צפו בתקציר: מכבי ת"א גברה 0:1 על נתניה ביכולת חלשה והגדילה את הפער

יונתן כהן, אילון אלמוג
יונתן כהן, אילון אלמוג | מאור אלקסלסי

האלופה סיימה את העונה הסדירה ללא הפסדים, אך סיפקה את אחד ממשחקיה הגרועים העונה ויצאה שמחה בזכות שער של אלמוג (4). הפער מהירוקים, לפחות זמנית: תשע נקודות

(גודל טקסט)
למרות שזה היה אחד המשחקים הפחות טובים שלה העונה, מכבי תל אביב גברה הערב (שבת) לעיני 6,602 צופים 0:1 על מכבי נתניה בחוץ במסגרת מחזור הסיום של הליגה הסדירה והגדילה את הפער ממכבי חיפה השנייה לתשע נקודות, לפחות באופן זמני, שכן מחר הירוקים יפגשו את הפועל באר שבע. כמה האלופה הייתה חלשה? היא איימה פעם אחת על שער היריבה מהדקה ה-20, אך אם היא הצליחה לנצח ביכולת כזו – זה אומר הכל. היא כמעט ולא איימה על השער של היהלומים, שאפילו היו דומיננטיים יותר, אך לא הצליחו להשיג את השוויון ורדפו אחרי השחקנים של ולדימיר איביץ' מהדקה הרביעית, בה הצהובים עלו ליתרון.
 
 
אחרי הפציעות של צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר בדרבי מול הפועל תל אביב, המאמן הסרבי נתן את הקרדיט בהרכב לאילון אלמוג, שהחזיר בגדול עם שער הניצחון. יונתן כהן, שהיה צריך להיזהר מכרטיס צהוב חמישי שימנע ממנו לשחק מול מכבי חיפה במחזור השני של הפלייאוף העליון, אכן נמנע ואף רשם ציון דרך מרשים העונה כשבישל את שער הניצחון והגיע למספר דו ספרתי של שערים ובישולים עם האסיסט העשירי שלו העונה בליגה. מנגד, היהלומים של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הגיעו ללא לחץ אחרי שאיבדו את הסיכוי לסיים בשישייה הראשונה במחזור הקודם והציגו משחק לא רע, אך בסופו של דבר ירדו מנוצחים באצטדיון נתניה.
 
 
המשחק החל בסערה, כאשר כבר אחרי ארבע דקות אילון אלמוג ניצל את ההזדמנות שקיבל בהרכב וכבש עם סיומת נהדרת אחרי כדור רוחב של יונתן כהן. כולם אולי חשבו שמכאן האלופה הולכת לדרוס, אך קצב המשחק ירד משמעותית לאחר השער וכמעט שלא נרשמו מצבים מסוכנים משני הצדדים עד למחצית, שהסתיימה ב-0:1. יצוין כי המוליכה הציגה יכולת לא טובה ב-45 הדקות הראשונות, כשהשליטה הייתה אצל היהלומים, אך היא לא תורגמה למצבים בעקבות משחק הלחץ הנהדר של חניכיו של איביץ'. עם זאת, אין ספק שהמאמן הסרבי יצא לא מרוצה מהיכולת בחצי הראשון.


שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

 
 
גם בפתיחת המחצית השנייה מכבי ת"א לא הבריקה, בלשון המעטה, ובדקה ה-55 כמעט ספגה את השוויון, אך בעיטה של יונס מלדה מצאה רק את הקורה למרות שכבר הכניעה את דניאל טננבאום. היכולת לא השתפרה בהמשך והאורחת רשמה כמות מכובדת של איבודי כדור שספק אם היו לה העונה במשחק בודד. חן עזרא וגיא מלמד, שנכנסו כמחליפים בנתניה, הכניסו הרבה אנרגיות וניסו להשיג את השוויון, אך ללא הצלחה עד לסיום.
 
 
כעת הקבוצה של ולדימיר איביץ' ממתינה לראות מי תסיים את העונה הסדירה במקום השישי בכדי לדעת מי תהיה יריבתה במחזור הבא, אך העיניים ללא ספק כבר נשואות למחזור השני של הפלייאוף העליון – בו תפגוש את מכבי חיפה למשחק העונה, בו ניצחון יקרב אותה משמעותית לזכייה שנייה ברציפות בתואר. מן העבר השני, מכבי נתניה הולכת לפלייאוף התחתון בתקווה לסיים את העונה בצורה חיובית כשפחות או יותר נגמרו לה המטרות לעונה זו.


שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (מאור אלקסלסי)


סלובודאן דראפיץ' ו-ולדימיר איביץ' (מאור אלקסלסי)


איביץ' (מאור אלקסלסי)


דראפיץ' (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי נתניה:
 דני עמוס, כארם ג'אבר, דולב אזולאי, לזאר צ'ירקוביץ', זלטאן שחוביץ', ניקו אולסק, אביב אברהם (חן עזרא, 62), גבי קניקובסקי, רועי קהת, יונס מלדה (רון אשכנזי, 73), פאטוס בצ'יראי (גיא מלמד, 62).

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן (דור מיכה, 73), עומר אצילי (מתן חוזז, 60), יונתן כהן, אילון אלמוג (רוסלן ברסקי, 85).


יונתן כהן בחימום (מאור אלקסלסי)


אילון אלמוג בחימום (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי נתניה בחימום (מאור אלקסלסי)


אוהדי מכבי ת"א (מאור אלקסלסי)


אוהדי מכבי נתניה (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק
אחרי שלוש דקות של כדורגל, יונס מלדה מנתניה מצא את עצמו במצב טוב 18 מטרים מהשער של דניאל טננבאום, אך קיבל החלטה רעה ובעט ברגל שמאל גבוה. דקה בלבד לאחר מכן, מכבי ת"א עלתה ל-0:1: יונתן כהן העביר כדור רוחב מהאגף השמאלי לעבר אילון אלמוג בתוך הרחבה, החלוץ הצעיר עם תנועה נהדרת לפינה הקרובה וסיומת פשוט פנטסטית הכניע את דני עמוס והעניק יתרון לאלופה. כהן, אגב, הגיע למספר דו ספרתי של שערים ובישולים עם האסיסט העשירי שלו העונה.


אילון אלמוג חוגג (מאור אלקסלסי)


אילון אלמוג חוגג עם יונתן כהן (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי ת"א חוגגים (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי ת"א חוגגים (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-19 מכבי ת"א הייתה כל כך קרובה להכפיל את היתרון. עומר אצילי הגביה לרחבה כדור חופשי מהאגף הימני, ז'איר אמאדור הסתנן בצורה נפלאה ונגח מקרוב, אך למרכז השער ודני עמוס הצליח להדוף.


יונתן כהן (מאור אלקסלסי)

באופן כללי, לא נרשמו יותר מדי מצבים בדקות אלו, כשהיהלומים כלל לא סיכנו את דניאל טננבאום, אך גם מנגד המוליכה לא גרמה לדני עמוס לעבוד יותר מדי קשה. היהלומים שלטו בכדור מול יכולת בינונית מינוס של הצהובים בחצי הראשון, אך שוב – מצבים מסוכנים לא היו. בדקה ה-42 גבי קניקובסקי הגיע למצב בעיטה מ-20 מטרים, אך הכדור שלו היה גבוה.


דולב אזולאי (מאור אלקסלסי)


עומר אצילי משקיף על ניקו אולסק (מאור אלקסלסי)

גם בפתיחת החצי השני מכבי ת"א המשיכה להיראות לא טוב, ובדקה ה-55 נתניה הייתה קרובה מאוד להשוות. יונס מלדה בעט כדור מסובב לפינה הרחוקה מ-20 מטרים, אך לצערו פגש רק את הקורה. האלופה ניצלה במזל מספיגה.


אבי ריקן (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-71 מלדה ביצע פעולה יפה באגף השמאלי והגביה את הכדור לרחבה. גיא מלמד התרומם גבוה ונגח מקרוב, אך לא הצליח לייצר יותר מדי עוצמה ודניאל טננבאום הצליח לקלוט את הכדור.


עומר אצילי שומר על לזאר צ'ירקוביץ' (מאור אלקסלסי)

אחרי שלא איימה על השער של דני עמוס מהדקה ה-20, יונתן כהן לא היה רחוק מהכפלת התוצאה בדקה ה-94, אך בעט מקצה הרחבה כדור שהלך גבוה אל מעל השער של היהלומים.


ז'איר אמאדור נוגח (מאור אלקסלסי)

שש דקות בתוך התוספת, שחקני נתניה דרשו פנדל וטענו לנגיעת יד של דן גלזר ברחבה, אך הכדור פגע בחזהו של הקשר האחורי ובצדק כדור עונשין לא נשרק. דקה לאחר מכן הגיעה שריקת הסיום של השופט ארז פפיר, שסיים את המשחק אולי החלש ביותר של מכבי ת"א העונה, אך גם בו – היא הצליחה להשיג שלוש נקודות.


דני עמוס (מאור אלקסלסי)


יונס מלדה שומר על אייל גולסה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי