור ה-22 במשחק החוץ של ב"ש מול מכבי נתניה ולא נראה חלוד, למרות שסגר 90 דקות לראשונה מזה תשעה חודשים. מאז, הוא לא יצא מההרכב במשך ארבעה משחקים בהם צברה הקבוצה 10 נקודות מ-12 אפשריות (כולל שלושה ניצחונות רצופים) וספגה רק שני שערים. אגב, אחד מהם היה בפנדל מפוקפק שבו מערכת ה-VAR הראתה כי שחקן נתניה הכשיל את עצמו ברחבת ב"ש.


שיר צדק במשחק האחרון מול הפועל כפר סבא (דני מרון)

 
 
באשר ליכולת שצדק מפגין מאז שחזר לשחק בתום היעדרות ממושכת, הוסיף אבוקסיס: "הוא נכנס לעניינים טוב. זה הרבה בזכות העבודה שגם בתקופה שהוא לא שיחק, הוא התאמן טוב. הוא מקצוען ואני שמח שהוא איתנו".  
 
 
עם חזרתם לכשירות מלאה של לואי טאהא ועמית ביטון, לבלם מחכה מלחמה על מקומו בהרכב. נכון לעכשיו, השחקן הוותיק מצדיק את הקרדיט לו הוא זוכה מאבוקסיס. כשהקבוצה נכנסת כעת למאני טיים של העונה, לניסיון ולמנהיגות של צדק יהיה משקל רב.  הבלם מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה והוא מהשרידים הבודדים שנשארו בסגל מתקופה הגדולה של המועדון בעידן ברק בכר. האם הקאמבק של צדק יבשר בעתיד גם את חזרתה של הקבוצה לימיה הגדולים? ימים יגידו.


צדק בחגיגות האליפות של הפועל ב"ש. הימים הגדולים יחזרו? (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי